Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201089

Topicstarter
Alvorens ik mijn vraag formuleer zal ik wat info omtrent mijzelf verstrekken:

Leeftijd: 18 jaar
Werkgever: IT detacheringsbureau
Opleiding: Havo (E&M)
Certificaten: TMNF en bezig met DBSQLF
Overige kennis: Basic kennis van Java/OO, PC hardware, verschillende OS, etc.

Mijn detacheerder wilt dat ik een opleiding ga volgen (en ik ook), maar ik ben totaal geen type voor college e.d. Nu zat ik te denken om het op de volgende manier aan te pakken. Ik haal het Academy track Foundation niveau, daarna de AMBI afstudeerrichting HSB en het afsluiten met een kopstudie Informatica. Daarna zou ik eventueel een Master studie willen volgen, aangezien dat een leuke uitdaging is, maar dat is voor latere zorg. Mijn vraag is wat jullie ervaring met AMBI/EXIN Academy tracks is. Het komt voor het grootste deel neer op zelfstudie. Is dat te doen, of zal voor sommige modules een opleider noodzakelijk zijn? Hoeveel tijd zal ik ruwweg nodig hebben als ik wekelijks een uur of 10 aan de studie besteed? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124228

Ik heb de AMBI HP (programmeren) lijn gevolgd, Na de twee programmeer modules ben ik met AMBI gestopt en verder gedaan met Sun certificaten.
Mijn ervaring is dat AMBI zeer theoretisch is en dat het vaak veroudere stof is. Omdat ze bezig zijn met I-tracks worden de AMBI modules niet door ontwikkeld en gaan ze in de loop van de tijd verdwijnen.
Kun je niet een gewone HBO opleiding gaan doen? Daar heb je volgens mij veel meer aan als AMBI. Een collega heeft een HBO opleiding in deeltijd gedaan, 4 dagen werken, 1 dag naar school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210014

*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 210014 op 21-04-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201089

Topicstarter
AMBI wordt inderdaad vervangen voor I-tracks. Zoals ik aangaf bestaat het AMBI diploma uit het I-tracks Academy Foundation certificaat en een afstudeerrichting. Ik wilde eerst het hele Academy traject doen, maar dan doe je alles van het AMBI traject + een lading extra modules en het geeft je dezelfde mogelijkheid tot het volgen van een kopstudie. Het is niet verouderd, aangezien de AMBI modules gewoon weer gebruikt worden in de I-tracks.

Dat het zeer theoretisch is dacht ik ook wel. Het grootste deel is Foundation niveau en dat is, welja, alleen maar theorie. Het voordeel is dat ik alles direct toe kan passen in mijn werk.

Die deeltijd HBO is misschien ook wel een goed idee. Ik zal daar nog eens over nadenken. Bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210014

*knip*

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 210014 op 21-04-2010 16:13 ]