Toon posts:

Voeding sterft en neemt van alles mee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Twee weken terug startte ik mijn pc op, met een sterke brandlucht tot gevolg. Snel uitgezet en op zoek gegaan naar de oorzaak. De brandlucht kwam uit mijn Antec Smart Power 450W voeding. Ondanks dat ik in deze voeding niks echt beschadigd zag, bleek wel uit wat gegoogle dat deze voedingen inderdaad na zo'n twee jaar - ik heb hem ruim twee jaar - deze inderdaad vaak ermee kappen. Nu heb ik met een eminent set mijn twee HD's aangesloten op mijn macbook. De een leek niet te starten, terwijl de ander licht tikgeluid gaf. De mac herkende ze niet, net zo min als een andere laptop. Ik weet echter niet of deze eminent set goed werkt!
Vervolgens heb ik een nieuwe voeding gekocht, de Cooler Master Real Power 520 Watt. Ik heb wel een 24 --> 20 pins kabeltje moeten kopen voor mijn Asrok 939 Dual Sata. Verder heb ik een nieuwe Sata HD gekocht. Nu heb ik alles aangesloten, ook het 12v kabeltje. Op het moment dat ik hem aanzet gaan alle radartje draaien. Ook de harde schijf gaat aan, de cdrom gaat aan. Het ventilatortje van mijn PCI videokaart, de Asus Geforce 9600 GT, gaat ook draaien. Ik krijg echter geen beeld op mijn monitor! Ook hoor ik geen piepjes of iets dergelijks.

Nu snap ik er niks meer van. Is mijn oude voeding over de kook gegaan om zowel mijn moederbord, als mijn harde schijven, en mogelijk zelfs mijn processor, een AMD Athlon 3500+ mee te nemen?

Ik heb gezocht in de bekend helpfora, maar niks specifieks gevonden. Hopelijk weten jullie raad.
Alvast mijn dank,

Menno

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 00:38

Nobby

Nuts!

Erg jammer, maar hoogstwaarschijnlijk wel. Je zult de onderdelen los van elkaar moeten testen. Dus de proc in een werken moederbord etc. Zo kun je dus zien wat er stuk is. Het zou kunnen zijn dat je moederbord stuk is (vandaar geen piepjes) en dus je proc etc niet goed ziet.

Zolang je met een brak moederbord probeert te testen is er niets uit te sluiten. Probeer dus ergens een moederbord vandaan te halen waar je je losse componenten op kunt testen. Zorg ook dat je back-up hardware kunt lenen oid. Mocht je videokaart niet werken dat je een andere kunt testen. Zelfde voor je proc. Succes.

[ Voor 36% gewijzigd door Nobby op 02-09-2008 01:50 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

ik zou zeggen, check de hangen en opstarten troubleshooter --> probeer het eens zo kaal en licht aan te sluiten, dus alleen videokaart/geheugen/moederbord/processor, en indien mogelijk die varieeren om te kijken waaraan het ligt..

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-05 20:55
Heb je de 8-polige CPU stekker aangesloten?

Heb je de PCI-E stekker aangesloten?

Loop de Hangen en Opstart Troubleshooter even door... Hier zal het probleem ongetwijfeld naar boven komen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie geen ingang voor de 8-polige CPU-stekker. Volgens mij heeft mijn moederbord die niet, is dat mogelijk? Ik heb de troubleshooter gebruikt, maar elke keer hetzelfde resultaat. Ik denk dat mijn moederbord simpelweg dood is!
zjorsie schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 18:02:
Heb je de 8-polige CPU stekker aangesloten?

Heb je de PCI-E stekker aangesloten?

Loop de Hangen en Opstart Troubleshooter even door... Hier zal het probleem ongetwijfeld naar boven komen...

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb laatst ook een Antec voeding in mijn handen gehad. Nou die had alles meegenomen op zijn stroompad. dus geheugen, Asus S939 mb, Athlon 3200, 250 gb hd, dvdwriter en zelfs de kaartlezer waren op het pad van RMA. Goede voedingen van Antec netals de 550 watt voeding van laatst die net omgeruild was en 2 maanden net buiten de garantie weer stuk. Nou die is nu naar de schroothoop toe.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:50:
Ik zie geen ingang voor de 8-polige CPU-stekker. Volgens mij heeft mijn moederbord die niet, is dat mogelijk? Ik heb de troubleshooter gebruikt, maar elke keer hetzelfde resultaat. Ik denk dat mijn moederbord simpelweg dood is!

[...]
Jouw moederbord heeft een 4 polige stekker
Afbeeldingslocatie: http://www.pantherproducts.co.uk/Product%20Reviews/Motherboards/Pics/asrock-939-dualSATA2_big.jpg
Zie net onder de ATX stekker.

Grote kans dat je mobo idd stuk is. Ik heb het ook een keer eerder gehad met Antec, die knalde er ook uit, waarbij het mobo toch een tik heeft gekregen.

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 00:38

Nobby

Nuts!

Meanno, nog tests gedaan of helemaal niet?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Nobby schreef op donderdag 04 september 2008 @ 01:38:
Meanno, nog tests gedaan of helemaal niet?
Ey Nobby, bedankt voor je reacties!
Ik heb een aantal dingen geprobeerd. Geheugen eruit gehaald, verschillende reepjes in de verschillende bankjes etc, dat hielp niet. Ik heb het CMOS gereset, dat batterijtje eruit gehaald, hielp ook niet. Ook zonder videokaart, harde schijf en dvd speler geeft hij exact hetzelfde resultaat. Geen geluid, niets. Enkel de ventilators die gaan draaien en de lichtjes gaan aan. Hij geleid dus wel stroom, maar denk dat het moederbord dood is.
Heb daarop besloten, omdat ik nogal krap zit, om maar gewoon de computer in de kast te zetten voor een jaartje. Heb een druk studiejaar, dus een jaartje zonder battlefield 2 is eigenlijk alleen maar gunstig. Heb nog een macbook, en daar kan ik wel op werken!

Ik hoop maar dat als ik hem wel in elkaar zet, dat hij niet ook mijn geheugen + videokaart heeft meegenomen. Die eerste was net nieuw!

Iedereen bedankt voor de reacties.

Groeten,

Menno
Pagina: 1