Toon posts:

Wat is beste apparaat (extender, NAS, NMT)?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
k ben op zoek naar een apparaat dat films, internet, alles wat op mijn pc draait - af te kunnen spelen op mijn TV/Beamer.

Een soort NAS, dus dataopslag, een goede interface om films af te kunnen spelen in juiste kwaliteit (+ondertitels e.d.) Ook wil ik internet kunnen gebruiken op de windows manier.
Nu zijn er zgn. Windows Media Center Extenders waar ik Windows Media Center op zou kunnen draaien via mijn pc. Alleen moet ik mijn pc dan altijd aan hebben.
Ik wil dan ook zonder dat mijn pc aanstaat wat met dat apparaat kunnen.

Ik zoek denk ik een combinatie - die er mogelijk niet is - van bovenstaande.
Heeft iemand hier veel verstand van en kan die mij op weg helpen.
Mijn dank is bijvoorbaat al erg groot!

• l1dert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-08-2025
Het makkelijkste is denk om je huidige pc te koppelen aan je tv/beamer. Als je het bovenstaande op een appart apparaat wilt moet je een HTPC ervoor aanschaffen (dus een 2e pc).

Verwijderd

Topicstarter
Dank je!

Dat werkt niet fijn met meters lange kabel naar de TV, en vanaf pc films enzo opstarten en dan naar TV/beamer rennen om het resultaat te bekijken.

Nee, het apparaat moet dus aan TV gekoppeld zitten en bij opstarten gebruikt kunnen worden. Soms via Windows Media center werken - dan zo pc aan moeten. Maar dan via LAN of WLAN connectie maken met de pc.

Wat is er nog meer?

• gnaffer
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-11-2025
Ik heb een NMT van Egreat.

Vind dit de beste oplossing omdat:
- geen last heb van een PC die dag en nacht aan staan en stroom vreet.
- gedownloade films/muziek direct kan afspelen op tv/surround set
- mijn vrouw en dochter de NMT kunnen bedienen

misschien heb je hier wat aan?

Verwijderd

Topicstarter
Dank!

Is die Popcorn Hour A-110 wat? Is ook uitgebreid, ik zou er dan een HDD in kunnen zetten/koppelen - ze hebben ook met HDD te koop, maar wordt duurder.
Zou mooi zijn als ik op dit apparaat ook van TV op kan nemen, een vervangen voor de DVD-recorder dus. Wat voor apparaat kom je dan tegen?

Wat lastig is dat er geen winkels zijn met demo's met deze apparaten. Tenminste heb ik deze nog niet gevonden in de omgeving van Assen.
Of moet ik beter zoeken?

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-02 18:25

PoweRoy

funky!

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 12:27:
Dank!

Is die Popcorn Hour A-110 wat? Is ook uitgebreid, ik zou er dan een HDD in kunnen zetten/koppelen - ze hebben ook met HDD te koop, maar wordt duurder.
Zou mooi zijn als ik op dit apparaat ook van TV op kan nemen, een vervangen voor de DVD-recorder dus. Wat voor apparaat kom je dan tegen?

Wat lastig is dat er geen winkels zijn met demo's met deze apparaten. Tenminste heb ik deze nog niet gevonden in de omgeving van Assen.
Of moet ik beter zoeken?
Voor opnemen zit je bij een dvd/hdd recorder (of een digitale tv ontvangen met hdd) of HTPC.

Demo's van deze apparaten zal je niet tegenkomen. Meeste moet je via webwinkels bestellen.

[This space is for rent]

Verwijderd

HTPC weet je tenminste zeker dat hij alles doet wat jij wilt dat hij moet doen.

Verwijderd

Topicstarter
Een HTPC is relatief duur toch?
Een beetje HTPC met Media Center + afstandsbediening en diverse goeie aansluitingen kost dan zo 1000 euro, of zijn er nog betere koopjes?

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 08:45
Als je niet persee wilt opnemen, kan eventueel wel via usb of firewire is dit misschien wel een mooi apparaatje lekker stil en klein en snel genoeg om alles af te kunnen spelen, wordt vista home premium mee geleverd dus met mediacenter, het enige wat je nog nodig hebt is een media center remote

http://www.kieskeurig.nl/...F7C0FC125748A0033FB8F.htm

En kost duidelijk minder dan 1000 euro

Verwijderd

Topicstarter
Dus, een kleine pc met een remote control interface?
Deze moet dan geschikt zijn om Windows mediacenter te draaien, te streamen, van TV op te nemen, moet dan een TV-kaart in?
Noemen ze dit dan HTPC?

