Toon posts:

Poort openen ZyXEL P-2602H-D1A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer al dagen een poort te openen maar het wilt maar niet lukken.. Ik heb gegoogelt verschillende topics gelezen op verschillende forums (ook hier) maar ik kom er maar niet uit en anderen wel.

Ik wil poort 61061 open zetten voor Utorrent voor ip 192.168.1.33 (deze pc dus)

Nod32 en Windows Firewall heb ik uitgeschakeld.

Printscreentjes om het duidelijker te maken:

CMD
ZyXEL

• Tukkertje-RaH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-03 11:05
Heb je er aangedacht dat ook de firewall open moet staan voor dit verkeer van buiten? Het NAT deel van de router kan het verkeer wel door willen sturen, de firewall moet het ook goed vinden...

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
Inderdaad, onder het tabblad security en vervolgens firewall (WAN > LAN) moet je ook nog aangeven dat dit mag. Als je daar de poort ook hebt opengezet zou het moeten werken. Ik heb hier eerst ook wat vreemd tegenaan zitten kijken, maar goed...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt jongens maar het wilt nog steeds niet lukken. Heb nou de volgende instellingen:

Firewall > General
Firewall > Rules

In de Windows Firewall heb ik de poort ook open gezet alleen over NOD32 heb ik mijn twijfels.. Ik kon niet echt een plek vinden om een poort open te zetten heb alleen het volgende gevonden.

Nod32

Als ik hem trouwens uitschakel wilt het ook niet lukken.

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:32
Die firewall op de zyxel vind ik echt ingewikkeld.
Heb je alles gedaan zoals hier staat? http://www.zyxelsupport.nl/z156.php

Heeft NOD niet ergens anders nog een mogelijkheid om poorten open te zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Het is me nog steeds niet gelukt op die poort te openen. Maar het begint nu echt raar te worden.

Ik heb een week geleden de pc van mijn ouders opnieuw geinstalleerd. Net nu er geen virusscanner o.i.d. erop was dacht ik laat het die poort maar ff testen. Gedaan, en hij was open! NOD32 erop gegooit en hij was weer gesloten. Dus dacht ik het ligt aan NOD32. Om het zeker te weten heb ik om het te testen NOD32 weer verwijderd dan zou hij weer open moeten gaan maar hij bleef gesloten.

Nu ben ik op de forum van NOD32 wezen vragen. Nu word het nog ingewikkelder. Zij zeggen dat mijn NOD32 helemaal geen firewall is maar een virusscanner en dat die dus geen poorten blokkeert.
Heb je alles gedaan zoals hier staat? http://www.zyxelsupport.nl/z156.php
Ik heb dat echt een stuk of 100x doorgelezen.

Dus het moet wel aan de router liggen

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Ik heb het apparaat ingesteld als bridge en door n linksys router de poorten laten beheren. En dat werkt naar behoren :)

And this !! Is to go even further beyond!!!

Verwijderd

Topicstarter
Router achter een router dus.. Ik heb juist bijbetaald om dat te voorkomen en een multi-pc router van Telfort besteld.

Verwijderd

Topicstarter
Raar raar raar raar. Ik heb alle instellingen dat ik had gedaan verwijdert (dus op de router op mijn pc enzo). Alles opnieuw gestart. Alles weer ingesteld (op de zelfde manier trouwens) daarna weer opnieuw gestart en nu is die poort gewoon open..! Voorlopig tenminste maargoed

Iedereen heel erg bedankt..!
Pagina: 1