Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

nieuwe vista pc image

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een nieuwe pc binnen met daarop vista en office.

nu wil ik daar een ''kopie'' van maken voor dat ik verder ga zodat ik bij problemen dit terug kan zetten en opnieuw kan beginnen.

als deze dummie het goed begrepen heeft kun je het beste een image maken en dit op een andere hdd of dvd zetten.

dat zou dan bv kunnen met norton ghost versie 14.0?

wordt dit dan gecomprimeerd of moet ik rekenen op meerdere dvd's?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je zult Ghost eerst moeten installeren, en daarna runnen. Hij comprimeert de data, en je kunt zelf kiezen in de grootte van de fragmenten. Ik maak meestal 700 MB stukken omdat ze dan ook op een CD passen.

Er staan verder allerlei Ghost tutorials etc op het web, google op "Ghost tutorial" en je krijgt bijvoorbeeld http://www.whatsabyte.com/P1/ghost_restore.htm :) .

[ Voor 40% gewijzigd door gambieter op 02-09-2008 16:46 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
wat ik eigelijk nog vergeten ben.
om een goede image te krijgen van, met name je ''os'' is het toch beter om deze niet aktief te hebben tijden het maken van de image.
met andere woorden, werkt het dan onder dos, of maakt hij een reboot tijdens het proces?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:57:
wat ik eigelijk nog vergeten ben.
om een goede image te krijgen van, met name je ''os'' is het toch beter om deze niet aktief te hebben tijden het maken van de image.
met andere woorden, werkt het dan onder dos, of maakt hij een reboot tijdens het proces?
De laatste versies van Ghost en Trueimage kunnen dat ook als het OS runt. Maar ik heb het vroeger ook altijd van een boot CD or bootdiskettes gedaan. Restoren doe je altijd vanaf een boot CD of disk.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.