Waarom zijn die mediacenter apparaten dan zo veel duurder?
Ik snap het even niet.

• fnoff
  • Laatst online: 16-02 11:54
Voor iets soorgelijks zat ik te kijken naar een Mvix MX-780HD. Daar kan een harde schijf in, sluit je aan op tv, stereo en internet en gaan!

Verwijderd

Topicstarter
Maar die MviX is dan een zelfde type als de Popcorn Hour A-110, toch?
En er kan geen Windows Media center op draaien en geen TV-kabel aansluiting.

Apparaat ziet er wel goed uit trouwens!

Verwijderd

Topicstarter
Is dit een goeie HTPC/media center configratie?
Antec NSK2480 380W (mATX)
Asus M3A78-EMH HDMI
AMD Athlon 64 X2 5200+ (AM2)
2GB DDR2 PC6400 800MHz
Samsung 320Gb 7200rpm SATA II 16Mb
! Pinnacle PCTV 110IV
Samsung SH-S223F DVD rewr zw SATA
Interne cardreader 3,5 inch ZW

Mis ik nog wat en wat zou er nog bij moeten, naast een afstandsbediening...

• fnoff
  • Laatst online: 16-02 11:54
Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:31:
Maar die MviX is dan een zelfde type als de Popcorn Hour A-110, toch?
En er kan geen Windows Media center op draaien en geen TV-kabel aansluiting.

Apparaat ziet er wel goed uit trouwens!
Nee, geen kabelaansluiting en ook geen windows media center, maar hun equivalent daarvan.

Volgens mij heb je van Kiss ook zulk soort apparaten en daar zit er sowieso een tussen met kabelaansluiting, maar zo uit m'n hoofd weet ik niet welke. Daar is ook een topic van op GoT.
Ik zoek iets met een display op het apparaat, zodat ik ook internetradio af kan spelen zonder m'n tv aan te moeten zetten. Het display op de MviX is wel erg beperkt geloof ik. Maar goed, dat is een ander probleem. ;)

• PoweRoy
  • Laatst online: 15-02 18:25

PoweRoy

funky!

Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 14:27:
Is dit een goeie HTPC/media center configratie?
Antec NSK2480 380W (mATX)
Asus M3A78-EMH HDMI
AMD Athlon 64 X2 5200+ (AM2)
2GB DDR2 PC6400 800MHz
Samsung 320Gb 7200rpm SATA II 16Mb
! Pinnacle PCTV 110IV
Samsung SH-S223F DVD rewr zw SATA
Interne cardreader 3,5 inch ZW

Mis ik nog wat en wat zou er nog bij moeten, naast een afstandsbediening...
Die vraag zou ik in het htpc topic stellen: Home Theater PC (HTPC) Deel 1

[This space is for rent]

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Misschien kennen jullie hem al.

Twonky Media
http://www.twonkyvision.com/index.html

Dit wordt onder andere gebruikt bij Loewe LCD's. Twonky is eigenlijk een mediaserver die ervoor zorgt dat LCD's en andere apparaten van de server kunnen streamen. Het mooie vind ik eigenlijk de pre-installed producten.
Neem bijvoorbeeld LaCie EDmini, hang hem in je netwerk. Hang je LCD in het netwerk en streamen maar.

Je sony PS3 of Microsoft Xbox 360 werken ook met Twonkey Media. Stream dus lekker je films en muziek van pc naar je LCD & Geluidsinstallatie!

Misschien is het wel handig om ergens een lijst van LCD's samen te gaan stellen met DLNA...

Supported:
code:
1
2
3
4
5
Music: MP3, WMA, WAV, 3GP, M4A, MP4, LPCM, Ogg Vorbis, FLAC, MP2, AC3, MPA, MP1, AIF, ASF 
Photo: JPEG, PNG, TIF, BMP, GIF 
Video: MPEG1, MPEG2, MPEG2-TS, MPEG4, AVI, WMV, VOB, DivX, 3GP, VDR, ASF, MPE, DVR-MS, Xvid, M1V, M4V 
Internet Radio: vTuner, Shoutcast 
Playlists: WPL, PLS, M3U

Supported apparaten volgens Twonky vind je hier:
http://www.twonkyvision.c.../TwonkyMedia/devices.html

[ Voor 18% gewijzigd door Friedchicken op 04-09-2008 17:16 ]

• iceme
Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:41:
Dus, een kleine pc met een remote control interface?
Deze moet dan geschikt zijn om Windows mediacenter te draaien, te streamen, van TV op te nemen, moet dan een TV-kaart in?
Noemen ze dit dan HTPC?

