Plextor / VIA 4in1 / w2k werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 23:29
Ik draai windows 2000 op een abit kt7a. Daarbij gebruik ik de nieuwste 4in1 drivers. Echter werkt mijn CD-R (plextor 4/8/32) niet. Als ik start met branden dan krijg ik een SCSI/IDE error. Hij brand niets.

Onder win98 doet alles het met dezelfde instellingen het perfect.

Iemand?

Verwijderd

Je via ide drivers uninstallen !!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Inderdaad: uninstallen. Je hebt een IDE brander, en die wordt door de Via drivers ineens SCSI gemaakt in Windows 2000. Hierdoor wilde m'n DVD niks meer kopieren, dus gewoon weghalen die drivers.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• diekstra
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
yep ik weet niet welke versie van de via drivers je installed hebt maar bij 4.28 doet hij het bij mijn iig niet, elk ide device ziet win2k dan ineens als scsi en dan gaat nero veel dingen doen behalve cd's branden...dus 4.25 weer installed.....

te laat.......

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 07:48
zoals reeds gezegd uninstall 4.28

je mag hem daarna weer installen maar dan zonder de ide busmaster drivers (rest is wel goed)

ik draai nu w2k + sp1 + 4.28 (zonder ide...)

alles goed behalve als ik DMA activeer, dan loopt w2k vast tijdens bakken. Geldt overigens ook voor de pioneer DVD speler die crasht ook met dma aan....

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Overigens is het wel aan te raden om de andere 4.28 drivers te installeren. In ieder geval de AGP drivers kun je los installeren, want dat maakt aardig wat verschil voor je performance.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 22 februari 2001 12:22 schreef Jaspov het volgende:

alles goed behalve als ik DMA activeer, dan loopt w2k vast tijdens bakken. Geldt overigens ook voor de pioneer DVD speler die crasht ook met dma aan....
En daar heb ik dus gelukkig geen last van. Wat voor bord heb je?

Verwijderd

hmm bij mij (KT7,w2k,via4.28) wordt m'n IBM75GXP ook als SCSI device herkend dacht ik. Maar ik krijg hierdoor geen problemen (rest v/h systeem is SCSI)

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-05 15:30
Ik heb hetzelfde probleem... maar als ik die drivers niet installeer wordt m'n mooie UDMA66 schijf ineens een PIO4 schijf. Traag dus. Wat kan ik eraan doen? Ik overweeg de brander nu in een andere machine te zetten, maar dat vind ik eigenlijk geen oplossing.

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:27
Je hoeft ze niet te uninstallen, je hoeft alleen maar de Via Ultra ATA Busmaster te unintallen. Staat gewoon in het Add/Remove software proggie in de Control Panel

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:43

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Om te kunnen branden onder win2k heb je ASPI drivers nodig! Je kan alles proberen hoor, maar je hebt toch echt ASPI drivers nodig.

Ik kan het weten. :9

Whatever.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 22 februari 2001 13:33 schreef meendering het volgende:
Om te kunnen branden onder win2k heb je ASPI drivers nodig! Je kan alles proberen hoor, maar je hebt toch echt ASPI drivers nodig.

Ik kan het weten. :9
Fijn, but what's your point? Met de standaard drivers kan Windows 2000 ook prima een burner aansturen. En WinDAC werkt dan ook met de default ASPI.

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-05 15:30
Dat deed ik dus... met als gevolg dat mijn IBM75GXP op PIO4 ging lopen, en ik kreeg 'm ook echt niet meer op UDMA.

