Packard Bell notebook graphics card uitbreiding

Pagina: 1
Acties:

• Jar00n-G
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-12-2023
Beste mensen,

Ik bezit al een tijdje over de Easynote MH35-U-041 van Packard Bell.
Ik ben best tevreden ermee, behalve op situaties wanneer er wat van mn graphics card gevraagd wordt. Dit is ook terug te zien in de 'Windows prestatie index'. (De rest van mijn systeem scoort hier naar mijn idee voldoende)
De bottleneck is dus mijn videokaart.

Nu vraag ik mij af of het ten eerste mogelijk mijn videokaart te upgraden en zo ja, welke videokaart dan een goede optie is.
Ik heb al een tijd op de site van packard bell rondgekeken maar kan niets vinden over een eventuele graphic card upgrade. Hier nog wat meer info over mijn systeem:

- Windows Vista Home Premium
- SiS Mirage 3+ Graphics, Chiptype: SiS672 series
- Geinstalleerde Besturingssoftware: SISGRUMD (7.14.10.5070), SiSClone (7.14.10.5070), SiSFunc (7.14.10.5070), SiSKrl (7.14.10.5070), SiSGlv (7.14.10.5070)

Verder staat er nog op de packard bell site bij mijn moederbord het volgende:

SiS Mirage 3+
PCI Express-ondersteuning.

SiS 968 South Bridge
PCI Express en PCI bus-interface.

Ik hoop hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Zo niet, dan hoor ik het wel.
Alvast bedankt!

Jeroen

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 13:40
Vaak zit de videokaart bij een notebook onboard. Dat wil zeggen, geintegreerd op het moederbord. Vervangen zal dan helaas ook niet mogelijk zijn.

Dat is een van de flexibele mogelijkheden van een desktop ;)

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:13
Aphelion schreef op maandag 01 september 2008 @ 16:58:
Vaak zit de videokaart bij een notebook onboard. Dat wil zeggen, geintegreerd op het moederbord. Vervangen zal dan helaas ook niet mogelijk zijn.

Dat is een van de flexibele mogelijkheden van een desktop ;)
zoals ephelion al zegt, je zal gem wss niet kunnen upgraden. en een SiS rafische kaart is idd niet de beste omdat ie alleen shared heeft. misschien dat je nog ergens optimale drivers kan vinden ervoor...