Wireless router (lan) naar Wireless router (wan)

Pagina: 1
Acties:

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:10

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Ik heb misschien een vreemde vraag.

Ik heb hier in het studentenhuis waar ik zit wireless internet dat de ether word ingestuurd door een wireless router, ik noem deze van nu af aan router 1. Nu heb ik zelf nogal wat apparaten die graag met een draad verbonden willen worden (xbox 360 en gewone xbox). Alleen deze afstand valt niet echt te overbruggen met kabels.

Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is als ik een draadloze router (router 2) koop of deze aangesloten kan worden (draadloos) op die andere wireless router (router 1) die er dus al ligt. Je kan normaal bij gewone routers de ene aansluiten op de andere door een Lan uitgang van router 1 aan te sluiten op de wan poort van router 2. Is deze mogelijkheid er ook door de lucht?

Dan heb ik namelijk gewoon een draadloze router liggen op mijn eigen kamer waarop ik alle apparaten met draad aan kan sluiten. Router 1 is een speedtouch 570.

Of moet ik dan mijn PC op die kamer gaan instellen als een soort server door internet te delen? Het nadeel is dan dat ik deze pc altijd aan moet hebben staan om bijvoorbeeld op xbox live te kunnen.

[ Voor 10% gewijzigd door WiXX op 01-09-2008 18:17 ]

• Skevdude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-03 15:51
Als je 2e router de optie daarvoor heeft, is dit zeker mogelijk. Je moet maar even in de instellingen van die router bladeren of in de handleiding, maar je kunt hem meestal zo configureren dat je via W-lan verbinding maakt met een andere router.

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:10

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Welke optie moet hij dan hebben? Hebben ze er een aparte naam voor zodat ik het op kan zoeken?