Garageband: twee toetsenborden naast elkaar?

Pagina: 1
Acties:

• Repsaj_Nav
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-02 14:01

Repsaj_Nav

Hallo, ik ben Jasper

Topicstarter
Ik wil eens wat met Garageband gaan klooien, en ik zag dat er een softwarematig keyboard in zat. (waarop je dus bijvoorbeeld piano kunt spelen).
Nu vind ik dat erg beperkt, en ik vroeg me af of er een mogelijkheid bestaat waarop ik mijn wireless tobo naast mijn mac kan leggen, en dat garageband die als twee octaven naast elkaar ziet?
Ik heb op Google gezocht, maar niks gevonden helaas.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Met toetsenbord spelen (al zijn het er 12) is sowieso beperkt..
Denk dat het ook handiger (ms wel 'de bedoeling') is dat je er gewoon een (midi?)-keyboard aan hangt..
(zo;n muziekding.. geen toetsenbord..)

Verwijderd

Inderdaad, zo'n toetsenbord is dan toch een beter oplossing? Voor 100 euro heb je al een hele leuke.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Het probleem is denk ik vooral dat dat tweede toetsenbord moeilijk te onderscheiden is van het eerste. Als je op beide toetsenborden op de "A" drukt, denk ik niet dat Garageband weet welke "A" van welk toetsenbord afkomstig is. Dat zou namelijk betekenen dat Garageband zich op device level bezig houdt met dat toetsenbord en dat is eigenlijk helemaal niet nodig. Bovendien zou het dan moeten zorgen voor een interface waarbij je dat kunt configureren en dat heeft het ook niet.

Mijn advies: investeer in een al dan niet fatsoenlijk MIDI keyboard. Dat hoef helemaal niet duur te zijn (ik heb hier zelf een cheapass tweedehandse Yamaha met USB MIDI interface ertussen staan) en je krijgt naast een "echt" keyboard ook nog eens ondersteuning voor velocity enzo erbij.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©