Toon posts:

Frequente lag spikes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb op mijn nieuw gekochte laptop frequent lagstoten tijdens het gamen. Ik krijg zo 1/2 sec precies een freeze door lag en dit is vrij irritant.

Ik heb hier thuis een wireless netwerk opgezet een kleine maand terug, maar mijn broer (die ook op een laptop speelt) heeft hier geen last van. Weet iemand aan wat dit kan liegen?

Een maat van me zei dat het wss lag aan de beveiliging van het wlan, (bij mij staat die op wpa-personal 2 ofzo)

Heeft iemand enig idee hoe ik dit verhelp?

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Nou, je kan natuurlijk naar die maat van je luisteren en als test even je security helemaal uitzetten, just to be sure.

Verder om even te vergelijken met je broer:
- Afstand naar de AP?
- Obstakels als muren, deuren etc.?
- Versie van het OS? (beide zelfde service packs en updates?)
- Wireless drivers up to date?

Zomaar wat tips...

Vicariously I live while the whole world dies

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Hoe zien je lag-spikes er uit.
Gaat je game nog wel door of staat heel je beeld stil?
Wat voor een router heb je, welke firmware, wat voor een wifi-kaartje, welke games enz enz.

Wat ik heb gehad (alletwee afgelopen week).
Een soort lagspikes in games:
Beeld stond stil, audio ging door, na ~5 sec ging ik weer verder en was iedereen dus al 5 seconden verder dan ik.
Was geen lag maar lag aan de Nvidia drivers. Na 2 verschillende versies was het pas weg.

Firmware van de router zorgde er voor dat alles vol liep en hij geen constante verbinding open kon houden (had zelfs moeite met streaming radio a 128kb/s). Oude firmware verhielp dit probleem.

Dus: Check je onderdelen en de bijbehorende software.

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02-2025
Let ook op interferentie met microgolven, kijk eens naar de signaalsterkte en de geadvanceerde instellingen van het apparaat.

Verwijderd

Topicstarter
Vicarious schreef op maandag 01 september 2008 @ 23:07:
Nou, je kan natuurlijk naar die maat van je luisteren en als test even je security helemaal uitzetten, just to be sure.

Verder om even te vergelijken met je broer:
- Afstand naar de AP?
- Obstakels als muren, deuren etc.?
- Versie van het OS? (beide zelfde service packs en updates?)
- Wireless drivers up to date?

Zomaar wat tips...
- Afstand is juist de kamer boven de router, slaapkamer. dus er zit 1 muur (de vloer) tussen mij en de router.
- Vista Home Premium x32 SP1 (broer heeft nog niet SP1)
- Gisteren de drivers upgedate.

De lagspikes zijn net hetzelfde als bij ixl85, game lagt gewoon 3-4 seconden vrij frequent.

De router is een linksys wrt160n mijn wireless kaartje in de laptop is een Zepto Zpro2 Standard N.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ok...doe voor het gamen eens een dos-schermpje open, doe ping <ip-adres van gameserver> -t > c:\ping.txt . Ga dan gamen voor een tijdje en kijk daarna dat textfiletje eens door om te kijken of de ping-tijden ook verhogen?

Vicariously I live while the whole world dies

Pagina: 1