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:35

Stefano

Ondertitel Not Found

De originele W2K AMD IDE drivers kennen geen ATA100, zie MS Q260233, hotfix viahardware
http://www.viahardware.com/download/index.shtm#ide

PIO4? zie MS Q269555

• jaspov
Ik heb windows 2000, sp1 en de laatste via 4 in 1 drivers 4.28 ZONDER die ide busmaster drivers.
ide draait dus op ms drivers.

tevens heb ik de ata100 hotfix van ms

Als ik dma aanzet op mijn plextor 8432 dan crasht hij op 20% van het bakken. met dma uit werkt hij maar merk ik dat mijn systeem flink trager wordt (athlon 1Ghz / 256Mb)

Zelfde met DVD. Als ik dma aanzet crasht hij als ik grote hoeveelheden files kopieer (cd) en met dma uit werkt het wel maar kan ik geen dvds vloeiend afspelen (algemeen bekend dat dma daar voor aan moet)

wat kan ik doen?

hoor van iedereen dat de 4.28 ide drivers zwaar zuigen maar zonder ben ik ook niet happy

• The Source
Cool.. Thanx.. nu kan ik wel weer branden onder w2k. Ik heb gewoon uit software install menu de via busmaster drivers eruit gegooid.

Echter is mijn HD wel trager geworden. Mijn config is als volgt

IDE0 M: Maxtor 27.3 GB < heeft busmastering nodig!
IDE0 S: PIONEER DVD < heeft busmastering nodig
IDe1 M: Plextor 8/4/32 < GEEN busmastering
IDE1 S: -
VIA 4in1 drivers #428v(a)

Situatie met busmastering > snel HD, soepele DVD play maar NIET branden
Situatie zonder busmastering > slow HD, schokkering DVD play maar WEL branden.

Ik las dat 'Dieksta' met 4.25 wel kan branden. Maar heb jij dan ook busmastering

Ik ben op zoek naar een combi van drivers zodat ik op IDE0 busmastering heb en op IDE1 niet. Is dit mogelijk?

• jaspov
kan toch? je kan in w2k voor primair en secundair (en slave/master) appart aangeven wat hij moet doen.

draai je nu 4in4.28 ZONDER de ide drivers en alles zonder dma? --> dan heb je als het goed is de MS busmaster drivers geinstalleerd staan nu....

ikke 4.28 ZONDER ide en alleen hd dma

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Bijna iedereen installeert de 4-in-1, maar je kunt natuurlijk gewoon de IDE uit 4.25 installeren, en de rest gewoon uit de 4.28 gebruiken. Of alle 4 apart downloaden en installeren.

• jaspov
Klopt maar als ik de 4.25 installeer op w2k dan krijg ik niet eens de optie om ide busmaster drivers te installeren. alleen AGP en INF.

zitten denk ik geen ide drivers in voor w2k.....dus blijf je dan bij MS

toch?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 22 februari 2001 20:00 schreef Jaspov het volgende:
Klopt maar als ik de 4.25 installeer op w2k dan krijg ik niet eens de optie om ide busmaster drivers te installeren. alleen AGP en INF.

zitten denk ik geen ide drivers in voor w2k.....dus blijf je dan bij MS

toch?
Toch zou dat wel moeten. Kijk even op:

http://www.viahardware.com/download/index.shtm#ide

• jaspov
krijg ze hier niet....

Er zitten ide busmaster drivers in 4.25 (ide driver versie (2.150) maar die zijn denk ik alleen voor w9x

kan iemand dat bevestigen of ontkennen? Als ik setup van 4.25 draai krijg ik alleen agp en inf 'aanvinkbaar' . Je kan zelf ook ff kijken. daarna kan je nog op cancel drukken. Net ook gedaan daarom ben ik zeker dat ik geen keuze heb voor ide

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 22 februari 2001 23:18 schreef Jaspov het volgende:
krijg ze hier niet....

Er zitten ide busmaster drivers in 4.25 (ide driver versie (2.150) maar die zijn denk ik alleen voor w9x

kan iemand dat bevestigen of ontkennen? Als ik setup van 4.25 draai krijg ik alleen agp en inf 'aanvinkbaar' . Je kan zelf ook ff kijken. daarna kan je nog op cancel drukken. Net ook gedaan daarom ben ik zeker dat ik geen keuze heb voor ide
Op de link die ik je gaf kan je ze ergens gewoon los downloaden

• The Source
je moet deze hebben:

http://www.viahardware.com/download/580_3011.EXE

Dat is 3.11 beta. Daar zitten de w2k drivers wel bij. Er zit ook een leuker UDMA tool bij waarmee je per device kunt instellen.

