Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus van plan een wacom tableau te kopen maar daar heb ik dus een paar vraagjes over:

- kun je zo'n tableau ook als gewone muis gebruiken (bewegen, dus niet vast aan slepen), kan ik dus bij wijze van spreken de muis wegdoen
- werkt het een beetje makkelijk, vereist het veel gewenning
- werken wacoms op macs?

ik zat te tweifelen tussen deze 2 tableaus.
- http://www.alternate.nl/h...ten&l2=Grafische+tableaus

welke kunnen jullie mij aanraden?

Bij voorbaat dank

Sven van de Scheur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 14:01
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 20:30:

- kun je zo'n tableau ook als gewone muis gebruiken (bewegen, dus niet vast aan slepen), kan ik dus bij wijze van spreken de muis wegdoen
- werken wacoms op macs?
volgens mij wel net zoals een muis
ik heb weinig ervaring met een tablet maar ik had geen probleem
ja draait ook op een mac meeste mensen die er mee werken zijn mac gebruikers dacht (ik de profs dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:07
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 20:30:
Ik ben dus van plan een wacom tableau te kopen maar daar heb ik dus een paar vraagjes over:

- werken wacoms op macs?

ik zat te tweifelen tussen deze 2 tableaus.

welke kunnen jullie mij aanraden?

Bij voorbaat dank

Sven van de Scheur
Bij veel wacoms zit ook een muis, die gewoon als een muis werkt. Weet niet of dit het geval is bij de wacoms.
Natuurlijk vereist het gewenning 8)7 , wat dacht je dan?
Wacoms werken geloof ik prima op de Mac.

Welke het beste is? Ik weet het niet, ik weet niet wat je ermee wilt doen. Ik heb iig een Intuos3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de witte wacom bamboo. Prima ding. gebruik het ook gewoon als mijn muis, kan er alles mee! tis natuurlijk wel even wennen, maar je hebt het snel genoeg onder de knie! ik kan niet meer zonder in ieder geval :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dus niet of ik een wiltte of een zwarte wil, wit omdat het bij mijn macmeuk past maar die zwarte vind ik de knoppen mooier. en ergens ook wel stijlvol.

maar anyways ik kan dus met de pen de cursor over het schermbewegen? dat is wat ik wil namelijk. kan iemand mischien (sorry ik weet barweining van dit soort dingen) de exacte werking van een tableau uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:14
Je tablet detecteerd de pen zodra je er een paar mm boven zweeft. Hoeveel mm hangt af van het type, goedkopere versies 4 mm tot ongeveer 15 mm bij een Wacom Intuos. Door de pen dus boven het oppervlak te verplaatsen verplaats je de muispijl. Zodra je op het tablet tikt, maak je een muisklik.

Ik gebruik nooit meer een muis, ik heb het idee ook dat je de computer veel sneller kan bedienen met een tablet. Linksboven tikken op je tablet is altijd linksboven op je scherm, dus je hoeft nooit te 'zoeken'. Hoe groot je moet nemen hangt af van wat je er verder mee doet; Voor alleen Windows is A6 prima, voor wat grafisch werk is A5 handiger, voor echte tekenaars is A4 ideaal. Die laatste is echter weer wat groot om Windows mee te bedienen (en behoorlijk aan de prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duroth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04-2016

Duroth

No rest for the tweaked

Ja, een tablet kan je gewoon als muis gebruiken. Je kunt met de pen je cursor vrij besturen, klikken, dubbelklikken (dit gebeurt meestal door op de tablet te tikken), en uiteraard ook rechts-klikken (al was dit niet van toepassing op Macs?).

Ik heb overigens de eerste van je twee linkjes. Prachtig apparaat, werkt prima. Het is alleen wat minder geschikt voor professioneel tekenwerk, daar zou je toch echt een a4-formaatje voor moeten nemen.

Maar, tenzij je tekenwerk dagelijks brood op tafel zet, is zo'n bamboo een geweldig apparaat. Die andere zal anders zijn, verwacht ik zo.

[ Voor 8% gewijzigd door Duroth op 02-09-2008 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank jullie voor de informatie, ik ga morgen waarschijnlijk ff shoppen naar zo'n tableau

nog mooier is trouwens nog dat ik half linkshandig en halfrechtshandig ben

pennen doe ik met links muizen met rechts dus als het met de een niet lukt :+
Pagina: 1