Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Tele2 Internet+Bellen bij ontbrekend ISRA-punt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eén groot drama.

Voor ik de sleutel van mijn nieuwe woning kreeg bestelde ik Tele2 Compleet (Internet+Bellen).
Nadat ik de woning betrok, bleek er nergens een ISRA-punt te vinden te zijn.
Tele2 vertelde me dat het signaal wel geleverd werd en dat er geen foutmelding was, dus dat er ergens een ISRA-punt moest zitten en dat zij niets voor mij konden doen. Met KPN moest ik maar proberen uit te zoeken waar dat punt zat.
KPN vertelde me waar deze ooit aangelegd was, maar daar zat het ISRA-punt niet meer dus was deze waarschijnlijk in de muur gemetseld volgens KPN. Alleen KPN monteurs mogen opnieuw een ISRA aanleggen maar ik kan geen KPN monteur aanvragen omdat ik geen klant van KPN ben.
Tele2 verwees mij vervolgens door naar www.aansluitingen.nl om wel zelf een nieuwe aansluiting aan te vragen. Tele2 melde daarbij dat KPN het mis had en dat ik dat wel zelf kon regelen met KPN.
Nadat er geen reactie kwam op mijn aanvragen via deze site ben ik weer bij KPN gaan navragen. Zowel de servicedesk als medewerkers van de lokale primafoon (KPN winkel) meldden dat ze deze website niet kende en dat het waarschijnlijk gewoon een doorgeefluik was. En als het verzoek uiteindelijk bij een monteur van KPN belandt, dat die deze waarschijnlijk gewoon weggooit omdat het niet van een KPN klant is. Dus ik moet volgens KPN ook geen reactie verwachten op mijn aanzoeken via www.aansluitingen.nl
Dat heb ik dus weer bij Tele2 gemeld. Die blijven erbij dat ik het wel zelf zou moeten kunnen regelen en dat zij in principe geen KPN monteur voor mij gaan regelen. Omdat ik de servicedesk medewerker (Tele2) uit heb gelegd dat KPN van mij geen aanvraag in behandeling neemt omdat ik geen klant van KPN ben kreeg ik uiteindelijk het advies een belbudget te nemen bij KPN zodat ik wel klant werd van KPN, zodat ze wel een ISRA voor mij aan zouden leggen. Het contract met Tele2 afkopen was veel duurder dan deze (uiterst bedenkelijke) oplossing. Dus ik weer naar de primafoon om dit idee te bespreken. Nee... ook dit was geen oplossing omdat ik van KPN na een dergelijke aanvraag voor een belbudget abonnement alleen een brief zou ontvangen dat dit niet mogelijk is omdat Tele2 al op de lijn zit. *zucht*
Nu heb ik als laatste weer een Tele2 medewerker gesproken die vond dat ik wel erg van het kastje naar de muur gestuurd werd (joh?! echt?!). Zij heeft een "mailtje" gestuurd aan de technische dienst van Tele2. En die gaan nu contact met mij opnemen. Wel moet ik rekening houden met een responstijd van 15 werkdagen!!!

Heeft iemand enig idee hoe ik deze ellende toch zelf weer wat kan verspoedigen?

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Tele2 is alleen verantwoordelijk voor je lijn. Zij beheren die nu en moeten KPN aansturen als er problemen zijn met je lijn. Dus KPN bellen of Belbudget abo nemen is niet de oplossing.
Tele2 kan zeer zeker een KPN monteur sturen als ze dat willen...!
Daar ligt de clou namelijk. Tele2 zal de monteur zelf moeten betalen en daarom houden ze klanten graag voor de gek, zodat die alles zelf gaan regelen.

Kan je niet zelf de telefoonkabel vinden of het punt waar hij binnen komt?
Normaal is het een dikke, stugge blauwe kabel. Je moet kijken in de meterkast of eens een kijkje nemen in de kruipruimte.