Waarom zijn die mediacenter apparaten dan zo veel duurder?
Ik snap het even niet.
Het klopt ongeveer wel wat je zegt, een remote control interface is niet zo belangrijk, als je een microsoft mediacenter afstandbediening koopt zet er een usb infrarood ontvanger bij.

Als je tv wilt opnemen moet er idd een apparaat in of aan wat tv signaal kan ontvangen dit kan tegenwoordig zowel analoog als digitaal, het voordeel van digitaal is dat de kwaliteit een heeeel stuk beter is dan analoog alleen is de inverstering om het aan de gang te krijgen wel een stuk hoger

Ik vind dat mediacenters normaal heel luxe worden uitgevoerd, de kasten waar ze inzitten moeten mooi aansluiten bij bestaande A/V apparatuur dit betekend dat alleen de kast zonder voeding al snel 200 euro kost en daar komt de rest nog bij.

Het grote voordeel van een htpc ipv een dedicated kastje of stream oplossing is dat je zelf kunt bepalen welke soort bestanden je af wilt spelen, wat nu populair is mkv maar dit wordt door de media streamers nog steeds niet 100% goed ondersteund.

[ Voor 9% gewijzigd door iceme op 04-09-2008 22:16 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

gnaffer schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:56:
Ik heb een NMT van Egreat.

Vind dit de beste oplossing omdat:
- geen last heb van een PC die dag en nacht aan staan en stroom vreet.
- gedownloade films/muziek direct kan afspelen op tv/surround set
- mijn vrouw en dochter de NMT kunnen bedienen

misschien heb je hier wat aan?
^ Eens :)

Ik heb zelf een Popcornhour en het verbruikt inderdaad een stuk minder als een pc, werkt meteen, is goedkoper, speelt alle gedownloade films/muziek en met de nieuwste firmware kan ik nzb's direct doorzetten naar mijn popcornhour waarna die ze begint te downloaden en daarna controleert en uitpakt. De pc hoeft zelfs voor het downloaden dus niet meer aan.

Hiervoor had ik een omgebouwde XBOX en daarvoor had ik een Kiss netwerk dvd-speler met harddisk. Eigenlijk werkt alles wel goed zolang je rekening houdt met wat het niet kan. Ik heb ze beiden nog steeds overigen. De Kiss DVD speler mist tegenwoordig een harddisk omdat die kapot ging en de XBOX beschouw ik als afgeschreven (hij kan alleen nog opstarten met orginele spellen, zelfs het dashboard is kapot. En ik had hem niet voor spellen dus die gaat binnenkort in de container)
iceme schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:14:
[...]
Het grote voordeel van een htpc ipv een dedicated kastje of stream oplossing is dat je zelf kunt bepalen welke soort bestanden je af wilt spelen, wat nu populair is mkv maar dit wordt door de media streamers nog steeds niet 100% goed ondersteund.
Een PCH speelt MKV containers gewoon af hoor.

[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 04-09-2008 22:41 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik ben nog geen MKV tegengekomen die mijn TViX 6500a niet wil afspelen, en heb er al vele honderden bekeken. Dit is mijn derde HD mediaplayer (high def, niet harde schijf, want die heb ik er niet ingezet) en de eerste waar ik eigenlijk nooit problemen mee heb. Hij speelt alles af wat ik hem voer.

• iceme
drfruit schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 02:22:
Ik ben nog geen MKV tegengekomen die mijn TViX 6500a niet wil afspelen, en heb er al vele honderden bekeken. Dit is mijn derde HD mediaplayer (high def, niet harde schijf, want die heb ik er niet ingezet) en de eerste waar ik eigenlijk nooit problemen mee heb. Hij speelt alles af wat ik hem voer.
Misschien had ik niet specifiek mkv moeten noemen maar de zin anders moeten formuleren ik bedoelde eigenlijk te zeggen, je bent overgeleverd aan de grillen van de makers, besluiten ze geen type bestandsformaat niet te ondersteunen door een designflaw of dat de chip het niet ondersteund dan zit je mooi met gebakken peren als je dat specifiek wel wilt afspelen en kun je weer de opvolger van het kastje kopen. Met een htcp loop je hier minder snel tegenaan omdat je zelf controle hebt over de te installeren codecs

• drfruit
  • Niet online
iceme schreef op zondag 07 september 2008 @ 23:03:
[...]

