Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VISTA] Onregelmatigheden bij tekst in browsers

Pagina: 1
Acties:

• SkyR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-11 21:38
Ik zit sinds vanmiddag met een probleempje met mijn internetbrowsers, en ik heb geen idee waardoor het komt.

Tekst die in browsers wordt weergegeven, ziet er anders uit dan normaal. Zo wordt de tekst in Firefox dikgedrukt weergegeven, en in Internet Explorer 7 is het allemaal cursief. Ik heb screenshots hiervan toegevoegd:

Firefox:Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/1zyd9pe.jpg
Internet Explorer 7:Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/fvy6w9.jpg

Omdat het probleem zich bij meerdere browsers voor doet, denk ik dat het probleem in Windows zit. Als ik zoek naar text en weergave fouten in IE en Firefox krijg ik enkel de standaard CSS websites waar de verschillen tussen de browsers worden uitgelegd. Weet iemand hoe dit op te lossen is?

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Wat heb je vlak voor het probleem gedaan: drivers/ programma's geinstalleerd; tweaks gedaan??

• SkyR
Voor het probleem had ik een aantal programma's verwijderd, waaronder wat standaard Acer-bloatware, en Microsoft Visual Developer 2008. Ik heb niet met drivers gespeeld, en voor zover ik weet ook niks dat invloed zou kunnen hebben op zowel IE als Firefox..

• Haaglander
  • Niet online
Wellicht fonts verdwenen?

• SkyR
Dit.. zou nog wel eens kunnen. Ik heb de geinstalleerde fonts er op nageslagen, en zag dat er geen Arial Standaard (dus zonder opmaak) tussen staat. Wel bold, en cursief. Voor Times New Roman staat bijvoorbeeld wel een Times New Roman Standaard erbij.

Eens kijken of het opnieuw installeren van Arial dit op kan lossen.

*EDIT: Dit was dus inderdaad het probleem. Na het opnieuw installeren van de standaard Arial font, werkt alles weer naar behoren. Bedankt allemaal!

[ Voor 13% gewijzigd door SkyR op 02-09-2008 20:26 ]

• Haaglander
  • Niet online
SkyR schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:24:
[...]

Dit.. zou nog wel eens kunnen. Ik heb de geinstalleerde fonts er op nageslagen, en zag dat er geen Arial Standaard (dus zonder opmaak) tussen staat. Wel bold, en cursief. Voor Times New Roman staat bijvoorbeeld wel een Times New Roman Standaard erbij.

Eens kijken of het opnieuw installeren van Arial dit op kan lossen.

*EDIT: Dit was dus inderdaad het probleem. Na het opnieuw installeren van de standaard Arial font, werkt alles weer naar behoren. Bedankt allemaal!
Tjonge, ik begin er steeds meer verstand van te krijgen. ;)
Pagina: 1