Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[antivirus2008] kan het kwaad een besmette HDD te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mede door ouderdom en het oplopen van een virus( antivirus 2008) heb ik een nieuwe pc (vista) aangeschaft.
nu wilde ik eigelijk gewoon mijn ''oude'' harde schijf er in mijn nieuwe pc bijprikken om zo mijn gegevens te kopieeren.

loop ik hierbij kan dat ik het virus mee kopieer of zit dit virus alleen in windows en het register?

dit zou andres wel lekker snel werken :)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je zou in principe het virus niet moeten krijgen op je nieuwe installatie. Dat wil zeggen, alleen wanneer je het virus niet opent/opstart. Scan wel dus goed de documenten die je wilt kopieren.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Open deur: zorg er voor dat
- het OS helemaal uptodate is
- alle relevante applicaties helemaal uptodate zijn
- er een goede virusscanner actief is
- deze uptodate is en het desbetreffende stukje malware wordt herkend

En dan inpluggen en inderdaad goed scannen. En voortaan beter opletten, ga bijv niet met systeembeheerrechten werken ;)

Trouwens welkmo op GoT! Ik pas de topictitel even aan, aangezien 'antivirus2008' zo weinig zegt over je probleem/vraag.

NB van welk merk is Antivirus 2008? Norton? Edit: Ik ben blind, dat is juist de besmetting geweest :P
Overigens is het IMHO niet nodig om na besmetting meteen een nieuwe PC te kopen. Maar het kan icm ouderdom wel een goed excuus zijn ja.

[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 02-09-2008 13:21 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:31

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

F_J_K schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 13:19:
NB van welk merk is Antivirus 2008? Norton?
Antivirus 2008 is nogal mallware... Zie [google=xp antivirus 2008].

Mijn ervaring is dat wat je wilt doen prima wil.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Zorg dat je eerst Vista installeert, update én een fatsoenlijke virusscanner erbij zet. Ga dan pas selectief data van je besmette harddisk overzetten (laat die schijf tot die tijd uit het systeem).

Kopieer waar mogelijk alleen de data, installeer programma's opnieuw vanaf een zo veilig mogelijk medium: orginele CD of verse download op je nieuwe systeem.

Edit: te laat...

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reactie's het welkom en de titelaanpassing.

ik had de vorige pc al 6 jaar en hij viel ook regelmatig uit, had problemen met usb, en de videokaart.
dus het was sowieso tijd voor een upgrade :)

ben nog wel even aan het stoeien met vista voor ik de oude hdd erin stop.

ik wil de nieuwe 500gb hdd opdelen maar dat lukt nog niet erg, ik krijg hem niet kleiner als +/-275gb.

de communicatie net de sitecom nas is ook nog niet optimaal.

dus nog wel een hoop werk.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zet de gegevens over met een Linux Live CD, een beetje recente versie kan perfect naar NTFS schrijven, dus dat mag geen probleem zijn. Je kan bv. ook met clamav al op virussen scannen op de geïnfecteerde HD en dan pas dingen overzetten, zolang de data die je overzet niet wordt aangesproken bij de volgende opstart van Windows is er in principe geen probleem. Dan kan je er nog altijd een goede native (Windows) virusscanner overheen halen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:24:
ik wil de nieuwe 500gb hdd opdelen maar dat lukt nog niet erg, ik krijg hem niet kleiner als +/-275gb.
Het resizen van de partitie waarop het OS zelf staat, is vaak problematisch. Volgens mij omdat er bepaalde systeembestanden op staan die niet verplaatst kunnen worden. Dit had je beter vooraf kunnen doen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Autoplay uitschakelen....

ook op harde schijven.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:31:
[...]

Het resizen van de partitie waarop het OS zelf staat, is vaak problematisch. Volgens mij omdat er bepaalde systeembestanden op staan die niet verplaatst kunnen worden. Dit had je beter vooraf kunnen doen.
vista en office zijn er door de winkel opgezet, en voor office zitten er geen cd's bij ''oem''

vorige pc stond boot magic en partition magic op, dat was naar tevredenheid, ik weet niet of dat werkt met vista, en of dit wel achteraf kan?

@leuk_he, autoplay?
ik durf het bijna niet te vragen maar is dat een reactie op de vervuilde hdd, of op het in partitie's opdelen :?

Verwijderd

Topicstarter
Beekforel schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 13:21:
[...]

Antivirus 2008 is nogal mallware... Zie [google=xp antivirus 2008].

Mijn ervaring is dat wat je wilt doen prima wil.
ik heb via google wel een hoop gelezen en geprobeerd, maar ik krijg hem er niet af.

ik moet zeggen dat het wel indrukwekkend was, zeker toen mijn achtergrond plotseling veranderde in een bloementjespatroon met allerlei shortcuts naar diverse site's |:(

ik had hem mede mbv AVG redelijk schoon, maar ik kom niet meer online.

gelukkig zijn er voor zover ik het kan zien geen bestanden verloren gegaan. :|

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:47:
[...]
@leuk_he, autoplay?
ik durf het bijna niet te vragen maar is dat een reactie op de vervuilde hdd, of op het in partitie's opdelen :?
reactie op eerste post eigenlijk.. dus op "aansluiten vervuilde hd"

beetje lui en het topic te oppervlakkig gelezen wellicht.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Pimmerd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-11 21:09
En toch is dit een vrij makkelijk te verwijderen infectie, een tool als MBAM of Combofix moet hem aanpakken :)

offtopic:
Daarnaast kon je deze altijd gewoon verwijderen via configuratiescherm --> software, of dat met de 2008 versie nog steeds zo is weet ik niet, anders process afschieten en map verwijderen ...

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11 12:15
Pimmerd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:18:
En toch is dit een vrij makkelijk te verwijderen infectie, een tool als MBAM of Combofix moet hem aanpakken :)

offtopic:
Daarnaast kon je deze altijd gewoon verwijderen via configuratiescherm --> software, of dat met de 2008 versie nog steeds zo is weet ik niet, anders process afschieten en map verwijderen ...
Combofix werkt top tegen dit virus, daarna nog superantispyware pro eroverheen draaien en AVG free en foetsie is het

Verwijderd

Ik kreeg dit virus eraf met behulp van Avast en Spybot. die verwijderde allebei de helft ongeveer ;)
Pagina: 1