Hallo,
we hebben hier een virtuele server draaien met windows 2003 erop.
nu hebben we McAffee op Clients pc's alleen nu willen we Sophos erop
Sophos heeft een geweldige beheer tool die ook de oude meuk er af gooit.
maar nu is er 1 probleem. voordat je ook maar iets kan doen moet je op de client eerst
net stop sharedacces uitvoeren.
ik heb al een test group policy aangemaakt met poort 8192,8193,8194 open en allow ICMP en ongeveer alles wat kan tegenhouden heb ik gezorgt dat het verkeer er wel langs kan.. (. dit is wel test dus in het echie gaat er wel wat op slot)
dus verder gaat mijn kennis eigenlijk niet.. ( ik ben ook maar een stagiair
)
ik heb uiteraard al gegoogled en rond gevraagd hier maar alles gaat over de sophos firewall en niet die standaard ingebouwde van XP ( SP3)
dus nadat ik op de testclient net stop sharedacces heb gegeven wil sophos wel alles uitvoeren.
terwijl alles op de group policy wel toegankelijk is..
weet iemand welke feature ik misschien kan zijn vergeten ?
we hebben hier een virtuele server draaien met windows 2003 erop.
nu hebben we McAffee op Clients pc's alleen nu willen we Sophos erop
Sophos heeft een geweldige beheer tool die ook de oude meuk er af gooit.
maar nu is er 1 probleem. voordat je ook maar iets kan doen moet je op de client eerst
net stop sharedacces uitvoeren.
ik heb al een test group policy aangemaakt met poort 8192,8193,8194 open en allow ICMP en ongeveer alles wat kan tegenhouden heb ik gezorgt dat het verkeer er wel langs kan.. (. dit is wel test dus in het echie gaat er wel wat op slot)
dus verder gaat mijn kennis eigenlijk niet.. ( ik ben ook maar een stagiair
ik heb uiteraard al gegoogled en rond gevraagd hier maar alles gaat over de sophos firewall en niet die standaard ingebouwde van XP ( SP3)
dus nadat ik op de testclient net stop sharedacces heb gegeven wil sophos wel alles uitvoeren.
terwijl alles op de group policy wel toegankelijk is..
weet iemand welke feature ik misschien kan zijn vergeten ?