Ik heb het echter nog niet aan de gang. Maar ik heb niet veel tijd. Ga in het weekend alles ff goed uitzoeken.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

• jaspov
thanks weer. die 3.11 zit in 4.27. Omdat er bij 4.28 niets speciaals staat was ik er van uit gegaan dat 3.11 OOK in 4.28 zit en dat 3.11 dus de beruchte driver is........

zit ik ernaast? welke ide driver zit dan in 4.28?

is 3.11 de beste die er nu is? dan install ik hem...

• jaspov
net in de 4.28 gekeken en er zitten release docs bij. er zit inderdaad de 3.011 ide in net als in 4.027

dat is dan toch juist de driver die je niet moet hebben?

• The Source
Ja, je hebt gelijk... zal ook wel de reden zijn dan ik m niet 123 aan de gang kreeg.

MAAR er zit wel een betere versie van VIAtool bij waarmee je per devide instellingen kunt wijzigen.

Zoals gezegd ga ik zit weekend met de verschillende instellingen spelen. Maar ik hoop dat de problemen ooit in 4.29? opgelost gaan worden, want onder w98 werkt alles perfect bij mij.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 23 februari 2001 07:47 schreef Jaspov het volgende:
net in de 4.28 gekeken en er zitten release docs bij. er zit inderdaad de 3.011 ide in net als in 4.027

dat is dan toch juist de driver die je niet moet hebben?
Op die link die ik jaegaf zie je toch de drivers staan die bij 4.25 zouden moeten zitten? Die moeten dus wel goed werken.

• jaspov
ik heb net de 4.25 uitgeplozen. alleen in de map w9x staat agp en atapi

in de map w2k alleen agp

dan zit er volgens mij dus geen ide driver in voor w2k en verklaart dat dus ook dat als ik 4.25 installeer hij me maar 2 dingen aan laat vinken (agp en inf) en de rest niet weergeeft)

wil jij anders even bij jou de 4.25 setuo draaien en kijken welke opties hij je geeft? je kan nog op cancel drukken dus geen gevaar....

• The Source
Ik zie toch dat ik dit weekend ging klooien met die 4in1...

Nu alle problemen zijn opgelost. Maar niet door mijn geklooi. Bij mij lost 4.29beta ( http://www2.tweakers.net/meuktracker/537?&t= ) alles op.

Dus een aanrader voor een ieder met problemen!!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 26 februari 2001 00:39 schreef The Source het volgende:
Ik zie toch dat ik dit weekend ging klooien met die 4in1...

Nu alle problemen zijn opgelost. Maar niet door mijn geklooi. Bij mij lost 4.29beta ( http://www2.tweakers.net/meuktracker/537?&t= ) alles op.

Dus een aanrader voor een ieder met problemen!!
Toch niet! Lees m'n commentaar maar ff bij dat stukje in de meuktracker. Er worden namelijk gewoon weer de oude Windows 2000 drivers geladen :+ :r |:(

• Genius2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-12-2025
naar het schijnt zouden veel problem zijn opgelost met de nieuwste drivers van Via:
4.29b (beta)

www.viahardware.com

Nog niet uitgetest, maar probeer het deze avond uit!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 26 februari 2001 12:21 schreef Genius2000 het volgende:
naar het schijnt zouden veel problem zijn opgelost met de nieuwste drivers van Via:
4.29b (beta)

www.viahardware.com

Nog niet uitgetest, maar probeer het deze avond uit!
Klopt, maar dat komt omdat de 4.29 de originele Windows 2000 busmaster drivers weer installeert :+ Lees ff wat boven je eigen post staat.

Verwijderd

Zet gewoon UDMA uit bij apparaatbehheer of doe een jumper op de reserve pinnetjes van de plextor en hij is ook UDMA. Staat een review over op tweakers. Weet zo adres effe nie. Trouwens doe geen plextor en DVD op dezelfde IDE-kabel als je de plextor niet als UDMA instelt, want dan werkt ie nie
Pagina: 1