Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs 2 gig intern van geil erbijgeprikt en nu krijg ik in win vista 64 bit af en toe BSOD's met de omschrijving "memory_management".

Ik heb even gekeken in everest, maar de timings van het geheugen zijn niet gelijk. Heeft dit er iets mee te maken?

Ik heb een screenshot gemaakt van hoe het er nu uitziet.
http://www.linqsystems.nl/chiel/mem.jpg

Hoe krijg ik dit gelijk?

Overige sys specs
E6600
MSI P965 NEO

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2008 09:42 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

De timings zijn gelijk. Wat je ziet is gewoon de SPD die uitgelezen wordt. Geheugen-modules lopen altijd op dezelfde snelheid. Als je in het BIOS de timings handmatig hebt ingesteld, zet ze dan op de timings van de langzaamste module. Misschien de spanning over de modules aanpassen? Kijk daarvoor in de specificaties van de fabrikant.

Overigens is het logisch beredeneerbaar. Had je de problemen ook al vóór dat je het nieuwe geheugen erbij gezet had? Zo nee, dan weet je waar het aan ligt. Zo ja, dan is het geheugen misschien niet helemaal lekker en doe je een Memtest bijvoorbeeld.

[ Voor 11% gewijzigd door _the_crow_ op 02-09-2008 09:50 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, volgens de specs van het geheugen kan de spanning van 1.8 volt tot 1.9 volt. Ik weet dat het momenteel op 1.9 volt staat. als ik thuis ben zet ik het naar 1.8. kijken of dat helpt. Ik kan overigens geen specs van de andere 2 reepjes vinden. Hopen dat die 1.8 ook fijn vinden :)

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:19
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 10:05:
Thanks, volgens de specs van het geheugen kan de spanning van 1.8 volt tot 1.9 volt. Ik weet dat het momenteel op 1.9 volt staat. als ik thuis ben zet ik het naar 1.8. kijken of dat helpt. Ik kan overigens geen specs van de andere 2 reepjes vinden. Hopen dat die 1.8 ook fijn vinden :)
Ik heb ook zo en probeem...

Ik heb 2x een setjes van 2x 1GB ddr2 1066

Als ik deze los (dus 1 setje per keer) erin steek... is alles perfect. Maar steek ik er bijde setjes tergelijk in.. .dan BSOD IRQ not less than equel.

het is identiek hetzelfde geheugen.. ze draaien volgens de standaard... maar samen werken doen ze niet.

Vroegah zie ik ... Als je identiek hetzelfde geheugen hebt.. dan gaat het goed. Als het anders is heb je kans dat het fout gaat.

Nu zeg ik... probeer het maar en kijk naar de resultaten.. soms werkt het en soms niet.