Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tijdje geleden hier is gepost over mijn BSOD probleem..

Ik heb me pc geformateerd en windows xp opnieuw geinstalleerd het kan dus niet aan drivers of iets liggen. Nu na 2 crashes als ik me pc wil aanzetten zie ik zwart beeld en doet ie niks meer?.
Net voordat je bureaublad tevoorschijn hoort te komen.

Hij crasht meestal al tijdens het opstarten voordat windows is geladen?.

Tijd geleden nieuwe moederbord+video kaart ingezet dus daar zou het niet aan moeten liggen.

Waar kan het nu wel aanliggen?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
> Oude bericht:

Goedemiddag mensen,

Alweer een bsod probleem.

Tijd geleden had ik mijn andere computer weggebracht vanwege dit probleem maar heb het nu weer.
Dit is de code: *** STOP : 0X0000000A (0X020008B0 M 0X00000002 , 0X00000001 , 0X804E5DE4)

Ik heb net nieuwe videokaart drivers geinstalleerd helpt niks. Iemand een idee wat die code betekend?
En hoe ik dit kan herstellen?

Pc specs:
Windows XP Home edition
Intel Pentium 4 CPU 3.20 GHz (HT)
Ati Radeon x1600 pro 256 mb
512 mb ram

Hij valt de laatste tijd echt vaak uit, zelfs tijdens het opstarten
Ligt dit misschien aan de HT functie of aan iets anders?

Groetjes,
Silvestre

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2008 16:47 ]

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:19
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:43:
Ik heb tijdje geleden hier is gepost over mijn BSOD probleem..

Ik heb me pc geformateerd en windows xp opnieuw geinstalleerd het kan dus niet aan drivers of iets liggen. Nu na 2 crashes als ik me pc wil aanzetten zie ik zwart beeld en doet ie niks meer?.
Net voordat je bureaublad tevoorschijn hoort te komen.

Hij crasht meestal al tijdens het opstarten voordat windows is geladen?.

Tijd geleden nieuwe moederbord+video kaart ingezet dus daar zou het niet aan moeten liggen.

Waar kan het nu wel aanliggen?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
> Oude bericht:

Goedemiddag mensen,

Alweer een bsod probleem.

Tijd geleden had ik mijn andere computer weggebracht vanwege dit probleem maar heb het nu weer.
Dit is de code: *** STOP : 0X0000000A (0X020008B0 M 0X00000002 , 0X00000001 , 0X804E5DE4)

Ik heb net nieuwe videokaart drivers geinstalleerd helpt niks. Iemand een idee wat die code betekend?
En hoe ik dit kan herstellen?

Pc specs:
Windows XP Home edition
Intel Pentium 4 CPU 3.20 GHz (HT)
Ati Radeon x1600 pro 256 mb
512 mb ram

Hij valt de laatste tijd echt vaak uit, zelfs tijdens het opstarten
Ligt dit misschien aan de HT functie of aan iets anders?

Groetjes,
Silvestre
Ik zou niet verbaasd staan te kijken als het geheugen niet in orde is.....

Maar met deze info kan ik dat niet zeggen...

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

De vorige keer schreef gambieter:
Zie de PMG FAQ, (vooral de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter) en de Windows XP en 2000 BSOD guide. Verder op Google zoeken naar wat je BSOD betekent.
Heb je dat nu gedaan? Anders komen we, netals jij :), geen step verder.
En dan hadden we nog grizzlybeer:
Als je je systeem geOC'd hebt, zet het dan eens terug naar de originele snelheden.

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor info zou er nog bij moeten?

Ik kan op dit moment geen memtest uitvoeren omdat ik geen cds bij de hand heb...
alx schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:52:
De vorige keer schreef gambieter:

[...]

Heb je dat nu gedaan? Anders komen we, netals jij :), geen step verder.
En dan hadden we nog grizzlybeer:

[...]
Ja dat heb ik gedaan,

----
0x0000000A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Ook deze STOP foutmelding lijkt voornamelijk door verkeerde of foutieve drivers gegenereerd te worden,
----

Heb me pc geformateerd en heb het probleem nog?

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2008 16:55 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zoals gezegd, mogelijk geheugenfout.

Memtest kan ook wel vanaf floppy of usbpen draaien ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik heb me pc geformateerd en windows xp opnieuw geinstalleerd het kan dus niet aan drivers of iets liggen.
Ja, me pc is leeg dus aan drivers of iets kan het niet liggen..
Kan nog steeds aan niet geinstalleerde drivers liggen, zoals de drivers die meestal bij het moederbord meegeleverd zijn (SATA, USB, Controllers).

