[HTML] code opschonen (voor SEO en laadtijden)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn html code opschonen. In mijn HTML bestanden staat ook PHP en JS code. Ik wil graag alle overtollige spaties eruit halen, omdat dit netter is maar vooral ook omdat het beter is voor de zoekmachines en bovendien laadtijden verkort. Ik heb al zitten kijken naar de opschoonfunctie van Dreamweaver en ook in google gezocht maar de perfecte oplossing heb ik nog niet gevonden.

Ik zou dus graag: met een soort zoek-en vervangactie alle spaties die niet nodig zijn uit mijn code verwijderen, maar tegelijkertijd wel de vereiste spaties (die nodig zijn binnen html tags, php code of js code), tabs en enters laten staan.

Is zoiets mogelijk en zo ja, hoe krijg ik dit voor elkaar?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:18
als je bv gzip compressie op je webserver inschakelt, dan hoef je volgens mij geen moeite te steken in het verwijderen van spaties.

Zelfs zonder spaties vraag ik me af hoeveel ruimte je ermee gaat winnen, lijkt me niet zo veel te zijn.

Voor seo raad ik je dit topic aan: [SEO] Tips & Trucs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarom micro-optimalisatie als spaties verwijderen doen (slechter voor debugging ;)) terwijl je kan kijken naar server-side (gzip) compressie (wat vele malen effectiever kan zijn)?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
Je geeft aan ook JS code in je HTML te hebben staan. Het is wellicht een idee om deze samen met de CSS in losse files te zetten. Dit zal je bestandsgrootte meer doen krimpen dan spaties weghalen, en zoekmachines kunnen het lekker negeren.

BTW: ikzelf heb trouwens grote moeite te geloven dat het wel of niet hebben van overtollige spaties ook maar iets uitmaakt voor je ranking bij zoekmachines. Het enige wat ik kan bedenken is dat als je een volledig gestripte en ingedikte pagina serveert, dat de spider dan denkt dat je content zeer dynamisch is en je pagina wat vaker zal bezoeken. Maar als je dat wilt beïnvloeden kan je beter aan je cache-tags gaan sleutelen.

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het lijkt me ook behoorlijk onzinnig om spaties e.d. te verwijderen. Google zal er niet beter door indexeren, en de snelheidswinst is ook marginaal. Bovendien is de code voor jezelf dan niet meer overzichtelijk. Zie b.v. de source van dit forum. Dat wil je niet in je editor. Als je het toch wilt, gebruik dan b.v. een eenvoudige HTML Optimizer.

Je zou b.v. je pagina kunnen testen met Fasterfox. Deze Firefox add-on (volgens mij alleen geschikt voor FF2) geeft een mooi overzicht van wat er beter zou kunnen aan je pagina. B.v. het combineren van JS-files en CSS.

Voor SEO kun je beter kijken naar betere semantische HTML, goede titels/kopjes, metadata en URL's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Noork schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 10:37:
Je zou b.v. je pagina kunnen testen met Fasterfox. Deze Firefox add-on (volgens mij alleen geschikt voor FF2) geeft een mooi overzicht van wat er beter zou kunnen aan je pagina. B.v. het combineren van JS-files en CSS.
Firebug + YSlow is wat je nodig hebt. :Y)
(Fasterfox is minder developer gericht, en prefetchen moet in het algemeen gewoon dood. Dat is echt enorm 1994.)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En nog maar een keer benadrukken, het maakt voor SEO perspectieven weinig uit hoeveel spaties er in je source code zitten (laat staan dat clients uberhaupt iets zien van je PHP code ;))

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1