Verwijderd

Topicstarter
Hele weekend heeft mn computer uit gestaan, ook van de stroom af, nu kom ik terug, sluit ik alles weer aan...

druk ik op de aanknop...
niets, er gebeurd gewoon niets :/

Nu heb ik m opengeschroeft (het is een ~5 jaar oude yahama nogwat, niet echt een geweldig systeem), en dat batterijtje op mn moederbord verwisseld met een nieuwe in de hoop dat er dan wel iets gebeurde maar nee, nog steeds niets.

Alle systemen die ik aan mijn computer koppel worden wel voorzien van stroom dus voeding lijkt me nog gewoon in orde, verder geen idee of het beestje nog te redden is. Mijn verstand van computers op schaal 1 tot 10, ongeveer 3, dus kom niet met te moeilijke termen aan :9

Iemand een idee? Kliko of reanimeren?

Bij voorbaad dank :)

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Kan voeding zijn idd. Heb je toevallig ook last gehad van onweer?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05 12:32
Als hij absoluut niets doet is mijn eerste gedachte ook de voeding.

Verwijderd

5 jaar, das de kliko

de batterij is het zeker niet, dan zou de PC wel opstarten, maar met een datum uit 1980

Stiekum toch de voeding?

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-04 21:13
Heb nog nooit van een Yamaha-pc gehoord, iemand anders wel? :S

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je de befaamde Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen?

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 06:15

elTigro

Es un Gringo!

Horla schreef op maandag 01 september 2008 @ 16:19:
Als hij absoluut niets doet is mijn eerste gedachte ook de voeding.
Als hij absoluut niets doet is mijn eerste gedachte toch eerder iets in de richting van "@#$$%##@#" enz.

Verder kun je eens proberen alles los tegooien (qua schijven cdspelers etc.) en kijken of de voeding dan nog een beetje sjoege wil geven. Wil ie nu wel, alles weer aansluiten, en nog is proberen. doet ie 't nu niet dan weet je zeker dat de voeding naar de barrebiesjes is.

En anders eens kijken of je van iemand even een andere voeding kan lenen....
Dan weet je meteen meer over je moederbord ook

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Verwijderd

Topicstarter
sow veel reacties in korte tijd *O*
de_harde_kern schreef op maandag 01 september 2008 @ 16:22:
Heb nog nooit van een Yamaha-pc gehoord, iemand anders wel? :S
hmm ja nou je het zegt begin ik ook te twijfelen... iig iets met een A en een Y, denk ik :P komt er op neer dat het een B-merk is.

Bedankt verder voor de reacties, ik zal eens kijken of ik er een andere voeding in kan mikken, scheelt weer een hoop gezeur als het dan weer werkt.
Wel jammer dat alles gepopnagelt is :(

Ik dank u tweakers _/-\o_

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Ontkoppel alles is en hang er alleen een hdd of dvd aan en zoek op got even naar het starten van een atx voeding zonder moederbord (geloof een zwarte en groene pin door verbinden op de stekker). Werkt dit? Dan is je voeding nog heel, en kun je richting je moederbord gaan kijken...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Dat is de enige manier waarmee je meer zinnige antwoorden kunt krijgen. Hardware uit andere pc's lenen is wel handig om te troubelshooten.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1