Ik heb een bijzonder irritant probleem, als mijn pc net opgestart is dan heb ik de 1e 10 minuten altijd problemen met mijn Quicklaunch menu. Het menu is zeer traag met het openen van de submenu's. Tegelijkertijd kan ik ook niets anders doen op de computer. Nu vraag ik me af hoe dat kan? Een Quicklaunch menu is niets anders dan tekst met wat kleine plaatjes. Soms duurt het wel 10 tot 15 seconden voordat het submenu verschijnt. Het ziet er dan zo uit:

Ik heb op Google gezocht, kwam dit topic tegen waarin aangegeven werd om :
Als bovenstaande tekst al verwijst naar "Default" "Type REG_SZ", deze waarde staat al op 8192.

Wie heeft een goede tip om de Quicklaunch menu sneller te doen starten?
Mijn systeemspecs staan hieronder in m'n sig, je zou toch zeggen dat dat geen moeite moet hebben met een paar icoontjes en wat tekst.
.

Ik heb op Google gezocht, kwam dit topic tegen waarin aangegeven werd om :
Echter ik kan deze register ingang niet vinden. Het enige wat ik zie is dit:HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer
If present, it should be a string (REG_SZ) value containing the desired decimal number for the size of the cache, usually, either 4096 or 8192. The larger the value, the more icons that Explorer can "remember" without rereading them, and the more memory may be used for this purpose. I'm not positive, but I believe the default size of the cache (when the "Max Cached Icons" value is not present) is 2048.
Als bovenstaande tekst al verwijst naar "Default" "Type REG_SZ", deze waarde staat al op 8192.

Wie heeft een goede tip om de Quicklaunch menu sneller te doen starten?
Mijn systeemspecs staan hieronder in m'n sig, je zou toch zeggen dat dat geen moeite moet hebben met een paar icoontjes en wat tekst.
.
[ Voor 4% gewijzigd door Snowwie op 02-09-2008 12:46 ]