specificaties zeker krijgen

Pagina: 1
Acties:

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:40
Ik heb sinds een tijdje een nieuwe laptop namelijk deze: pricewatch: Asus F3KA-AP063C . Nu zie ik daar tussen de specificaties staan dat deze 802.11a/b/g ondersteund.Ook op de website van asus vind ik dit terug.
Maar op mijn laptop zelf zit een sticker waarop 802.11abgn staat. Nu zou dit erg fijn zijn want ik zou graag een n router aanschaffen om een hogere snelheid te krijgen. Alleen twijfel ik aan die sticker. Is er een manier (waarbij het niet nodig is om een router te moeten kopen waar ik naderhand wellicht niets aan heb) waarmee ik er achter kan komen of de netwerkkaart inderdaad 802.11n ondersteunt?

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 13:20

Koppensneller

winterrrrrr

Even het type netwerkadapter opzoeken en dat Googlen is misschien een idee...

• Maverick
KoppenSneller schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:22:
Even het type netwerkadapter opzoeken en dat Googlen is misschien een idee...
Een laptop openschroeven gaat zo makkelijk niet. En helaas ben ik verder overgeleverd aan de website van Asus, http://www.asus.com/produ...26&l1=5&l2=26&l3=316&l4=0 zoals je kunt zien weinig informatief als het om details gaat.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:16
Dat komt omdat Asus veel verschillende configuraties bouwt rondom het F3Ka moederbord. De 4launch site zegt ook dat er abgn wordt ondersteund, dus ik denk dat je er vanuit kan gaan. Je kan altijd via apparaatbeheer kijken wat er in zit. Vooral de DEV_ID (bij details en dan hardware id's) zal duidelijk moeten maken wat er in zit. Daar kun je op googelen.

Ook de laptop openmaken is niet zo moeilijk hoor. Gewoon alle schroeven loshalen van de grote klep aan de onderkant. Die kun je er gewoon afhalen zonder garantie te verliezen en daar kun je zo zien wat er in zit.

• Maverick
GENETX schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:33:
Dat komt omdat Asus veel verschillende configuraties bouwt rondom het F3Ka moederbord. De 4launch site zegt ook dat er abgn wordt ondersteund, dus ik denk dat je er vanuit kan gaan. Je kan altijd via apparaatbeheer kijken wat er in zit. Vooral de DEV_ID (bij details en dan hardware id's) zal duidelijk moeten maken wat er in zit. Daar kun je op googelen.
Bij 4launch heb ik hem toevallig ook gekocht ;) Maar ik vrees dat zij gewoon op de sticker hebben gekeken. (overigens stond er bij hun ook op dat er maar 2gb in zat voor ik hun daarop wees, dus die gegevens zijn niet 100% betrouwbaar)
Ook de laptop openmaken is niet zo moeilijk hoor. Gewoon alle schroeven loshalen van de grote klep aan de onderkant. Die kun je er gewoon afhalen zonder garantie te verliezen en daar kun je zo zien wat er in zit.
Juist, laten we het maar bij de device manager houden, vind ik een stuk veiliger ;) Het blijkt dus een Atheros AR5008X te zijn. Een eerste google sessie levert me niets op, nog maar eens wat beter zoeken op die n ondersteuning

Ok, na op de atheros site hetzelfde logo als op mijn notebook tegen te zijn gekomen weet ik het zeker. er zit N ondersteuning op. Bedankt voor de duwtjes in de rug :) (moet ik eigenlijk nog iets speciaals instellen om met een N router verbinding te kunnen maken of gaat dat automagisch?)

edit: @ onder, bedankt voor het beantwoorden van het basic vraagje ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Maverick op 02-09-2008 19:59 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:16
Dat zou automagisch moeten gaan.
Pagina: 1