Toon posts:

AMD Edition, werkt dat enkel op AMD o.i.d.?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij een productbeschrijving voor werkgeheugen op alternate.nl staat er:

MDT 4 GB DDR2-800 Kit
Retail, AMD Edition, M4GB-800K-AE

Houdt de berschrijving `AMD Edition` in dat het enkel goed samenwerkt met AMD-processors o.i.d.? Bij het zoeken hierop kreeg ik enkel meer producten met deze beschrijving in zich, maar geen definitie o.i.d.

Verwijderd

Nee dit is gewoon marketing.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Waarschijnlijk hebben de dimmetjes een afwijkende chip configuratie die niet door Intel chipsets ondersteunt wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Jullie reacties spreken elkaar een beetje tegen: Reinman zegt van niet, Nielson zegt in feite van wel. Ik heb een Intel Chipset en een Intel Processor. Kortom: wat is dan het antwoord?

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Het antwoord is dat als het in een ATI/AMD chipset geprikt wordt, je wellicht gebruik kan maken van scherpere settings (lagere CAS etc). Des al niet te min zou het gewoon moeten werken op een Intel chipset bordje.

Disclaimer: Er is altijd kans dat een bepaald type geheugen niet werkt op een bepaald moederbord. Dit heeft echter niets te maken met de AMD Edition, maar gewoon met de extreme aantallen van mogelijkheden die er bestaan, dat moederbord fabrikanten gewoonweg niet alles kunnen testen. Dat is ook de reden waarom ze altijd een QVL (Qualified Vendor List) hebben waarin aangegeven staat welke geheugen modules 'gegarandeerd' werken (gegarandeerd tussen '' omdat zelfs met QVL-geheugen nog wel eens stabiliteitsproblemen voor kunnen komen).

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Als je een beetje rond googelt kom je o.a. dit tegen:
Ich habe meine MDT AE heute bekommen und kläre mal ein wenig auf. Die Sticks sind 256Mx4 organisiert, haben also für die vollen 2GB nur 1 rank. Die aktuellen Intel Memorycontroller können diese Organisation scheinbar _nicht_ korrekt verwalten/adressieren. Der AMD IMC dagegen kann es einwandfrei. Deshalb "AMD Edition" und daher auch der günstige Preis.
en
Meine Antwort kommt etwas spät, aber sie kommt immerhin :-)
Die AMD Edition wurde auf meinem Gigabyte P35-DS4 Board nur teilweise erkannt. Also von den 4 GB wurden nur 2 GB erkannt (wie weiter oben schon jemand geschrieben hatte). Ich habe dann neue "normale" MDT 4 GB Ram geholt die dann auch als 4 GB erkannt wurden. ;-)

Verwijderd

Hmmm in dat geval is het minder marketing dan gedacht. Zoals dat sli geheugen wat op een sli moederbord in eens sneller zou werken(word alleen herkent en scherper ingesteld, zoals dahakon al aangaf).

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-05 23:11
Is het niet zo dat de P43 en P45 chipsets hier inmiddels wel mee overweg kunnen?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Volgens een nieuwsbericht van een hele tijd terug is dit geheugen beter afgesteld op de geintegreerde geheugencontroller van Athlon processors. Er werd een bit toegevoegd ofzo dacht ik, ik weet niet meer precies hoe het nou zit.

Ik kan het artikel iig niet meer terug vinden op tweakers.
Pagina: 1