Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

SQL 2005 => backup scom 2007

Pagina: 1
Acties:

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-11 11:39
Bij een klant zijn we momenteel SCOM 2007 aan het opzetten. Schatting is dat de database zo'n 400 tot 500 GB groot zal worden. Dit kan al snel tot 6 uur (of wellicht iets minder) duren.

Is er met een extern (ik bedoel met extern: niet zelf ontwikkeld product waar je zelf weinig hand in hebt qua databasestructuur) product als SCOM een mogelijkheid qua backup/restore met filegroups?

Het is mogelijk maar bestaat dan de mogelijkheid niet tot het verliezen van data? Hoe zou ik dit het best spreiden?

Ik dacht aan 5 filegroups
=> elke nacht 1 filegroup backuppen van 100 GB
=> elke volgende dag een differential
=> om het uur een transactional log

• GSamson
Met elke volgende dag bedoel ik uiteraard elke dag tot de volgende full backup

• GSamson
Mssch toch geen goed idee aangezien er dan elke dag ook weer 5 verschillende backups genomen worden... Weliswaar minder lang maar als deze allemaal gespreid moeten worden, zal dit niet veel schelen met een full backup van 400 GB. Deze mogen dan ook nog eens niet interfereren met de grooming jobs van SCOM..

Denk dus dat elke zaterdagnacht een full, elke werkdag een differential en ondertussen transational log backups, voldoende zullen moeten zijn

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Euh; we hebben een edit knop ( Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif ) :X Een topickick binnen 24 uur wordt hier niet gewaardeerd ;)

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 02-09-2008 19:30 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• GSamson
Inderdaad, te laat aan gedacht. Maar niet dat het een deel van het forum is dat zelfs een topickick nodig heeft ;)

Zal het verder respecteren