Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[KPN/HI] Fax op mobiel ontvangen, hoe ontvangen zonder fax?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag voicemail bericht ontvangen, zit ik het af te luisteren hoor ik tot mijn stomme verbazing dat ik een fax heb ontvangen en dat ik een nummer kan opgeven om hem door te sturen. Eerst had ik zoiets van die belt wel een keer terug maar misschien toch handig als ik die fax even kan lezen.

Nu kom ik er alleen niet helemaal uit hoe ik, zonder fax apparaat, die fax even kan ontvangen. Ik weet wel dat er fax-naar-email oplossing zijn maar die ik vanmiddag kon vinden zijn allemaal abbonementen. Het gaat eigenlijk even om iets eenmaligs, maar blijkbaar zijn daar geen opties voor? Is er misschien iets te regelen een VOIP-softphone op mijn pc dat ik hem daar even heen stuur? Dan gooi ik namelijk gewoon even de telefoon er af en zet ik die softphone aan :) Of iemand misschien nog ander idee?

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11 15:07
ik heb ooit bij efax een nr aangemaakt, die heb ik nog steeds en is gratis

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:28

Reptile209

- gers -

Ik zie dat je student bent: vraag eens bij de receptie van je faculteit of je 'm daar even heen mag sturen.

Zo scherp als een voetbal!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Xoip-accountje aanmaken is ook een optie, ook gratis

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, eFax lijkt nu niet meer gratis. Ik ben ondertussen geen student meer, profiel maar eens even aanpassen ;) Xoip lijkt wat ik nodig heb, ik ga eens even uitzoeken of ik dat voor elkaar ga krijgen, bedankt!

Verwijderd

Bedankt voor de Xoip-tip! Ik heb somehow ineens ook een fax (zou het junk kunnen zijn? Was net zo verbaasd als Herelam)

Verwijderd

Topicstarter
Met Xoip is het met mij gelukt en jawel, een lege fax pagina ontvangen :s Je zou inderdaad haast denken dat dit malafide praktijken zijn om mensen op kosten te jagen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 08:47:
Met Xoip is het met mij gelukt en jawel, een lege fax pagina ontvangen :s Je zou inderdaad haast denken dat dit malafide praktijken zijn om mensen op kosten te jagen.
Bij mij was dat geautomatiseerde mokkel niet echt duidelijk in of het faxbericht nou wel of niet doorgezet was. Hoe kan op een fax geen telefoonnummer staan? Normaal bij het versturen van een fax hoort toch de telefoon over te gaan? Of is dat alleen op het vaste net? (ja sorry, sinds ik het apestaartje op mijn toetsenbord kan vinden fax ik nooit meer)
Verder, is er misschien een programmaatje voor telefoons die deze gesprekken aanneemt en zelf de data via de gewone telefoonverbinding binnenhalen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me inderdaad ook al af hoe ik de afzender kon traceren, blijkbaar niet mogelijk. Althans niet als je het op je mobiel ontvangt.
Pagina: 1