Mijn 2006 mac pro heeft last van een tikkende cpu fan. Bij het opstarten komt de fan afentoe ook niet op gang. Apple gebeld. Die maakte mij duidelijk dat ik naar een apple service center moest gaan aangezien de computer buiten de garantie viel (wat klopt na 2 jaar). Een apple service center hier uit de buurt vraagt doodleuk 27 euro onderzoekskosten (ik weet al wat het probleem is, dus sws weg gegooid geld) exclusief verdere arbeidskosten en materiaal kosten.
Ik zie de bui al hangen dat dit uiteindelijk meer dan 100 euro gaat kosten. Iets wat ik echt niet over heb voor een computer van minimaal 2 jaar oud die er over niet al te lange tijd uit gaat. Bovendien kost een soort gelijke PWM fan zon 10 euro. Alleen is ie dan niet wit.
Heeft iemand enig idee wat voor fans er in een mac pro zitten? Ik weet dat ik de G5 towers delta fans zaten. Is dat nu nog zo? Zijn er nog andere punten waarop ik moet letten?
Ik zie de bui al hangen dat dit uiteindelijk meer dan 100 euro gaat kosten. Iets wat ik echt niet over heb voor een computer van minimaal 2 jaar oud die er over niet al te lange tijd uit gaat. Bovendien kost een soort gelijke PWM fan zon 10 euro. Alleen is ie dan niet wit.
Heeft iemand enig idee wat voor fans er in een mac pro zitten? Ik weet dat ik de G5 towers delta fans zaten. Is dat nu nog zo? Zijn er nog andere punten waarop ik moet letten?
[ Voor 11% gewijzigd door lowfi op 02-09-2008 18:32 ]