In dit stukje wordt de E5x00 vergeleken met de E4x00 reeks waardoor nogal de indruk wordt gewekt dat de E5x00 de opvolger is van de E4x00 reeks. Als ik dan naar de prijs kijk, dan heb ik toch echt eerder het idee dat de E5x00 de E2x00 zal gaan vervangen en de E7x00 de E4x00. Zou een vergelijking in het artikel tussen de E5x00 en de E2x00 dan niet meer op z'n plaats zijn, aangezien deze tot dezelfde prijsklasse behoren?De nieuwe dualcore van Intel heeft het typenummer E5200 meegekregen. Deze op 2,5GHz tikkende Core 2 Duo heeft een fsb van 800MHz en 2MB L2-cache. Net als de nieuwere dualcores wordt de E5200 op 45nm gebakken en de prijs zal slechts 84 dollar bedragen. Daarmee is de processor een stuk goedkoper dan de 113 dollar kostende E4500 en E4600, die beide langzamer zijn en op 65nm-technologie zijn gebaseerd. De fsb's en caches van de processors zijn identiek, waardoor deze waarschijnlijk snel uitgefaseerd zullen worden. De E4700, een eveneens op 65nm gebakken dualcore met 2MB L2-cache en een fsb van 800MHz, is weliswaar iets sneller met zijn 2,6GHz, maar deze cpu kost dan ook 133 dollar. De overige processors uit de dualcore-familie hebben een snellere fsb en meer L2-cache.
Nee, de E5200 is een Core 2 Duo processor; de E2xx0-cpu's zijn Pentium Dualcore processors
Volgens die logica zouden de E2xxx cpu's dan ook het voorbije jaar de mainstream/high-end zijn geweest aangezien "¨Pentium" altijd voor mainstream/highend stond, vreemd genoeg waren deze E2xxx eerder low-end -> met andere woorden: benamingen betekenen niets, alleen prijsklasse lijken me te tellen, toch? (Extreem voorbeeld: mocht Intel morgen de Q9950 introduceren, deze 50eur kost en maar marginaal beter is dan de E2160 , dan ga je toch niet beweren dat deze tot de high-end behoort omdat het nu eenmaal een naam heeft die het zo doet lijkenwillemdemoor schreef op maandag 01 september 2008 @ 17:04:
Nee, de E5200 is een Core 2 Duo processor; de E2xx0-cpu's zijn Pentium Dualcore processors
Overgens lijkt Expreview het eens met me te zijn met hun commentaar op de roadmap van intel: http://en.expreview.com/2...-enter-mainstream-market/