Toon posts:

[MacBook] Hoe krijg ik mijn printer aan de praat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. Ik heb boven een Windows XP PC staan waar een HP deskjet 710c via kabel aangesloten zit. Ik kan de printer vinden (althans, hij vind eerst de werkgroep, daarna de PC en daarna kan ik kiezen uit 2 printers. De ene is de 710c, dan andere heb ik eigelijk geen idee wat dat is (ik denk fax, MS Office Document Image writer Driver). Tot nu toe geen probleem zou je denken, maar zodra ik ga printen gebeurd er gewoon niets. de wachtrij blijft leeg en hij print gewoon niets. Nu heb ik van die gutentag drivers (oid) geïnstalleerd, maar dat maakt geen verschil.

Het probleem zou misschien kunnen liggen aan het feit dat de printer niet in het voorgeselecteerde lijstje staat? Ik kan namelijk de 710c niet kiezen, maar enkel de 610c en de 810c. Maar dat zou weinig uit moeten maken.

Mijn Macbook maakt via wifi contact met met PC boven. Nu is het delen van bestanden geen probleem. Ik heb mijn muziek map op mijn XP PC op delen gezet, en dat werkt perfect. Wat moet ik doen om dit aan de praat te krijgen?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:20
Print to a Shared Windows Printer - maar als Mac OS X het printertype niet kent (ook de 700c niet?) gaat het misschien niet werken. Dat ding moet ook al wel zeker 10 jaar oud zijn?

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 11:29

Maartenvs

For Sale

Misschien even een kijkje nemen op deze site http://www.linuxfoundation.org/en/OpenPrinting/MacOSX/hpijs
Heb zelf verschillende printers hiermee netjes aan het werk gekregen.

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-01 23:13

Underworld

+1 Inzichtvol

* Underworld maakt even misbruik van het topic.
Ik heb hetzelfde probleem maar dan met een canon scanner, op de Canon site vond ik alleen oude drivers voor mac 10.3 en lager 8)7 welke niet werken met leopard.
Iemand die een andere oplossing hiervoor weet?

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Heb je de juiste credentials opgegeven om bij die printer te kunnen?
Het wil hier intern (linux printserver met HP Deskjet 720C) nog wel eens foutgaan op permissies omdat zusje d'r pass op de windowsbak wijzigt en dan boos wordt dat ze niet kan printen. :P
Windows schijnt ook permissies te kennen voor shared printers.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik heb ook een dergelijk probleem (MacBook hangt via WiFi aan thuisnetwerkje en probeert via m'n desktop PC iets te printen, daar hangen twee HP printers aan).

Ik heb het voor elkaar dat hij print, maar het zijn allemaal losse tekens... Heeft totaal niks met het document dat ik probeer te printen te maken.

Ik heb wel de goede drivers naar mijn idee...

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het bij mij toch simpelweg aan de printer ligt. Dat ie oud is maakt niet zo veel uit denk ik, er staan ook oudere printers nog tussen. Maar het lijkt mij het meest logische.

Maar ik ga binnekort maar over op een Canon Pixma MP610. Die is in de aanbieding bij de MM voor 111 euro, en met een simpel bluetooth USB stickje van 10 euro (trust) schijnt bluetooth printen perfect te werken. Als je die van Canon moet kopen kost dat stickje 80 euro en het schijnt exact hetzelfde te doen.

Geen oplossing voor het probleem, wel een oplossing om te kunnen printen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2008 21:48 ]

Pagina: 1