• falconz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-11 08:25
Als het een nieuwbouw woning is dan kan het niet anders of de telefoonkabel komt je meterkast binnen. Daar hangt dan een kastje waar als het goed is een rj11 stekkertje in past. Daar kan je aansluitsetje van tele2 dan in.
Mocht 't een bestaand huis zijn, zou het dan niet wijs zijn om eens te informeren bij de vorige bewoners? Die kunnen je vast meer vertellen, als zij de boel verbouwd hebben en nog weten waar "vroeger" de telefoonaansluiting zat...

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vraag eens aan je buren waar bij hun de ISRA zit, wellicht zit deze bij jou gespiegeld of op dezelfde plek.

Heb je een kruipruimte? Kijk daar eens.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een jaren 30 woning. Waar de kabel van buiten mijn huis binnenkomt is bekend. Waar het isra-punt binnen heeft gezeten ook maar daar zit hij niet meer. Inmiddels heb ik een stuk behang verwijderd om te zien of daaronder iets zichtbaar is. Helaas was dit niet het geval. Gezien de kabel buiten, beneden vloerniveau de muur in gaat heb ik een stukje van de laminaatvloer verwijderd en daar kwam de kabel tevoorschijn. Echter: de dikke KPN kabel is afgeknipt/afgezaagd net onder vloerniveau. Een zwarte teerachtige stomp met her een der een ondefinieerbare koperader is alles wat zichtbaar is. Helaas is er ook geen ruimte om de kabel iets verder uit de vloer te trekken zodat ik hem kan strippen/schoonmaken om de aders te identificeren. Ik kan hier weinig mee. En de situatie blijft onveranderd: ik heb een monteur van KPN nodig die moet Tele2 voor mij regelen. Maar Tele2 wimpelt mijn telefoontjes inmiddels af met de melding: wacht u nou maar even op de technische dienst waar uw vraag inmiddels ligt.... tja dat die 15 dagen responstijd hanteren is jammer, maar niets aan te doen. *zucht*

Verwijderd

Je zal toch moeten wachten op de behandeling van Tele2, gezien KPN gewoon je aanspreekpunt niet is over die lijn. De verantwoording is voor Tele2, en ze mogen jou daar niet doorsturen, je hebt een contract met Tele2, en niet met KPN.
Beetje het zelfde als ik bij $random_autobedrijf een Volvo XC70 koop, en bij een fabrikagefout zelf de auto naar de fabriek moet brengen.
Garanties/support zijn tussen jou en je leverancier, dus je kan KPN niet eens bellen hiervoor.

Er is maar een ding wat ik kan bedenken: Extra KPN lijn aanvragen, langs je bestaande lijn. Als het goed is heb je 4 aders in de kabel zitten, welke dus goed zijn voor 2 telefoonlijnen.
Ik heb ook 2 telefoonlijnen, in een huis van 1921.

Extra tip: Iedere keer dat je contact maakt met iemand over dit probleem, schrijf datum+tijd+telefoonnummer+naam op, en wat je besproken hebt. Ivm als je ooit wil opzeggen wegens dat ze het niet gemaakt krijgen, dan maak je nog kans om het geld niet te hoeven betalen (bv), of net waar het handig voor kan zijn.

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 13:34
Als die KPN kabel door de vorige bewoners is doorgeknipt/gesneden en er moet een monteur langskomen om dit in orde te maken kan er een rekening verwacht worden. Nou kan jij er niks aan doen dat die kabel is vernield maar die kabel is en blijft van KPN, wordt er dan toch mee geprutst dan brengt KPN dit in rekening aan jou omdat jij de eigenaar van het pand bent. Ik denk ook niet dat de vorige bewoners hier blij mee zullen zijn dat jij dit gaat declareren.

Wat mij de beste oplossing lijkt is die kabel gaan strippen (is toch al gebeurt..), meestal staat het adsl-singaal op aderpaar 1 (blauw/rood).

Het nadeel is inderdaad dat bellen met KPN niet direct mogelijk is omdat uiteindelijk Tele2 jou de service moet gaan verlenen en je uiteindelijk ook hun de rekening betaald (ja maar ik betaal toch ook een deel aan KPN? ja voor het netwerk en niet voor de service) althans dat is wat KPN je gaat zeggen. Tele2 zijn dat betreft een stelletje eikels, die sturen pas monteurs aan op het moment dat ze 10 meldingen binnen krijgen in dezelfde regio anders kost het hun teveel geld.

