Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Domme Fout in OS

Pagina: 1
Acties:

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-10 23:29
Beste Tweakers,

Nu wil ik niet zeuren dat ik Vista een slecht OS vind. Ik bedoel het is opzich een mooi os als het er eenmaal goed op staat zou je denken.

Er zit een bug in dat ik Microsoft zeer maar dan ook echt kwalijk neem.

Hier mijn uitleg:

Ik koop Vista Ultimate, ik installeer deze op de manier zoals het moet vanaf de DVD. Dan heb ik een externe harddisk (Sata StarBox) waar al me data op staat, omdat dit de enige schijf is waar ik een backup van wil maken sluit ik een lege nieuwe harddisk aan in een externe sata behuizing.

Mooi gaat prima worden herkent zoals het moet.

Starbox is E: (Data)
Lege HDD is G: (Leeg)

Nu komt het. Ik wil 260 GB kopiëren naar de lege HDD.

Iedereen zou zeggen dit is een basis functie van elk os en moet werken ookal kan het even duren!

Dan na een uur of 6 zegt hij:

' Er is niet geheugen geheugen om de bewerking te voltooien '

Huh ? Nee, dit heeft niets te maken met RAM. er is 2 GB ram DDR2. Meer dan genoeg!
Nee, heeft ook niet te maken dat ik aan de swap file heb gezeten, dit staat gewoon op automatisch.

Wat blijkt?

Windows Vista kan OOTB geen bestanden copiëren van de ene hdd naar de andere hdd die groter zijn dan zeg 200 GB!

Schaam je diep MS. Wat nu als een bedrijf een backup wil maken? Werkt dit in Vista Enterprise wel?

Nu dacht ik, ik ga gewoon alle updates downloaden. Juist, ook de exta updates zelfs Ultimate Extra's en optimonele. Duurde een paar uur.

Nu zou je denken dat het wel opgelost is in een fix?

Nee.

Ik snap niet dat zo'n basis functie niet is gemaakt of ik doe iets wat echt niet moet? Maar dan zou ik graag dat van iemand hier willen lezen.

Verder draait Vista perfect op dit belangrijke na. Ik kan nu geen backup maken.

Copy paste gebruikte ik.

Nu druk ik maar op Annuleren, want het copy proces kan niet verder gaan.

Graag wil ik weten of ik de enige ben of dat er meer mensen zijn met dit probleem zelfs NA alle windows updates en vooral hoe dit kan worden opgelost.

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Heb je SP1 al geinstalleerd? In het pre-SP1 Vista tijdperk was copieren van files een crime. Nu niet meer.

Verwijderd

nouja, met sp1 kom je het ook nog wel eens tegen, maar niet vaak meer.
afaik is er weinig aan te doen, maar mocht iemand iets weten dan houd ik me zeker aanbevolen :P

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je 1 bestand van over de 200 gig of meerdere bestanden die bij elkaar meer dan 200 gig zijn?

En je schijf is toch geen Fat32 (oftewel je probeert toch geen files van groter dan 4GB te kopieren)?

edit:

Als bovenstaande niet van toepassing is, zou het wellicht kunnen komen door het feit dat SuperFetch eten in 't roet gooit.

Dit fenomeen schijnt bekend te zijn en als workaround zou je robocopy kunnen gebruiken :)

[ Voor 82% gewijzigd door BtM909 op 02-09-2008 12:23 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 21:13

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Heb je ook een bron over het feit dat Windows geen volumes groter dan 200GB kan kopieëren? Lijkt me nogal sterk namelijk. Ik meen me te herinneren dat hier toch wel gedaan te hebben onder Vista Ultimate.

Tesla Model Y RWD (2024)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

[google=Vista not enough memory to complete this operation] levert een hele hoop gefrustreerde gebruikers op ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-10 23:29
Opgelost : )

[ Voor 131% gewijzigd door maartn op 22-03-2015 18:46 ]

Pagina: 1