Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Quicklaunch menu zeer traag met openen van mappen

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Ik heb een bijzonder irritant probleem, als mijn pc net opgestart is dan heb ik de 1e 10 minuten altijd problemen met mijn Quicklaunch menu. Het menu is zeer traag met het openen van de submenu's. Tegelijkertijd kan ik ook niets anders doen op de computer. Nu vraag ik me af hoe dat kan? Een Quicklaunch menu is niets anders dan tekst met wat kleine plaatjes. Soms duurt het wel 10 tot 15 seconden voordat het submenu verschijnt. Het ziet er dan zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/patrick888/GoT/quicklaunch.jpg

Ik heb op Google gezocht, kwam dit topic tegen waarin aangegeven werd om :
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer

If present, it should be a string (REG_SZ) value containing the desired decimal number for the size of the cache, usually, either 4096 or 8192. The larger the value, the more icons that Explorer can "remember" without rereading them, and the more memory may be used for this purpose. I'm not positive, but I believe the default size of the cache (when the "Max Cached Icons" value is not present) is 2048.
Echter ik kan deze register ingang niet vinden. Het enige wat ik zie is dit:
Als bovenstaande tekst al verwijst naar "Default" "Type REG_SZ", deze waarde staat al op 8192.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/patrick888/GoT/register.png

Wie heeft een goede tip om de Quicklaunch menu sneller te doen starten?
Mijn systeemspecs staan hieronder in m'n sig, je zou toch zeggen dat dat geen moeite moet hebben met een paar icoontjes en wat tekst. :?
.

[ Voor 4% gewijzigd door Snowwie op 02-09-2008 12:46 ]

Mijn YouTube Channel

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:37
Je zou kunnen proberen de sleutel toe te voegen?

Roomba E5 te koop

• Snowwie
"Max Cached Icons" sleutel toevoegen?

edit: toevoeging: werkt wel, het quicklaunch menu is nu sneller. :)

Dus: in het register:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer

Waarde "Max Cached Icons" sleutel toevoegen
en dan een waarde van 8000 of 16000 geven.

[ Voor 77% gewijzigd door Snowwie op 02-09-2008 17:33 ]

Mijn YouTube Channel

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Gaat het probleem weer weg als je tijdelijk die mappen uit je quicklaunch haalt?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Snowwie
BtM909 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 13:53:
Gaat het probleem weer weg als je tijdelijk die mappen uit je quicklaunch haalt?
Ik snap je vraag niet helemaal, als ik die mappen weghaal heb ik toch geen quicklaunch meer?

edit: tenzij je bedoeld dat de submappen er niet zijn en alle programma's los in de quicklaunch staan.
Ik zou het niet weten, ik gebruik nogal wat programma's, als ik dit in elk geval zou doen dan is de quicklaunch langer dan mijn monitor hoog is. Dan moet ik scrollen binnen de quicklaunch en daar heb ik de pest aan. :)

[ Voor 36% gewijzigd door Snowwie op 02-09-2008 14:22 ]

Mijn YouTube Channel

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Dat quicklaunch is onderdeel van je startmenu.

Die kan je versnellen door:

Start -> Uitvoeren -> regedit - OK -> HKEY_CURRENT_USER -> Control Panel -> Desktop -> MenuShowDelay.

Standaard staat de waarde hier op 400 ingesteld. Wijzig dit naar een kleiner getal om het Start-menu te versnellen, met 0 als de snelste waarde.

Suc6 ;)

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Snowwie schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 14:20:
[...]

Ik snap je vraag niet helemaal, als ik die mappen weghaal heb ik toch geen quicklaunch meer?

edit: tenzij je bedoeld dat de submappen er niet zijn en alle programma's los in de quicklaunch staan.
Ik zou het niet weten, ik gebruik nogal wat programma's, als ik dit in elk geval zou doen dan is de quicklaunch langer dan mijn monitor hoog is. Dan moet ik scrollen binnen de quicklaunch en daar heb ik de pest aan. :)
Haal ff de helft of driekwart weg om te kijken of de hoeveelheid een probleem is of het gewoon het gedrag van je quick launch is ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Snowwie
crack_en_hack schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:31:
Dat quicklaunch is onderdeel van je startmenu.

Die kan je versnellen door:

Start -> Uitvoeren -> regedit - OK -> HKEY_CURRENT_USER -> Control Panel -> Desktop -> MenuShowDelay.

Standaard staat de waarde hier op 400 ingesteld. Wijzig dit naar een kleiner getal om het Start-menu te versnellen, met 0 als de snelste waarde.

Suc6 ;)
Had ik al op 1 staan, maar dat had geen effect op het quicklaunch menu.

@BtM909, hoeft niet meer, hij is nu weer lekker snel. :)

Mijn YouTube Channel

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 18:03
Want wat heb je nu veranderd...?

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1