[DOS] Oude DOS games freeware

Pagina: 1
Acties:
  • 432 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Zijn er nog mensen die sites weten waar je oude DOS games kan vinden die inmiddels als full version freeware te krijgen zijn?

Ik kan me van mn 486 tijd bijvoorbeeld Rise Of The Triad wel herrineren. Supergame naar mijn mening,maar ook al aardig oud en kan me voorstellen dat ie inmiddels toch wel als freeware beschikbaar is, maar waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ken geen sites uit m'n hoofd, maar ik denk dat je met Googelen naar abandonware heel ver gaat komen.

p.s. ik denk niet dat deze games nu opeens 'freeware' zijn. Maar enthousiastelingen zetten ze op websites, die niet worden aangepakt door de fabrikanten. Waarschijnlijk omdat ze daar ook geen nut van inzien. Maar geheel legaal is het volgens mij niet.

[ Voor 55% gewijzigd door Noork op 02-09-2008 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
nou, dat is t m nou juist :P
Ik kom zo weinig bruikbaars tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Let wel op dat veel sites dit soort dingen aanbieden als 'abondon'ware. Dit maakt het in veel gevallen echter niet legaal. (even tip voor mensen die hier sites gaan posten :P)

Enige die ik zo ken is skyroads: http://www.bluemoon.ee/history/skyroads/ (te downloaden bij de maker zelf).

[ Voor 10% gewijzigd door TERW_DAN op 02-09-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Zoek eens op Abondonware, en natuurlijk kan je deze niet missen ;) http://www.ea.com/redalert/news-detail.jsp?id=62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als er al legale full-versies te krijgen zijn zijn die op de site van de fabrikant te downloaden, is dat niet het geval zijn ze nooit écht als free full version uitgegeven, en dus abandonwarez. Ook abandonwarez zijn warez, en niet toegestaan op GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.