Sinds een paar dagen heb ik - om het geluid van de pc in te dammen - samen met een vriend mijn systeem overgezet van een Antec Solo naar een P182. Dat is aardig gelukt. Alleen is nu de rpm van de voeding, een Enermax Pro 82+ 625 Watt 50 toeren hoger dan in de Solo: 460 tegenover 508. De voeding zit met zijn fan naar boven en niet in de kooi van de P182 (met de fan omlsaag en in de kooi kon volgens mijn maat niet, maar daar heb ik mijn twijfels bij). Grootste nadeel is dat ik de voeding (ik heb alle andere mogelijkheden geëlimineerd) nu een soort 'tappend' geluid maakt, niet heel hard, maar wel hoorbaar genoeg om te irriteren Wellicht heb ik het niet eerder gehoord door rumoerige hd's (die idd. niet correct bleken, maar die worden omgeruild) en een tijdelijke Intel stockfan op de Q9450 (inmiddels Ninja Plus Rev B. op iets meer dan 700 rpm. middels fancontroller). Maar ik weet wel voor 99% zeker dat de voeding in de Solo stil was (na het uitschakelen van de hd's (de probeemveroorzaker) totale stilte, op wat licht Nexus fangeruis na. Geen geklik.
Vervelend is het wel omdat alle kabels mooi achterom zijn weggewerkt, daarom kan ik de voeding er ook niet makkelijk utihalen.
Zijn er meer mensen die dit ervaren? Kan het zijn de de fan bij een bepaald rpm (in dit geval 510) klikken geeft? Of is er misschien wat kapot gegaan bij het bouwen? RMA lijkt me geen haalbare kaart.
Vervelend is het wel omdat alle kabels mooi achterom zijn weggewerkt, daarom kan ik de voeding er ook niet makkelijk utihalen.
Zijn er meer mensen die dit ervaren? Kan het zijn de de fan bij een bepaald rpm (in dit geval 510) klikken geeft? Of is er misschien wat kapot gegaan bij het bouwen? RMA lijkt me geen haalbare kaart.
[ Voor 3% gewijzigd door The 7th Guest op 02-09-2008 14:05 ]