Voip zonder de computer

Pagina: 1
Acties:

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:49
Hallo,

ik ben een beetje aan het zoeken geweest naar manieren voor voip zonder de computer.

De Linksys PAP2 is redelijk goedkoop en blijkt erg leuke opties te hebben echter zit ik met wat vragen.

Is het mogelijk de huidige lijn hierin door te verbinden zodat je ook nog kunt bellen met bijvoorbeeld je analoge kpn nr en bv voipbuster? tegelijk hoeft niet.

Zijn er overigens andere niet zo bekende merken die misschien beter zijn?

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik heb een speedtouch 716v5 en daar is het mogelijk om de settings, van bijv. voipbuster, in te voeren. Nu dat we gebeld worden wordt het gewoon ontvangen via de KPN lijn en als we bellen automatisch via de voip. Mocht voip niet werken dan kunnen we wisselen naar KPN met # (in te stellen).

Hier staan ook een aantal routers die voip aankunnen:
Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]

☻/
/▌
/ \

• GranCanaria
Kixtart schreef op maandag 01 september 2008 @ 16:43:
Ik heb een speedtouch 716v5 en daar is het mogelijk om de settings, van bijv. voipbuster, in te voeren. Nu dat we gebeld worden wordt het gewoon ontvangen via de KPN lijn en als we bellen automatisch via de voip. Mocht voip niet werken dan kunnen we wisselen naar KPN met # (in te stellen).

Hier staan ook een aantal routers die voip aankunnen:
Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]
Heb je die modem / router bij je abonnement gekregen? ik zit bij Online en heb de livebox, hier kan ook een telefoon etc op aangesloten worden maar dat is voor hun eigen telefonie dienst.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik heb hem een aantal jaar gelelden erbij gekocht. Volgens mij kan je met de livebox alleen online-voip gebruiken. Misschien is het nog mogelijk om de box te kraken en dan de instellingen in te voeren, maar dan vervalt de garantie in ieder geval. Zoek maar eens rond :)

☻/
/▌
/ \

• GranCanaria
De livebox blijft eigendom van Online, ik heb dat ding al sinds wanadoo, maarjah even dat terzijde.

Ik heb gezien dat linksys meer van die ata gevallen heeft, de goedkoopste is ligt rond de 37 euro, dat is opsich perfect, uiteraard als je er ook analoog mee kunt bellen, helaas kan ik dit nergens op de linksys site vinden.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03 16:04

IEF

Why so serious?

Ongeacht of de Livebox te 'kraken' is, deze gebruikt geen SIP voor VoIP. Orange/Online gebruikt H.323 voor hun telefoniedienst, en daarom niet compatibel met VoipBuster.

Er zijn een aantal opties:

-SIP telefoon (deze sluit je gewoon aan op je netwerk)
-SIP ATA (deze sluit je aan op je netwerk en hiermee heb je 1 of meer analoge telefoonpoorten voor een normaal toestel)
-VoIP Router of Modem/Router, dit is in principe een normale router met daarin een SIP ATA ingebouwd.

• GranCanaria
IEF schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 11:43:
Ongeacht of de Livebox te 'kraken' is, deze gebruikt geen SIP voor VoIP. Orange/Online gebruikt H.323 voor hun telefoniedienst, en daarom niet compatibel met VoipBuster.

Er zijn een aantal opties:

-SIP telefoon (deze sluit je gewoon aan op je netwerk)
-SIP ATA (deze sluit je aan op je netwerk en hiermee heb je 1 of meer analoge telefoonpoorten voor een normaal toestel)
-VoIP Router of Modem/Router, dit is in principe een normale router met daarin een SIP ATA ingebouwd.
Bedankt, weet je zo ook of alle sip ata apparaten gebruik kunnen maken van de huidige kpn lijn en je voip account?

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-03 16:50
GranCanaria schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 13:38:
[...]

Bedankt, weet je zo ook of alle sip ata apparaten gebruik kunnen maken van de huidige kpn lijn en je voip account?
Niet allemaal ze moeten PSTN aansluiting hebben om dat te kunnen. bijvoorbeeld de SPA 3102 is er een van Linksys.

• GranCanaria
pacificocean schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 13:53:
[...]

Niet allemaal ze moeten PSTN aansluiting hebben om dat te kunnen. bijvoorbeeld de SPA 3102 is er een van Linksys.
De pap2 van linksys heeft dit dus niet?

• pacificocean
GranCanaria schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 14:23:
[...]

De pap2 van linksys heeft dit dus niet?
Nee volgens mij niet. Ik zie in de beschrijving van Linksys alleen 2 telefoon aansluitingen staan.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:32

Speedmaster

Make my day...

pacificocean schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 14:31:
[...]

Nee volgens mij niet. Ik zie in de beschrijving van Linksys alleen 2 telefoon aansluitingen staan.
PAP2 heeft wel een PSTN, echter is vrij lastig in te stellen. Alternatie is kijken op marktplaats voor een speedtouch 716/780 deze hebben standaard voip en zijn behoorlijk stabiel.

• pacificocean
Tuut-Tuut schreef op woensdag 03 september 2008 @ 03:20:
[...]

PAP2 heeft wel een PSTN, echter is vrij lastig in te stellen. Alternatie is kijken op marktplaats voor een speedtouch 716/780 deze hebben standaard voip en zijn behoorlijk stabiel.
Het nadeel van een speedtouch 716/780 is dat je maar 1 voip provider kan instellen. De 716 heeft nog als nadeel dat de nummerweergave van KPN niet werkt.

• GranCanaria
Tuut-Tuut schreef op woensdag 03 september 2008 @ 03:20:
[...]

Weet je zeker dat de pap2 dat wel kan? in it termen heet dat een fxo poort, kwam ik toevallig achter.

Volgens de beschrijving heeft de pap2 dit niet, echter de spa3102 wel.
Pagina: 1