Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Microsoft Access] Word processor in een form

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Besten,

Ik ben bezig aan het ontwerp van een facturatieprogramma in Access.
Nu zou ik graag in een form een Word processor invoeren, hieronder versta ik een multiline veld waarbij de gebruiker opties heeft zoals tekst onderlijnen, vet, opsommingstekens, ...

Mijn vraag is of dit mogelijk is, en indien wel, kan je dit dan opslaan in een tabel en onder welk type?
Op het net heb ik al gezocht. Ofwel vind je er bijna niets over, ofwel zoek ik op de verkeerde termen.

Greets

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 11:29

Bud_s

Team Anticimex & Lock

Je zou misschien een word document kunnen embedden.

Als je spreekt over opsommingstekens zou ik denken dat je dat misschien beter met factuurregels kan doen ??

Verwijderd

Topicstarter
Neen, de gebruiker zou er toch een redelijke vrijheid in moeten hebben.
Het is enkel de bedoeling dat dit stukje opgemaakte tekst nadien bij op het factuur (rapport) komt te staan in een kader.

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Je bedoelt een rich-text editor? Zijn zat voorbeelden van te vinden op het Internet.

Net even in Access 2007 gekeken, maar daar kun je aangeven dat een veld op een formulier opgemaakte tekst moet bevatten. In ontwerpweergave veldje selecteren, in het eigenschappenvenster naar het tabblad gegevens en dan bij Tekstopmaak kiezen voor "Tekst met opmaak". Geen idee of dit met oudere versies van Access ook al kan.

[ Voor 66% gewijzigd door bigbeng op 02-09-2008 14:51 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude