[HP NC6120] probleem met installeren Intel 915GM

Pagina: 1
Acties:

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-03 14:02
Omdat mijn vorige topic in het verkeerde subforum geplaatst was (mijn excuses daarvoor) en omdat ik vermoed dat het probleem ergens bij het moederbord ligt, probeer ik het hier:

Sinds kort heb ik een HP NC6120 notebook van iemand overgekocht. Nu heb ik Windows XP Pro opnieuw geinstalleerd, en ik wilde de drivers gaan installeren. Echter stuit ik hier wat op problemen. De videokaart (Intel 915GM) kan niet geinstalleerd worden op één of andere manier.

Als ik de drivers van de videokaart installeer, krijg ik ineens spontaan geen beeld meer. Als ik dan de PC opstart in de veilige modus, de drivers verwijder en de computer weer opstart werkt alles weer. (echter zonder de drivers dus). Ik heb de drivers van de site van HP geprobeerd, maar ook die van de site van Intel. Beiden geven hetzelfde probleem. Ook een Bios reset helpt niet.

De hardware via de installatiewizard of handmatig installeren maakt ook geen verschil, want het probleem blijft.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Want ik kom er niet meer uit...

[ Voor 4% gewijzigd door Cpt.Iglo op 01-09-2008 22:25 ]

• jerbro
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zetten de drivers op de een of andere manier de resolutie hoger dan het scherm aankan?
Loopt de computer eigenlijk vast, of start windows verder wel gewoon op?

• Cpt.Iglo
jerbro schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:28:
Zetten de drivers op de een of andere manier de resolutie hoger dan het scherm aankan?
Loopt de computer eigenlijk vast, of start windows verder wel gewoon op?
Dat eerste zou kunnen, alleen hoe kan ik dat controleren? Vantevoren instellen gaat niet volgens mij...

De computer loopt overigens niet vast, als ik het geluid aan heb hoor ik gewoon de windowsgeluiden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo'n laptop heeft toch ook een externe VGA poort? Sluit daar een monitor op aan, wie weet wordt de display wel die kant op gestuurd :z

Oslik blyat! Oslik!

• Cpt.Iglo
dion_b schreef op woensdag 03 september 2008 @ 15:34:
Zo'n laptop heeft toch ook een externe VGA poort? Sluit daar een monitor op aan, wie weet wordt de display wel die kant op gestuurd :z
Vergeten te vermelden in de startpost, maar dat heb ik al geprobeerd. Het probleem blijft.

Omdat ik er niet uitkom en er ook geen opties in het bios waren om instellingen van de videokaart aan te passen (geheugen grootte e.d) heb ik besloten om de bios eens te gaan updaten.

Helaas doet de laptop nu helemaal weinig meer :( Heb notabene de originele HP software en bios gedownload... Heb ook geen idee hoe ik dit terug kan zetten, want het enige wat de laptop nog doet is aan gaan. Ik krijg geen beeld en hij start ook niet door naar Windows (ik hoor namelijk geen geluiden.)

Heb even contact gehad met het bedrijf Flashbios.org, en ze kunnen het voor €100,- verhelpen. Vind dat zelf wel veel van het goede als ik niet eens weet of de videokaart/moederbord wel goed is.

Heb HP een mailtje gestuurd, maar ik verwacht weinig van ze. Ze staan namelijk niet echt bekend om hun vriendelijkheid en goede service. Ook heeft de notebook volgens HP maar één jaar garantie zag ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Cpt.Iglo op 03-09-2008 16:14 ]