Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 09:14
Vorige week vrijdag een nieuwe draadloze netwerkkaart (D-Link DWA 556) in mijn computer gedaan. Bij het opstarten kreeg ik een venster dat Windows opnieuw geactiveerd moest worden, ik heb geen illegale versie of zo dus ik wil activeren. Krijg ik het volgende bericht:
Windows activeren kan niet worden uitgevoerd omdat scriptverwerking op deze computer is uitgeschakeld. De scriptverwerking kan zijn uitgeschakeld om virussen te voorkomen of als veiligheidsmaatregel. Zodra scriptverwerking op de computer is ingeschakeld, kun
Nog niets aan de hand zou je denken, zal wel de virusscanner zijn. Dus ik NOD32 uitgeschakeld, zelfde venster. Dan maar verwijderen, werkt niet.

Dan maar GoT afzoeken, kwam ik op de volgende topic: [Windows XP] activeren & scriptverwerking.

Ik heb alles uitgevoerd wat daar werd gezegd maar nog steeds werkt het niet. Dus toen maar Microsoft gebeld, eerst een aardige dame aan de lijn, die zei dat ik het activatienummer moest bellen en dan 2 keer het menu door laten lopen. Zo gezegd zo gedaan, maar dat heb ik weer, krijg ik een chagrijnige oma aan de lijn die maar om mijn installatieid blijft vragen. Ondanks dat ik vroeg of ze mijn vraag wilde afluisteren bleef ze maar zeiken, uiteindelijk hing ze op.

Uiteindelijk open ik dan maar dit topic, ik zou niet meer weten wat ik moet doen. Ik heb het volgende gedaan:
  • NOD32 uitschakelen en deinstalleren
  • IE instellingen naar standaard gezet, alle cookies en offline bestanden verwijder
  • Prullenbak geleegd
  • SmitfraudFix gedraait
  • sfc /scanonce gedraait
  • Microsoft helpdesk gebeld
Weet iemand wat ik nog meer kan proberen?

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
In veilige modus met netwerkondersteuning activeren is geen optie?

Geen idee of dit uberhaupt kan though, maar wel eventueel het proberen waard.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Heb je naast NOD andere adblockers / popupblockers / securitry tools / privacy tools / proxy / ander spul draaien?

Check verder of microsoft.com (?) in de veilige (en vooral niet in de restricted sites) staat.

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 01-09-2008 13:51 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

offtopic:
Windows opnieuw activeren na het plaatsen van een netwerkkaart? :?
Dat hoeft toch alleen na plaatsen/vervangen essentieel onderdeel, ofniet?

[ Voor 36% gewijzigd door Raven op 01-09-2008 13:54 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
max schreef op maandag 01 september 2008 @ 13:45:
In veilige modus met netwerkondersteuning activeren is geen optie?

Geen idee of dit uberhaupt kan though, maar wel eventueel het proberen waard.
Net geprobeerd, kan niet. :'(

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
Raven schreef op maandag 01 september 2008 @ 13:53:
offtopic:
Windows opnieuw activeren na het plaatsen van een netwerkkaart? :?
Dat hoeft toch alleen na plaatsen/vervangen essentieel onderdeel, ofniet?
Nee, soms is het na het plaatsen van nieuw hardware nodig om Windows opnieuw te activeren, waarschijnlijk om te voorkomen dat de licentie niet om meerdere computers gebruikt wordt.

EDIT: niet goed gelezen, maar goed dit is dus een essentieel onderdeel, blijkt. Ik heb trouwens wel de onboard netwerk uitgezet in het bios.
F_J_K schreef op maandag 01 september 2008 @ 13:51:
Heb je naast NOD andere adblockers / popupblockers / securitry tools / privacy tools / proxy / ander spul draaien?

Check verder of microsoft.com (?) in de veilige (en vooral niet in de restricted sites) staat.
Nee, verder geen andere tools. Heb microsoft.com toevoegd aan de vertrouwde websites, maar werkt helaas ook niet.

