Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Red Alert] Installatie op XP werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 15:23
Hallo,
gister heb ik Red Alert gedownload (Allied disc).
De setup "gewoon" starten werkt niet, dan krijg je de melding "Windows 5.1 is currently running. This version of Red Alert is a Windows 95 only product". Prima, dat zeggen ze er ook bij. Volgens de instructies moet je Setup95\install.exe in compatibiliteitsmodus voor Win95 starten, maar als ik dat doe krijg ik de melding "Setup requires _SETUP.DLL and _ISRES.DLL (located in _SETUP.LIB) in order to operate properly. Please ensure these files are located with SETUP.EXE"
Deze twee bestanden bestaan niet, maar zoals de foutmelding zegt zijn deze "located in _SETUP.LIB", die wèl bestaat.
Omdat het spel pas sinds eergister te downloaden is, is er op internet nog nauwelijks wat over te vinden. Iemand zei dat installeren vanaf de harde schijf zou moeten werken, maar dat doet het dus niet. Gebrandt/Via image maakt ook niet uit...

Zijn er (al) mensen die dit probleem kennen en misschien een oplossing hebben?

Full-stack webdeveloper in Groningen

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
* -Skyhawk- moet rustiger lezen.

[ Voor 88% gewijzigd door -Skyhawk- op 02-09-2008 17:12 ]

Verwijderd

-This software contains support for Windows XP/98/Me/95 with installation instructions. This software is not supported by Windows Vista, however there are community driven strategies and tips available for making the software function on Vista which you can find on our various fan-sites.
Oftewel, even goed zoeken dus :)

• Spinal
Dat stukje wat je geeft, daar staat toch echt dat er installatie-instructies zijn voor XP ;) en die zijn er ook zoals ik in mijn OP zei, maar die werken dus niet.
Voor Vista moet je schijnbaar andere truukjes uithalen, maar ik wil het op XP installeren.

Verwijderd

Sorry ZanderZ maar mij is het ook nog niet gelukt. Mijn reacties:

Netjes instructies opgevolgd krijg je dit:
"Setup requires _SETUP.DLL and _ISRES.DLL (located in _SETUP.LIB) in order to operate properly. Please ensure these files are located with SETUP.EXE"
compatibiliteit opties ingesteld, alle temp mappen leeg gehaald, InstallShield geupdate, niets helpt :(
Ik heb alle install.exe en setup.exe geprobeerd die ik op de CD kan vinden. Beide cd's geprobeerd. Alles op win 95 compatibiliteit gezet.

• Spinal
*schopje*
Loopt er echt niemand tegen dit probleem aan? Is er niemand die het speelt of (bijna) niemand met dit probleem?
Installeren via DOS schijnt ook te werken, maar grafische DOS-programma's laten om een of andere reden altijd mijn pc vastlopen. Ik zal het via DOSBox nog eens proberen, maar als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag (en Omega007 vast ook :) )

-edit-
Hm, via DOSBox werkt dus ook niet. Als ik daar de setup start krijg ik de melding "Unable to load SETUP.MIX file from CD-ROM disc" terwijl dat bestand toch écht in dezelfde map staat :(

[ Voor 21% gewijzigd door Spinal op 04-09-2008 10:40 ]

Verwijderd

Er is een executable in de omloop die de werking onder XP / 2000 / Vista enzovoorts doet draaien. Omdat dit onder warez valt ga ik hier ook niet verder op in, maar technisch is het prima mogelijk om dit onder bovenstaand OS te laten draaien.

Dosbox wil je niet, je speelt dan immers op een VGA resolutie van 320x200 pixels groot B) En onder Windows is dat 640x480 fullscreen. Stuur eens een mailtje naar Westwood/EA bijv, kijken wat hun ervan zeggen :)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Is ook al het een en ander over te vinden op het forum....

Red Alert 1 draait niet op Windows 5.1...

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Spinal
@Jism:
EA/Westwood levert zelf een patch voor XP mee, maar dat is voor als je al geïnstalleerd hebt, niet de installatie zelf...
Het was ook niet mijn bedoeling om via DOSBox te spelen, maar alleen te installeren. Maar dat werkt dus ook niet (zie post hierboven, had niet door dat er al iemand gereageerd had)
Ik kan ze idd wel een mailtje sturen, maar als dat net zo gaat als bij Valve dan heb ik daar weinig vertrouwen in :(

@leuk_he:
Klopt, had ik gezien, maar daar staat geen oplossing, en ging waarschijnlijk om een illegale versie.
Een van de reacties daar wijst naar http://www.cncnz.com/features/tech/raxpfix.shtml, maar dat is dus de bijgeleverde patch voor als je RA al geïnstalleerd hebt.

[ Voor 25% gewijzigd door Spinal op 04-09-2008 10:46 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Lijkt me dat je dat je _SETUP.DLL and _ISRES.DLL zelf gaat extracten vanaf de lib file. En neerzet.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Spinal
WinRAR en 7Zip pakken het bestand niet, net met IZArc geprobeerd en die geeft aan dat het een leeg bestand is. Ken jij toevallig een ander programma dat ze kan uitpakken?
Ik heb ook al geprobeerd om _ISRES.DLL te downloaden en in de map te zetten (_SETUP.DLL wordt wel uitgepakt tijdens het begin van de installatie), maar ook dat helpt niet.

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-11 23:07
KICK

ik heb dit probleem ook. Iemand een oplossing gevonden?

[edit]

even googlen.

http://files.filefront.co...ip/;844993;/fileinfo.html

Nu nog die resolutie omhoog krijgen. Dit doet pijn aan mijn ogen.

[ Voor 56% gewijzigd door TheSiemNL op 19-09-2008 17:26 ]

• Spinal
Die DLL zorgt er voor dat je onder XP kan spelen, maar ik kan het überhaupt niet installeren ;)

• Spinal
*shopje*
Zie net dat er ook zoiets bestaat als OpenRedAlert, dus hopelijk helpt dat me verder :)

Pagina: 1