Ik denk ook wel dat het mogelijk is om onderuit het contract te komen aangezien het nog nooit heeft gewerkt, ik neem aan dat Tele2 ook alle gesprekken logt.. dat verhaal van 15 dagen wachten op een technische dienst is zowiezo al een bagger service 8)7 In alle waarschijnlijkheid gaat Tele2 je lijn doormeten en zeggen dat het singaal gewoon geleverd is en zoek het zelf maar uit.. Ik had die kabel gestript en gezocht naar aderparen anders had ik het hele handeltje opgezegd.

Een andere aanvraag bij KPN gaat je wel lukken maar stel dat er maar 1 aderpaar in het pand aanwezig is.. met een beetje geluk neemt KPN je lijn over en wordt je tele2 lijn overschreven, ben je nog verder van huis.

[ Voor 6% gewijzigd door Baiko op 02-09-2008 16:49 ]

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Verwijderd

Topicstarter
Baiko schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:48:
Als die KPN kabel door de vorige bewoners is doorgeknipt/gesneden en er moet een monteur langskomen om dit in orde te maken kan er een rekening verwacht worden. Nou kan jij er niks aan doen dat die kabel is vernield maar die kabel is en blijft van KPN, wordt er dan toch mee geprutst dan brengt KPN dit in rekening aan jou omdat jij de eigenaar van het pand bent.....

Wat mij de beste oplossing lijkt is die kabel gaan strippen (is toch al gebeurt..), meestal staat het adsl-singaal op aderpaar 1 (blauw/rood).
...
Het pand is inderdaad van mij. Maar ik kan me niet voorstellen dat KPN de redenering rond krijgt dat het mijn verantwoordelijkheid is dat er ooit door iemand iets met hun kabel is gedaan ver voordat ik deze woning kocht. Ik hoop dat je je vergist en dat dit verhaal niet nog mooier gaat worden, zoals je voorspelt.

Je advies om de kabel te strippen ga ik opvolgen als blijkt dat Tele2 na de beloofde dagen niet met een echte oplossing gaat komen. Als dat zover komt hoop ik maar dat het lukt. Dit omdat er vrijwel geen ruimte rond te kabel is en ik er dus eigenlijk niet goed genoeg bij kan om de boel netjes schoon te maken/strippen.

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:08:
[...]

Het pand is inderdaad van mij. Maar ik kan me niet voorstellen dat KPN de redenering rond krijgt dat het mijn verantwoordelijkheid is dat er ooit door iemand iets met hun kabel is gedaan ver voordat ik deze woning kocht. Ik hoop dat je je vergist en dat dit verhaal niet nog mooier gaat worden, zoals je voorspelt.

Je advies om de kabel te strippen ga ik opvolgen als blijkt dat Tele2 na de beloofde dagen niet met een echte oplossing gaat komen. Als dat zover komt hoop ik maar dat het lukt. Dit omdat er vrijwel geen ruimte rond te kabel is en ik er dus eigenlijk niet goed genoeg bij kan om de boel netjes schoon te maken/strippen.
Zelf heb ik even gekeken naar die dikke, stugge kabel (hebben wij hier ook, zit naast, onder, de voordeur door, dikke kabel komt zo boven de vloer, in het gangpad uit) en voorzover ik het kan zien, zitten er drie aderparen in. (wij hebben ook werkelijk 3 lijnen gebruikt, wijzelf-grootouders, en kerkradio voor grootouders)

Die harde hars met al die losse drade kan eraf, in de kern zitten de paren, maar geen duidelijke kleurcodering, maar bruin-oranje, met donker-groen-koperachtig, vormen de paren. (goed kijken...hier is alles behoorlijk zwakjes, en verkleurd)

kortweg gezegd, gewoon proberen :P

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Heb je een kruipruimte? Zo ja, kan je de kabel dan niet via de kruipruimte uit de vloer trekken?

