[Thuisnetwerk] Draadloos vanaf PC

Pagina: 1
Acties:

• super_newbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-11-2025
Goede avond allemaal 8)

Ik ben van plan om een draadloos netwerk aan te leggen. Maar helaas heb ik 0 punt 0 ervaring met dit soort dingen. Ben hier al door aardig wat topics gelopen, maar mijn situatie blijkt niet echt standaard te zijn.

In de onderstaande afbeelding is de huidige situatie.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r-bartels/IMG.jpg

In huis 1 in staat de ADSL modem, waarop alleen 1 laptop zit met WLAN.
Vanaf het modem ligt een UTP kabel van 100 meter naar huis 2, met daarop alleen 1 pc direct op de UTP

Wat ik nu wil bereiken is in huis 2 ook een draadloos netwerk voor de laptop. Maar weet niet hoe hier aan te beginnen.

Nu had ik al wel begrepen dat een router achter een router geen ideale situatie is. (ik heb nog wel een router liggen) En dat ik dan de router functie van de router zou uit moeten schakelen om alleen WLAN over te houden.

En ook was ik al een USB wifi oplossing tegen gekomen, maar dat zou betekenen dat de PC altijd aan moet staan om draadloos netwerk tehebben :?

alle ideen en suggesties zijn welkom.... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• super_newbie
Ben helaas nog niet veel verder gekomen...

O-) Een klein kickje dan maar O-)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met FAQ - Netwerken. Je kunt gewoon een accesspoint aansluiten op de UTP kabel (100 m is trouwens wel veel, dus verwacht er niet teveel van). Een router kan ook als de PC bedraad moet blijven, dan kun je de routerfunctie uitschakelen en hem als een WLAN switch gebruiken.

Verder is hier niets speciaals aan, dus ga gewoon aan de slag :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zoals je al aangeeft. Gewoon een router kopen, en hiervan de DHCP uitzetten. Je router fungeert dan als switch (een wireless switch/accespoint is op zich ook mogelijk) Dan gebruik je de DHCP van de eerste router en komt hij in dezelfde range terecht.

[edit]en idd , wat gambieter verder aangeeft vv

[ Voor 9% gewijzigd door Noork op 04-09-2008 16:02 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Noork schreef op donderdag 04 september 2008 @ 16:00:
Gewoon een router kopen, en hiervan de DHCP uitzetten.
En de router een IP-adres geven in de reeks van de eerste router, en de kabel in een LAN poort steken ipv de WAN poort ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• super_newbie
Het heeft even geduurt maar ik heb het nu in ieder geval werkende....

Echter nog wel een probleempje, ik krijg het niet voor elkaar een WEB key in te stellen.

Als ik via het IP (verkregen via ipconfig) nummer in de router wil kom, kom ik altijd in de eerste router terecht.

Hoe kan ik nu in de instellingen komen van mijn eigen router, (de onderste in het plaatje)

MvG, Rudy

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
super_newbie schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:21:
Als ik via het IP (verkregen via ipconfig) nummer in de router wil kom, kom ik altijd in de eerste router terecht. Hoe kan ik nu in de instellingen komen van mijn eigen router, (de onderste in het plaatje)
Je moet een ip-adres instellen die in dezelfde range ligt, maar niet hetzelfde is als van je 1e router. Router b.v. 192.168.2.1, en je 2e router dan b.v. 192.168.2.2. Stel je DHCP range dan in dat die pas bij 192.168.2.3 begint.
Pagina: 1