Filezilla vreet 80-99% CPU

Pagina: 1
Acties:

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:19
Ik kon zo snel geen ander geschikt draadje vinden, dus dan maar een nieuw draadje.
Ik heb een Macbook CoreDuo 1,83 GHz met 2gig werkgeheugen.
De laatste dagen ben ik weer wat meer bezig op mijn Macbook en gebruik ik Filezilla veel. Het probleem is dat dit programma enorm veel van mijn CPU vreet, bij transfers vaak tussen de 80 en 99%.
Andere programma's draaien nog wel, maar je merkt wel dat Filezilla het er moeite mee heeft (duurt even voor ie het programma weer op de voorgrond weet te zetten en het venster goed laat zien bijv). Als ie bezig is kan ik het programma bijv. niet sluiten, kan ik transfer processen ook niet pauseren / onderbreken.

Hoort dit zo bij Filezilla onder OSX?

Een tweede vraag, gerelateerd hieraan. Kan ik meerdere Filezilla's tegelijk openen. Zodat ik bijv. van twee sites tegelijk een backup kan maken of deze kan restoren? Onder Windows kun je diverse programma's meermaals openen, maar onder OSX is me dat nog niet gelukt.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02 15:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik weet niet hoe stabiel FileZilla voor Mac OS X inmiddels is, maar het is niet de best geintergreerde FTP-client onder Mac OS X. Het beste kan je gewoon een bug report versturen naar de makers er van, misschien een nieuwere versie (nightly build) downloaden. Het beste kan je een andere FTP-client zoals Cyberduck of Transmit proberen, die ondersteunen ook meerdere verbindingen tegelijk.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:19
Cyberduck heb ik eens geprobeerd, maar voelde op een of andere manier iets te beperkt aan, wellicht qua GUI.
Kan Transmit wel eens proberen.

Oh oh Mr. B, oh oh!