Op die manier heb je weer meer speelruimte en kan je de kabel zelf verlengen in de kruipruimte. Beetje handigheid met een soldeerbout en verschillende diameters krimpkous is wel vereist voor een nette afwerking.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:08:
[...]

KPN IS/RA is eigendom van KPN. Met andere woorden, alles voor het IS/RA (dus ook die dikke blauwe kabel) is eigendom van KPN.

Om dat op te lossen brengen ze wel degelijk de kosten voor een nieuw IS/RA in rekening.

Je zegt "ze krijgen de redenering niet rond". Dat krijgen ze dus wel. Als jij een werkend IS/RA wil, betaal jij. Het is dan aan jou om dat aan de 'vernielers' in rekening te brengen (99 van de 100 keer onmogelijk dus).
Wil je niet betalen, krijg je ook geen werkend IS/RA, zo simpel is dat helaas.

Overigens: als je zelf gaat prutsen aan de kabel loop je nog altijd het risico dat een KPN monteur later kosten in rekening brengt als er iets fout zit. Er zit namelijk nog altijd geen werkend officieel KPN IS/RA dan namelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door IEF op 04-09-2008 09:37 ]

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:35

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Ik kick even dit topic omdat het heel bekend klinkt. Ik ben benieuwd naar wat er nu uiteindelijk bij je uit de bus is gekomen.

Wij staan zelf op het punt om te verhuizen met ons bedrijf, en in het nieuwe pand moest een nieuw ISRA punt aangemaakt worden. Precies jouw verhaal: Tele2 -> KPN -> Tele2... totdat mijn baas met de OPTA ging dreigen, en er ineens toch een monteur kon langskomen. Het idiote was alleen dat KPN daarna van ons wilde weten wat het nummer van het nieuwe ISRA-punt was. Het punt dat zij nota bene zelf hadden laten aanleggen, en waarvan zelfs de monteur blijkbaar het nummer niet wist.

Ik laat nou even voor het gemak anderhalve maand eenrichtingstelefoonverkeer achterwege (misschien dat ik er ooit een topic ter lering ende vermaeck over open).

Maar goed, ben dus nieuwsgierig hoe het bij jou is afgelopen.

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Verwijderd

Hi Iedereen!
Ik heb dus precies hetzelfde probleem als Arjen, en begin door de bomen het bos niet meer te zien.
Heb via aansluitingen al een aanvraag gedaan en daar heeft alleen Ziggo gereageerd. (Waar ik !@(# 350 euro voor moet betalen om kabel te krijgen).

Het is toch zo dat netbeheerders in afwezigheid van een woning moeten zorgen dat er een aansluitpunt zit? Kostenloos. Voor verandering, vervangen en aanpassingen van een bestaande aansluiting snap ik het. Maar door renovatie zit bij mij er niets meer in. Tenminste dat dacht ik.

Anyhow; weten jullie misschien:
- Of je bijvoorbeeld een Tele2 abb. over kan zetten naar laten we zeggen Ziggo? Tele 2 zal vast niet gevoelig zijn voor mijn verhaal dat er nooit een internet aansluiting komt. (En ik dus 50e wegbreng elke maand voor jan met de korte achternaam)
- Welke opties ik heb om e.e.a te bespoedigen?
- KPN daadwerkelijk verantwoordelijk is voor zón ISRA punt?
- Ik zou kunnen doen om internet te realiseren bij mij thuis.

Alvast bedankt voor jullie hulp, aangezien dit vechten is tegen de bierkaai. (Zo heb ik het idee).
Groet!

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:35

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 16:22:
- KPN daadwerkelijk verantwoordelijk is voor zón ISRA punt?
Dat is de enige les die we hier geleerd hebben. Wat KPN ook zegt, zij zijn verantwoordelijk voor de aanleg van de ISRA-punten (of het bedrijf dat ze daarvoor inhuren, en dat vervolgens vergeet te vertellen wat het nummer van dat punt is). Dreigen met de OPTA kan helpen. En blijven bellen natuurlijk, want ze bellen nooit terug.

De aanhouder wint (en is tientallen euro's kwijt aan telefoontjes).

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Pagina: 1