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Kixtart schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:55:
[...]

[...]

Kan nog steeds aan niet geinstalleerde drivers liggen, zoals de drivers die meestal bij het moederbord meegeleverd zijn (SATA, USB, Controllers).
Hmmm, ik zal kijken naar nieuwe versies
Raven schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:55:
Zoals gezegd, mogelijk geheugenfout.

Memtest kan ook wel vanaf floppy of usbpen draaien ;)
Mm oke, dat wist ik dan weer niet via usb stick maar dan ga ik dat wel proberen en als ik meer weet dan post ik de resultaten wel hier. Igg bedankt

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2008 16:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus 4 en en half uur een memtest gedaan na 2 uur ong zei die dat ie klaar was zonder fouten en na 4 en een half uur nog steeds geen fout.

Ik heb een ASUS p4rd1-mx moederbord daarvan de drivers geinstalleerd van de cd maar nu crasht ie nog vaker/sneller. Voordat ik in windows kom crasht ie al.

Hoe kan ik mijn bios updaten of kan het ergens anders aanliggen?

( ipv *** STOP : 0X0000000A (0X020008B0 M 0X00000002 , 0X00000001 , 0X804E5DE4) staat er nu *** STOP : 0X0000000A (0X080042b0 , 0X00000002 , 0X00000001 , 0X804E5DE4)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2008 15:13 ]

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Heb jij een sata-harde schrijf waarop je windows installeert. Zoja, dan moet je waarschijnlijk tijdens de installatie ergens aan het begin op F6 drukken en de drivers op dat moment al inladen.

edit:
Je kunt ook gelijk de nieuwste drivers proberen:
http://support.asus.com/d...uage=en-us&model=P4RD1-MX

[ Voor 30% gewijzigd door Kixtart op 03-09-2008 15:20 ]

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Kixtart schreef op woensdag 03 september 2008 @ 15:17:
Heb jij een sata-harde schrijf waarop je windows installeert. Zoja, dan moet je tijdens de installatie ergens aan het begin op F6 drukken en de drivers op dat moment al inladen.
Ja, moet ik windows dan weer opnieuw installeren?

Ik heb al gekeken op die site maar elke keer als ik wil verbinden met me internet crasht ie dus kan die drivers niet downloaden op die computer..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2008 15:20 ]

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Probeer maar eerst de nieuwste drivers van de website. Misschien werkt een driver van die drivercd niet zo goed. Daarnaast is het beter om een memtest langer te laten draaien (+/-24uur dacht ik).
Ik heb al gekeken op die site maar elke keer als ik wil verbinden met me internet crasht ie dus kan die drivers niet downloaden op die computer..
Downloaden op een andere computer en dan via usb/floppy/etc. op die computer zetten. Als het echt altijd gebeurd als je probeert te internetten dan verwacht ik de LAN-drivers.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Kixtart schreef op woensdag 03 september 2008 @ 15:24:
Probeer maar eerst de nieuwste drivers van de website. Misschien werkt een driver van die drivercd niet zo goed. Daarnaast is het beter om een memtest langer te laten draaien (+/-24uur dacht ik).

[...]

Downloaden op een andere computer en dan via usb/floppy/etc. op die computer zetten. Als het echt altijd gebeurd als je probeert te internetten dan verwacht ik de LAN-drivers.
Heb net succesvol internet erop gekregen maar hij crasht niet tijdens internet maar overal.
Als ik die drivers erop heb staan hoe run ik het?

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-05 12:09
had hetzelfde probleem is een defect moederboard heb ik tijden terug vervangen en nu doet hij t weer :)

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat ik me computer wel weer weg breng en hun alles laten nakijken.. hun hadden er toen een nieuwe moederbord ingezet en die is nu al defect? wel raar dan maarja

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Heb je geen kennissen die even zouden kunnen kijken, want volgens mij komen we er totaal niet uit zo.

☻/
/▌
/ \

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:19
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 15:39:
Denk dat ik me computer wel weer weg breng en hun alles laten nakijken.. hun hadden er toen een nieuwe moederbord ingezet en die is nu al defect? wel raar dan maarja
Tip: Probeer in de winkel je pc aan te sluiten.... en laat aan de medewerker zien wat er fout gaat.
"Ervaring is namelijk: owww hij "post" (bios) gewoon... die doet het.de klant zal wel niet weten wat hij doet."
Pagina: 1