Welke NETGEAR/LINKSYS modem geschikt voor KPN Buniness DSL?

Pagina: 1
Acties:

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-11 10:27
Gezien de Speedtouch modem niet voldoet aan de eisen van ons bedrijf, zijn we benieuwd welke van deze modems compatible zijn met KPN business DSL
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/09/02/1220357495-790.jpg

Nergens op internet is te vinden welke van deze modems compatible zijn met Business DSL.

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Geven ze ook meestal niet aan. Ze willen meestal dat je het eigen modem blijft gebruiken ivm ondersteuning. Let er dus wel op, dat ze je dus niet meer gaan helpen met modem issues. Linksys werkt gewoon op KPN lijnen, Netgear heb ik geen ervaring mee. Let er dus wel op dat je een ISDN lijn waarschijnlijk hebt en dus een ISDN modem koopt (ook wel annex B genoemd).

• Djerique
Bedankt voor je tip! _/-\o_

We gaan dan de volgende router halen: LINKSYS WLAN 54 ADSL M/R ANNEX B

We hadden anders gekozen voor een ADSL2+ modem, maar gelukkig kwam je met de tip van ANNEX2 _/-\o_

Scheelt weer een hoop ellende en geld!

[ Voor 40% gewijzigd door Djerique op 02-09-2008 15:51 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:25

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Let erop dat je VPI/VCI goed instelbaar is, bij die Speedtouch kun je 2/32 niet in de interface kiezen (is het setup tooltje voor nodig). Niet alle modems kunnen deze waarden instellen.

De Linksys weet ik iig dat dat werkt.

Hier stond een dode link.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Djerique schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 14:43:
Gezien de Speedtouch modem niet voldoet aan de eisen van ons bedrijf.
Welke eisen stelt het bedrijf dan?

PSN: djmurcielago

• Djerique
Een goedwerkende stabiele modem. En dat is bij Speedtouch nooit het geval. Ik en collega's ervaren dit thuis ook met dit budget merk... 8)7
strandbal schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:36:
Let erop dat je VPI/VCI goed instelbaar is, bij die Speedtouch kun je 2/32 niet in de interface kiezen (is het setup tooltje voor nodig). Niet alle modems kunnen deze waarden instellen.

De Linksys weet ik iig dat dat werkt.
Hij werkt nu ook perfect en we hebben nog geen storing gehad! Zelfs niet met de extra VOIP instelling! :*)

Thanks iedereen & Linksys _/-\o_

• Westereen
  • Laatst online: 00:02
Djerique schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 17:39:
[...]
Een goedwerkende stabiele modem. En dat is bij Speedtouch nooit het geval. Ik en collega's ervaren dit thuis ook met dit budget merk... 8)7
Vreemd, dat KPN bij Zakelijk ADSL dan zelf ook Speedtouch modems uitleverd. Verder installeer ik vrij vaak een Speedtouch modem en zeker de zakelijke producten (http://www.speedtouch.nl/p_buss.html) zijn prima.

Maargoed Linksys is ook prima, ookal is dat meer op consumenten gericht.

[ Voor 7% gewijzigd door Westereen op 07-09-2008 13:08 ]

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

Westereen schreef op zondag 07 september 2008 @ 13:07:
Vreemd, dat KPN bij Zakelijk ADSL dan zelf ook Speedtouch modems uitleverd.
Nog vreemder is dat je op die SpeedTouch inderdaad niet de benodigde VPI/VCI kunt selecteren ... ?!
Er zit een setup tool bij, maar daar ging het ook niet mee. Ik heb maar een Linksys WAG200G gekocht zodat ik gewoon zelf alles kan instellen en niet alleen wat die afwijkende KPN firmware toestaat.

• Superseb
  • Laatst online: 21:25
Via de webinterface gaat dat inderdaad niet, vrij apart. Via de meegeleverde KPN CD of de algemene setup tool van Speedtouch voor de 780 kan het wel. Hier staan netjes gewenste profielen, waarna KPN Zakelijk gekozen kan worden voor de netwerksettings. Met (bijvoorbeeld) een Mac is het daarom ook niet mogelijk om een Speedtouch te configureren op een normale manier, behalve het aanmaken van een profiel met verkeerde VPI/VCI en deze later te editten in het .ini bestand.
Pagina: 1