Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook 2007] hoe Rule obv Categorie laten lopen? *

Pagina: 1
Acties:

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:37

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Hoi,

Ik ben al een tijdje bezig om het volgende voor elkaar te krijgen, en ik kom er niet uit.

In mijn outlook heb ik in het contact gedeelte mijn klanten aan de catagorie klanten gehangen. Wat ik wil is het volgende;

Als er een mail binnenkomt die naar mij is gestuurd, wil ik dat als het van een emailadres is die onder de catagorie klanten hangt, naar de map klanten gaat. Echter ik weet niet of het kan, want nu doe ik assigned to catagorie ( klanten ) en move to specific folder ( klanten ) .

Dan krijg ik de melding dat het een client only rule is, en dat werkt niet. Dus kan ik Outlook laten checken of het emailadres van de zender onder de catagorie klanten zit, en dan doorsturen naar de folder klanten? Ik leef op google alleen maar dat hij kan flaggen in je inbox op catagorie.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Spelfoudtdt ('[Outlook 2007] Catagories en Rules vraag') uit de titel gehaald, ook hetr onderwerp wat duidelijker gemaakt: woorden als 'vraag' en 'probleem' zijn redelijk zinloos in een topictitel.

Inhoudelijk: de categorie zet je pas na ontvangst? Dan zal het inderdaad anders moeten. Mijn eerste reactie is dat je een CRM-achtig systeempje kan zoeken, alternatief is zelf gaan scripten (VBA). Dat heb ik iig nooit gedaan, dan zou je zelf wat moeten maken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:37

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Nee,

Ik maak gebruik van catagories in mijn contactlist op de volgende manier.

Ik heb een catogorie klanten, collega's , partners en prive. Ik wil een rule aanmaken die als er mail binenkomt, de rule checked onder welke categorie deze valt en dan naar de desbetreffende map verplaatst. als ik dat nu instell, krijg ik de melding dat dit een client only rule is en alleen werkt als outlook aanstaat. Aangezien ik op een exchange zit, gaat dit niet werken.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021