[Testcase] Stockholm by night

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 20:22
Onlangs voor mijn werk in de buurt van Stockholm geweest en heb daar gelukkig ook nog wat tijd gehad voor wat sight-seeing. Dat was zeer de moeite waard, Stockholm is een mooie stad met veel historie.

Naast wat foto's die ik bij daglicht had geschoten, had ik er ook een aantal 's avonds later geschoten. Ik vond ze zelf wel de moeite waard, en heb de mooiste bij elkaar in dit topic gezet. Jammer genoeg had ik geen statief, maar een mooie vlakke prullebak of brugleuning bood uitkomst :) Ben benieuwd wat jullie er van vinden, opbouwende kritiek is altijd welkom!

Hieronder de foto's, deze zijn klikbaar voor een grotere versie.

1. Mooie gevels aan het grote plein in "Gamla Stan" (de oude binnenstad)

2. Uitzicht op de zuidkust van Skeppsholmen (een eiland) met daarop het museum voor moderne kunsten. Aan de oever licht een oude driemaster, de "af Chapman" welke nu dienst doet als een jeugdherberg.

3. Zicht op het gebouw van de "Svenska handelsbanken" en het Grand Hotel

4. De Rijksdag en het Operagebouw van de achterkant.

5. Het koninklijk paleis, wordt vnl. gebruikt voor officiele ontvangsten i.v.m. staatsbezoeken.

6. Operagebouw van de voorkant gezien.

7. Parlementsgebouw.

8. Brug naar het "Riddereiland" met verder achter de brug het Ridderhuis. Ook is de top van de Grote Kerk op Gamla Stan mooi te zien.

[ Voor 28% gewijzigd door The_Big_Easy op 14-08-2013 10:05 . Reden: linkjes werkten niet meer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04 18:48
mooie foto's leuke sfeertjes. De eerste foto vind ik de minste uit je serie, deze lijkt enige vertekening te vertonen 9wat me eigenlijk sterk lijkt met een 17mm) maar si misschien iets te krap genomen. Foto 2 is erg rustgevend, en fantastische kleuren. Foto drie heeft van de serie de mooiste spiegeling in het water. Mooi plaatje ! Enige 'commentaar' dat ik verder zou kunnen geven is dat wanneer je het truckje eenmaal kent dan zijn de foto's niet heel erg verschillend van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hapkars schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 13:30:
Enige 'commentaar' dat ik verder zou kunnen geven is dat wanneer je het truckje eenmaal kent dan zijn de foto's niet heel erg verschillend van elkaar.
Dat is precies wat ik ook dacht :) Verder vind ik de composities niet heel erg boeiend (ook niet slecht, daar niet van) maar ik mis het toch vooral dat er op alle foto's (met uitzondering van foto 1) geen mensen op staan.

Om de composities wellicht wat boeiender te maken: probeer ook eens wat op de voorgrond te zetten :) Heb je bij nummer 8 al wel een beetje gedaan maar kan imo nog beter.

[ Voor 14% gewijzigd door sOid op 02-09-2008 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 11:08

vegterb

[ZzZ]Vighter

Foto's 1 en 2 spreken mij erg aan. Van de eerste foto vind ik het alleen jammer dat de beweging van de mensen wat te gering is; het is mooier, naar mijn inziens als je de mensen wat meer in beweging ziet. Het nachtleven van Stockholm ;) Dat maakt een foto ook interessanter.

Foto 2 vind ik erg mooi, maar dat komt mede door de diversiteit op de foto.
Foto 5 vind ik ook mooi, dat komt denk ik vooral omdat er weinig echt overbelicht is en de statigheid van het gebouw komt hier mooi naar voren.

Op de verschillende foto's is goed te zien dat er veel kleur in de skyline zit, dit (had je) kun(nen) gebruiken om zo wat meer leven in de foto's te brengen, want die kleuren vind ik zelf erg mooi.

Hoe dan ook, nachtopname blijven mooi..

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:32
6: jammer dat het stukje rechtsonder er nog op zit... voor de rest best leuke serie :)