Toon posts:

HD4850 black screen

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views

Verwijderd

Topicstarter
bij crysis als je zo die stad moet infiltreren nog vrij ver in het begin van de game, dan crasht de game altijd.
en dan valt mijn scherm in standby modus, alsof er geen dvi-kabel in zit... het geluid blokkeerd ook.. moet pc gans heropstarten..

Op een ander game heb ik het nog niet getest omdat ik net deze pc heb.

is dit harware gerelateerd? gelieve zo snel als mogelijk antwoorden want heb de pc slechts een 5 tal dagen. en morgen is de laatste dag dat ik mag een directe omruiling verwachten indien er iets mis mee was..

ik lees op andere fora dat er gamers zijn die een gelijkaardig probleem hebben maar in andere games..

de oplossing staat er wel nergens bij.

ik heb volgend systeem:

antec sonata 3 + 500W psu
Intel C2D 3.0GHZ
4gb ram 800mhz
sapphire HD4850 (allerlaatste drivers--> 8.8 dus)
Asus P5q Pro

nu net met 8.7 drivers geprobeerd, zelfde probleem.

het valt wel op dat er een vast patroon is zo blijkt.

als de pc niet op staat voor lange tijd, dan duurt het langer eer het gebeurd (10-15min ofzo)
hoe langer de pc op staat hoe sneller (dus lees binnen 5min of minder) en het is op een random moment.

ook als ik met rivatuner alle fans, inclu. die v/d kaart op 100% zet duur het ietsje langer maar nog steeds onder de 5min voor het weer gebeurd.

ik vermoed dat dit ofwel, de kaart is die stuk is of gewoon rap overhit geraakt (aangezien deze kaarten over het algemeen warmer draaien) ofwel de psu die niet goed werkt.. OF een mix van beide. hoe dan ook, als ik de pc morgen binnen breng krijg ik sowieso direct nieuwe producten in ruil.

groetjes

• jerbro
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De HD4850 kan behoorlijk warm worden met de standaard koeling. Het kan dus een hitteprobleem zijn. Hoe warm wordt de GPU bij jouw, gewoon in rust, en tijdens het spelen van een spel?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op een ander game heb ik het nog niet getest omdat ik net deze pc heb.
Dan ben je veel te vroeg met het openen van een topic :o

Op GoT verwachten we dat je zelf de moeite doet om een probleem op te lossen voordat je een topic erover opent. Het is volstrekt onmogelijk om te zeggen of je probleem OS, driver, hardware of gamegerelateerd is als je het slechts onder één enkele game geprobeerd hebt. Begin eens zelf wat meer uit te proberen...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.