Misschien had ik niet specifiek mkv moeten noemen maar de zin anders moeten formuleren ik bedoelde eigenlijk te zeggen, je bent overgeleverd aan de grillen van de makers, besluiten ze geen type bestandsformaat niet te ondersteunen door een designflaw of dat de chip het niet ondersteund dan zit je mooi met gebakken peren als je dat specifiek wel wilt afspelen en kun je weer de opvolger van het kastje kopen. Met een htcp loop je hier minder snel tegenaan omdat je zelf controle hebt over de te installeren codecs
De chip in de huidige generatie netwerk media spelers ondersteunt alle formaten tot en met de hoogste HD resoluties en alle gebruikelijke containers. Mocht er over vijf jaar weer een heel nieuwe generatie codecs en/of containers verschijnen, dan ben ik wel weer toe aan een nieuwe media player. In de tussentijd heb ik een mooi klein, stil en handig apparaatje onder mijn tv staan, en niet een vermomde PC die ik daar niet nodig heb.
Ik zou zeggen, probeer het zelf eens om te kunnen vergelijken wat nou echt handig is om onder je TV te zetten.

Verwijderd

Ik zit eigenlijk te twijfelen tussen een PCH A110 en de TVIX 6500a. Het prijsverschil is behoorlijk. Belangrijkste eis voor mij is dat het gewoon moet werken. Ik kan echter slecht info vinden over de TVIX. Kan iemand zijn gebruikerservaring eens delen? Is het makkelijk te bedienen voor een leek als de setup goed is gedaan (cifs/NFS). Ander aspect is dat hij moet kunnen samenwerken met mijn Mac.

• drfruit
  • Niet online
TViX 6500a bevalt mij prima. Ik heb geen Mac. Maakt voor mijn toepassingen ook niet uit, want een pc of Mac komt er bij mij niet aan te pas. Ik zet gedownloade tv-programma's op mijn NAS en speel ze af via NFS (vanwege de snelheid) op de TViX die is aangesloten op de HDTV.

Andere zaken als foto's of muziek afspelen gebruik ik zelden of nooit. Je kunt wel een mp3 afspelen en ondertussen verder bladeren. Ik vind muziek spelen echter iets dat ik liever doe met mijn mp3-speler en in-ear phones. Ook zit er geen harde schijf in, daar dient die NAS voor en het maakt de speler lawaaiig en warm. In theorie moet je ook HD-materiaal kunnen opnemen, maar daarvoor heb je wel een interne schijf nodig dus daar heb ik me nooit in verdiept.
Met de juiste firmware (1.2.52 uit mijn hoofd) heb ik nooit problemen, al moet ik mijn bericht hierboven corrigeren: vandaag voor het eerst een avi-bestand niet kunnen afspelen, althans ik krijg geen beeld. Dat bestand werkt overigens ook niet op mijn andere mediaplayer, alleen op de pc. Tja, dat komt ervan als je zoiets opschrijft.

Als je de PCH overweegt, kijk dan ook eens naar andere NMT's. Ik zag dat er een hele mooie nieuwe uit was van HDX. Muisstil en mooie aluminium behuizing.

Edit: Even ter verduidelijking, op alle NMT's draait dezelfde software, dus je kunt selecteren op uiterlijk en extra's zoals HDMI 1.3 of een USB slave aansluiting. /Edit

De TViX (die andere software heeft) vind ik persoonlijk ook wel mooi, maar ik kijk liever naar het scherm dan naar de apparatuur eronder.

Voor uitgebreide informatie en reviews (als je er doorheen kunt komen, ze zijn nogal onoverzichtelijk en het Engels is soms warrig) van al dit soort apparaten nog maar eens: www.mpcclub.com.

[ Voor 6% gewijzigd door drfruit op 09-09-2008 15:28 ]

Verwijderd

Ik heb nu al 8 maanden de tvix 7000 (6500 maar ander design), en ik heb hem zojuist van ellende terug gestuurd naar de winkel. Het apparaat bleef maar vastlopen, en na alle firmware updates die geboden werden ben ik het beu. Ik hoop dat het gewoon een deffect is en dat het met een nieuwe opgelost zal zijn. Maar het brengt zoveel instelkunsen met zich mee dat je er hoofdpijn van krijgt als de film weeer vastloopt.
Pagina: 1