[ASP] Provider error '80004005' Unspecified error

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai een ASP website op een IIS server bij Vevida. Tot nu toe ging dat allemaal goed, sinds vandaag krijg ik curieuze foutmeldingen. Het is een fout die door IIS wordt gegeneerd op de Vevida server. Dus, conclusie mijnerzijds, de fout zit in mijn code.

Elke asp pagina roept mijn datastore include aan die de database opent. Alle code die ik geef is overigens schoon gemaakt door mij om alleen de relevante info te laten zien.
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
dbname="../database/mijndatabase.mdb"
set strConn=server.createobject("adodb.connection")
cnpath="DBQ=" & server.mappath(dbname)

' Suggested from http://www.themssforum.com/ASPServer/Unspecified-Error-262658/
strConn.mode = 3 ' adModeReadWrite

strConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & cnpath 
Set objRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

De strconn.mode=3 komt van de website die daarboven staat, als suggestie om juist dit probleem tegen te gaan. Details over het waarom zijn ook daar te vinden.

Met ObjRS ga ik vervolgens aan de slag om data uit de DB te trekken. En dat voor elke pagina opnieuw. Nogmaals: Dit werkte prima. VeVida heeft ook geen service updates o.i.d. geinstalleerd voor zover ik weet.

Alle andere suggesties die ik google zijn bv herstarten IIS (kan ik niet, maar ik heb dit probleem ook lokaal gehad en toen had en restart geen succes)

Sommigen suggeren Jet OLE DB als een alternatief echter die heb ik niet lokaal staan en is dus geen alternatief. Bovendien wil ik begrijpen wat deze fout veroorzaakt, een andere driver gebruiken lost het probleem niet echt op...

De 8004005 error kan ook te maken hebben met permissies (toegang tot de DB --> vandaar de readwrite mode) of met conversie (bv incorrecte datum voeren aan de DB). Echter, dat kunnen de problemen niet zijn gezien het feit dat de pagina soms wel en soms niet laadt.

Wie of wie kan mij verder helpen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als het 'opeens' niet meer werkt, en jij bent er niet aan geweest, dan zou ik eens gaan bellen met Vevida. Verder is deze error hier ook al vaak genoeg voorbij gekomen.

[ Voor 74% gewijzigd door RobIII op 01-09-2008 17:36 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry vergeten te zeggen: Vevida heeft niets verandert (naar hun zeggen). Als er op hun server niets is gewijzigd en in mijn code niet, dan ben ik dus een beetje de weg kwijt 8)7

ik heb uiteraard ook hier gezocht naar deze fout maar niets kunnen vinden dat mij verder helpt danwel uitlegt waardoor dit probleem is ontstaan. Vandaar de repost.

Update: het veranderen van de driver naar
Visual Basic:
1
strConn = "Provider=Microsoft.ACE.OLEDB.12.0;Data Source=D:\www\mijndatabase;"

Lost het probleem wel op. Ik snap d'r nog steeds echter geen zier van waarom het met een Access DB Driver niet werkt.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zou toch eens mikken op de OLE DB driver. Die is zo geïnstalleerd / gedowned en als 't daar mee opgelost is ...
Zie ook Using Microsoft Jet with IIS

[ Voor 56% gewijzigd door RobIII op 01-09-2008 17:41 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik volledig met je eens. Maar het begint nu zo langzamerhand een principe kwestie te worden. Ik snap het niet maar wil het wel snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 17:38:
Ik snap het niet maar wil het wel snappen.
The Microsoft Access ODBC driver (Jet ODBC driver) can have stability issues due to the version of Visual Basic for Applications that is invoked because the version is not thread safe. As a result, when multiple concurrent users make requests of a Microsoft Access database, unpredictable results may occur. The native Jet OLE DB Provider includes fixes and enhancements for stability, performance, and thread pooling (including calling a thread-safe version of Visual Basic for Applications).

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de link, deze geeft een vrij heldere uitleg waarom de Access DB niet werkt, nl het niet ondersteunen van threads. Wat mij betreft is daarmee het probleem opgelost.

//Edit
Je bent me almaar net voor!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2008 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor de geïnteresseerde die meer wil weten over dit onderwerp:
How to keep a Jet 4.0 database in top working condition
Pagina: 1