Vorige week vrijdag een nieuwe draadloze netwerkkaart (D-Link DWA 556) in mijn computer gedaan. Bij het opstarten kreeg ik een venster dat Windows opnieuw geactiveerd moest worden, ik heb geen illegale versie of zo dus ik wil activeren. Krijg ik het volgende bericht:
Dan maar GoT afzoeken, kwam ik op de volgende topic: [Windows XP] activeren & scriptverwerking.
Ik heb alles uitgevoerd wat daar werd gezegd maar nog steeds werkt het niet. Dus toen maar Microsoft gebeld, eerst een aardige dame aan de lijn, die zei dat ik het activatienummer moest bellen en dan 2 keer het menu door laten lopen. Zo gezegd zo gedaan, maar dat heb ik weer, krijg ik een chagrijnige oma aan de lijn die maar om mijn installatieid blijft vragen. Ondanks dat ik vroeg of ze mijn vraag wilde afluisteren bleef ze maar zeiken, uiteindelijk hing ze op.
Uiteindelijk open ik dan maar dit topic, ik zou niet meer weten wat ik moet doen. Ik heb het volgende gedaan:
Nog niets aan de hand zou je denken, zal wel de virusscanner zijn. Dus ik NOD32 uitgeschakeld, zelfde venster. Dan maar verwijderen, werkt niet.Windows activeren kan niet worden uitgevoerd omdat scriptverwerking op deze computer is uitgeschakeld. De scriptverwerking kan zijn uitgeschakeld om virussen te voorkomen of als veiligheidsmaatregel. Zodra scriptverwerking op de computer is ingeschakeld, kun
Dan maar GoT afzoeken, kwam ik op de volgende topic: [Windows XP] activeren & scriptverwerking.
Ik heb alles uitgevoerd wat daar werd gezegd maar nog steeds werkt het niet. Dus toen maar Microsoft gebeld, eerst een aardige dame aan de lijn, die zei dat ik het activatienummer moest bellen en dan 2 keer het menu door laten lopen. Zo gezegd zo gedaan, maar dat heb ik weer, krijg ik een chagrijnige oma aan de lijn die maar om mijn installatieid blijft vragen. Ondanks dat ik vroeg of ze mijn vraag wilde afluisteren bleef ze maar zeiken, uiteindelijk hing ze op.
Uiteindelijk open ik dan maar dit topic, ik zou niet meer weten wat ik moet doen. Ik heb het volgende gedaan:
- NOD32 uitschakelen en deinstalleren
- IE instellingen naar standaard gezet, alle cookies en offline bestanden verwijder
- Prullenbak geleegd
- SmitfraudFix gedraait
- sfc /scanonce gedraait
- Microsoft helpdesk gebeld
Work hard & be brave.