Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP Pro SP3] MS Bluetooth stack installeren

Pagina: 1
Acties:

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-11 23:00
Sinds enige tijd merk ik dat Nokia PC Suite het openen van MS Office documenten enorm vertraagt. Dit schijnt een bekend probleem te zijn en heeft, naar wat ik op internet gelezen heb, te maken met de Toshiba bluetooth stack.

Nu gebruik ik een Sitecom CN-521 (v.1.1) bluetooth adapter en daarbij kan ik alleen een Toshiba bluetooth stack downloaden vanaf de website van Sitecom.

Is het mogelijk om deze stack te vervangen door de Microsoft stack of is er een workaround?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je kan de Microsoft bluetooth stack installeren (en die van Toshiba verwijderen), maar welke telefoon heb je zelf? Met de N-series telefoons had ik juist connectie problemen met de Microsoft stack :)

edit:
Sterker nog: vanaf SP2 zit de bluetooth stack er al in :)

[ Voor 15% gewijzigd door BtM909 op 02-09-2008 11:00 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Poeh
Een Nokia N73.

Wat ik trouwens ook erg irritant vind, is dat ik bij het afsluiten telkens een foutmelding krijg van de Toshiba bluetooth stack. Ik hoop dat ook dit probleem opgelost is bij gebruik van de MS bluetooth stack.

UPDATE: Ik heb het systeem even helemaal teruggezet (Ghost) naar een situatie vlak na de installatie van XP SP2 (!) met alleen de drivers van de systeemkast geïnstalleerd (dus nog niet de bluetooth stick). Wanneer ik nu de stick in de usb prop (dus zonder installatie van Toshiba stack), vindt XP nieuwe hardware (Sitecom USB bluetooth2.0 class 1 dongle CN-521).

Hij wil daarvoor echter drivers zien en kan de installatie niet voltooien zonder drivers. Hoe zorg ik er nu voor dat hij de MS stack gaat gebruiken?

[ Voor 53% gewijzigd door Poeh op 02-09-2008 11:13 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Misschien kun je via de Windows Update of Microsoft Update site zelf de drivers laten detecteren?
Die is wat uitgebreider dan de ingebakken 'zoek naar drivers op internet' functie van apparaatbeheer.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Poeh
alt-92 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 13:09:
Misschien kun je via de Windows Update of Microsoft Update site zelf de drivers laten detecteren?
Die is wat uitgebreider dan de ingebakken 'zoek naar drivers op internet' functie van apparaatbeheer.
Helaas, dat mocht niet baten. De stick wil gewoon drivers zien en ik kan alleen een Toshiba stack downloaden!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Poeh schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:47:
[...]

Helaas, dat mocht niet baten. De stick wil gewoon drivers zien en ik kan alleen een Toshiba stack downloaden!
Ja, dan heb je pech, dat heb ik ook al gehad met een TDK Bluetooth PCMCIA kaart, deze wilde alleen een oude Widdcom driver slikken, en deze gaf een hele reeks errors bij de Nokia PC Suite.

De BlueSoleil drivers werkten ook, maar daar moet je verdorie voor betalen !

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Poeh
HET IS GELUKT!

Even de volgende handleiding toepassen en dan werkt het prima:

http://joncellini.com/blo...dventures-with-bluetooth/
Pagina: 1