[ Voor 40% gewijzigd door deCube op 01-09-2008 14:01 ]

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

deCube schreef op maandag 01 september 2008 @ 13:57:
[...]

Nee, soms is het na het plaatsen van nieuw hardware nodig om Windows opnieuw te activeren, waarschijnlijk om te voorkomen dat de licentie niet om meerdere computers gebruikt wordt.

EDIT: niet goed gelezen, maar goed dit is dus een essentieel onderdeel, blijkt. Ik heb trouwens wel de onboard netwerk uitgezet in het bios.
Ja ok, maar een netwerkkaart :?
Heb zo vaak een geplaatst/vervangen en nog nooit heractivatie nodig gehad.
CPU/GPU/RAM/MB/HDD kan ik begrijpen, maar een NIC?

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 01-09-2008 14:08 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
Raven schreef op maandag 01 september 2008 @ 14:07:
[...]

Ja ok, maar een netwerkkaart :?
Heb zo vaak een geplaatst/vervangen en nog nooit heractivatie nodig gehad.
CPU/GPU/RAM/MB/HDD kan ik begrijpen, maar een NIC?
Ja ik zou het niet weten, Raven. Verder heb ik niets veranderd.

Ik heb een maand geleden of zo wel twee laatjes RAM geheugen weggehaald maar toen hoefde ik niet te activeren, bij een andere videokaart ook niet.

EDIT: Updaten van IE6 naar IE7 helpt ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door deCube op 01-09-2008 14:27 ]

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je hebt in die maand tijd net iets teveel wijzigigen aangebracht in de hardware als ik moet gokken ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
Valt mee, alleen dat geheugen en de NIC. Ik heb inmiddels de computer maar opnieuw geïnstalleerd. Microsoft leek me niet te kunnen helpen en ik had geen zin om morgen met een grote, dure baksteen te zitten.

Best raar dat er geen oplossing is voor dit probleem.

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
..en je videokaart, en misschien nog een harddisk die je vergeten bent.
Maakt niet uit verder, maar door alle kopiewoede treft 'de andere kant' dan ook maatregelen die soms wel eens onverwachte verschijnselen kunnen opleveren.

Telefonisch heractiveren zou in principe voldoende moeten zijn - zat andere mensen die het wel lukt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Fijn he, als je legaal je windows koopt. Helemaal als je weet dat piraten hier geen last van hebben |:(

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
alt-92 schreef op maandag 01 september 2008 @ 19:44:
..en je videokaart, en misschien nog een harddisk die je vergeten bent.
Maakt niet uit verder, maar door alle kopiewoede treft 'de andere kant' dan ook maatregelen die soms wel eens onverwachte verschijnselen kunnen opleveren.

Telefonisch heractiveren zou in principe voldoende moeten zijn - zat andere mensen die het wel lukt.
De videokaart waar ik het over had zit niet in deze computer. ;) Verder vergeet ik niet snel.

Telefonisch activeren is onmogelijk zonder installatie id die je pas krijgt als je activatie-scherm geopend is, dat lukt helaas niet met deze fout.
WeeJeWel schreef op maandag 01 september 2008 @ 19:48:
Fijn he, als je legaal je windows koopt. Helemaal als je weet dat piraten hier geen last van hebben |:(
Volgens mij heeft piraterij hier niets mee te maken, het gaat erom dat de activatie procedure niet kan worden opgestart omdat de scriptverwerking van Windows is uitgeschakeld. Aangezien virusscanners dit normaal gesproken blokkeren zou je denken dat dat het probleem is, maar dat is dus niet zo. Andere programma's die dat zouden kunnen doen had ik niet draaien. En als er dan geen oplossing is om scriptverwerking handmatig weer in te schakelen ben je gewoon de l*l. :P

Work hard & be brave.

Pagina: 1