Volgens Gigabyte reboot loop door beschadiging van CMOS.

Pagina: 1
Acties:

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-05 10:16
Heb deze vraag aan Gigabyte gesteld ivm de problemen van de reboot loop.
Question : I would maybe buy a Gigabyte motherboard, but this depends on the issue of the reboot loop.
Do you know when the problems about the reboot loop with the motherboards EP45, X38, X48 are being solved?
(if you don't know about such a problem you should check google)

Het antwoord van hun.
Thank you for contacting GIGABYTE.
Actually all of the MB we have received with this issue seems there is some damage in CMOS.
The cause maybe of the wrong settings that clients tried to made in the Bios.
However our MB EP45, X38, and X48 chipset are known to be good performance products.
Best Regards,

Vraag me af of iedereen die dus last heeft van de reboot loop verkeerde instellingen heeft gedaan in de bios.
Dacht trouwens als je verkeerde instellingen deed de bios terug naar de standaard instellingen ging bij het booten en/of zijn recovery bios gebruikt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt een rebootloop best makkelijk triggeren vanuit de bios. Dan moet je wel stompzinnige dingen doen als een vcore van 0.6V instellen, maar zelfs dan boot hij maar iets van 4 keer achter elkaar.

Enige issue is incompatible geheugen. Vermijdt OCZ spul dat niet aan de JEDECstandaards voldoet en Crucial Balistix spul. Verder kun je alles op zo'n Gigabyte prikken zonder problemen. Heb er de nodige gehad en eigenlijk nooit een probleem mee gehad dat het bord bleef hangen.

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-05 10:16
Terw_Dan schreef op maandag 01 september 2008 @ 21:41:
Je kunt een rebootloop best makkelijk triggeren vanuit de bios. Dan moet je wel stompzinnige dingen doen als een vcore van 0.6V instellen, maar zelfs dan boot hij maar iets van 4 keer achter elkaar...
Maar daarmee is de MB toch niet stuk?
Als je een reboot loop hebt door bepaalde instellingen en je reset je instellingen dan zou de reboot loop toch niet meer mogen voorkomen. Degene die de reboot loop hadden zullen dit waarschijnlijk dan ook wel geprobeerd hebben. Dus zou ik denken dat het niet aan de bios ligt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nee, stuk gaat hij er niet van. Ik heb meermaals geprobeerd zo'n bord te slopen, maar dat valt vrij tegen als je geen fysiek geweld mag gebruiken :P.
Heb ook nog nooit een rebootloop gezien waar ik het bord niet uitkreeg.

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05 21:00

H.Boss

Hugo Boss

Ik heb zelf de GA-EP45-DS3L ..perfect moederbordje hoor!! Draai het in combi met een Q9550 en 4GB Corsair Dominator PC8500. Geen problemen, en je kan zelf aan het bios klooien zoveel je wilt. Als een overclock failed, dan gaat die een aantal keer aan en uit en dan start die normaal op en geeft die in de bios aan dat de overclock mislukt is. En kan je zo je instellingen terugzetten.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-