Toon posts:

[NVIDIA] Geen geluid via S/PDIF

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met de digitale output van mijn PC. Ik krijg namelijk totaal geen geluid te horen bij welke bron dan ook (MP3's, films, etc)

Ik heb mijn receiver (Onkyo TX-SR 505E) aangesloten dmv een coax kabel van de S/PDIF out van mijn pc (onboard DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D). Aan de receiver kant zit deze kabel aangesloten op de Digitale coax aansluiting.

De kabel heb ik net vandaag aangeschaft, de verkoper zei dat deze geschikt was voor mijn situatie.

Ik weet nu niet of de oorzaak van dit probleem mijn receiver is of de nvidia instellingen. Ik heb (naar mijn weten) alle instellingen van de nvidia mixer uitgeprobeerd, incl de setup-wizard, maar ik krijg geen geluid. Het geluid blijft wel telkens uit mijn hoofdtelefoon (op de analoge uitgang) komen.

Het spijt me als dit onderwerp al eerder aan bod is gekomen, ik heb zowel de FAQ als de search gebruikt, maar ik kom er niet uit. Alvast bedankt.

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Probeer eens de drivers van Realtek. De geluidschip is helemaal geen nvidia chip en die drivers doen ze er dan ook meer voor de vorm bij.

Aangezien de site van Realtek extreem traag is:

Drivers voor: XP en Vista

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met mijn onlangs aangeschafte 5.1 set (enige verschil is dat ik het optisch heb aangesloten), ik heb het als volgt opgelost.
Ik gebruik GOM player om al mijn media af te spelen en dan bij audio->AC3 aanvinken dat alles over de S/PDIF moet worden gestuurd.
Ook heb ik AC3filter geinstalleerd, en bij de config SPDIF tab, 'Use SPDIF' aangevinkt.
Bij SPDIF passthrough heb ik AC3 en DTS aangevinkt, het 'trucje' is om in diezelfde tab in te stellen dat het als 2.0 stereo/PCM 16 bit wordt verstuurdt.
Misschien doe ik het heel omslachtig, maar het werkt perfect voor mij, hoop dat jij dr wat aan hebt :)

*Oh ja, en bij de Realtek Audio drivers je Digital Output als Standaardapparaat instellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2008 22:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het lag inderdaad aan de drivers, met realtek werkte het meteen.

Ontzettend bedankt!