Onlangs voor mijn werk in de buurt van Stockholm geweest en heb daar gelukkig ook nog wat tijd gehad voor wat sight-seeing. Dat was zeer de moeite waard, Stockholm is een mooie stad met veel historie.
Naast wat foto's die ik bij daglicht had geschoten, had ik er ook een aantal 's avonds later geschoten. Ik vond ze zelf wel de moeite waard, en heb de mooiste bij elkaar in dit topic gezet. Jammer genoeg had ik geen statief, maar een mooie vlakke prullebak of brugleuning bood uitkomst
Ben benieuwd wat jullie er van vinden, opbouwende kritiek is altijd welkom!
Hieronder de foto's, deze zijn klikbaar voor een grotere versie.
1. Mooie gevels aan het grote plein in "Gamla Stan" (de oude binnenstad)
2. Uitzicht op de zuidkust van Skeppsholmen (een eiland) met daarop het museum voor moderne kunsten. Aan de oever licht een oude driemaster, de "af Chapman" welke nu dienst doet als een jeugdherberg.
3. Zicht op het gebouw van de "Svenska handelsbanken" en het Grand Hotel
4. De Rijksdag en het Operagebouw van de achterkant.
5. Het koninklijk paleis, wordt vnl. gebruikt voor officiele ontvangsten i.v.m. staatsbezoeken.
6. Operagebouw van de voorkant gezien.
7. Parlementsgebouw.
8. Brug naar het "Riddereiland" met verder achter de brug het Ridderhuis. Ook is de top van de Grote Kerk op Gamla Stan mooi te zien.
Naast wat foto's die ik bij daglicht had geschoten, had ik er ook een aantal 's avonds later geschoten. Ik vond ze zelf wel de moeite waard, en heb de mooiste bij elkaar in dit topic gezet. Jammer genoeg had ik geen statief, maar een mooie vlakke prullebak of brugleuning bood uitkomst
Hieronder de foto's, deze zijn klikbaar voor een grotere versie.
1. Mooie gevels aan het grote plein in "Gamla Stan" (de oude binnenstad)
2. Uitzicht op de zuidkust van Skeppsholmen (een eiland) met daarop het museum voor moderne kunsten. Aan de oever licht een oude driemaster, de "af Chapman" welke nu dienst doet als een jeugdherberg.
3. Zicht op het gebouw van de "Svenska handelsbanken" en het Grand Hotel
4. De Rijksdag en het Operagebouw van de achterkant.
5. Het koninklijk paleis, wordt vnl. gebruikt voor officiele ontvangsten i.v.m. staatsbezoeken.
6. Operagebouw van de voorkant gezien.
7. Parlementsgebouw.
8. Brug naar het "Riddereiland" met verder achter de brug het Ridderhuis. Ook is de top van de Grote Kerk op Gamla Stan mooi te zien.
[ Voor 28% gewijzigd door The_Big_Easy op 14-08-2013 10:05 . Reden: linkjes werkten niet meer ]