Video + Foto's achter bar combineren

Pagina: 1
Acties:

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Voor een feest is het de bedoeling dat er achter de bar een video gaat draaien met daarin een combinatie van foto's en video en de prijzen van de drank etc.

Vorig jaar deed ik dit met iMovie maar de nieuwe versie zonder timeline vindt ik een stuk lastiger werken. Zijn er behalve Final Cut die geld kost nog andere goede alternatieven? Of simpelere programma's waar hetzelfde doel mee te bereiken is?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02 15:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je kan in 2008 iMovie 2006 ook nog gewoon gebruiken hoor...

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• ViNyL
  • Niet online
Hmm ja dat is natuurlijk waar! FF de cd opsnorren.. Daar was ik niet eens opgekomen om die er op te zetten... LOL :)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Of gewoon downloaden bij Apple, scheelt weer zoeken :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• ViNyL
  • Niet online
Hmm ja, laten we dat maar even doen.. iMovie is gewoon makkelijk, alleen de nieuwe zonder timeline vindt ik direct een stuk vervelender. Ook dat alles persé uit iPhoto moet komen etc... Gemiste kans..

Thanks for the link!

[ Voor 5% gewijzigd door ViNyL op 01-09-2008 11:27 ]

• ViNyL
  • Niet online
Ik heb gister even getest met iMovie maar daar viel me de kwaliteit net als vorig jaar een beetje van tegen.

Heeft er iemand ervaring met het maken van foto slideshows (video hoeft niet per se) om deze vervolgens van dvd af te spelen of een TFT televisie/ Plasma?

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-01 22:01
Ja daar is 2008 weer erg sterk in vind ik. Gewoon alles even importeren in iPhoto of Aperture. En dan lekker spelen met Ken Burns en transitie-effecten in iMovie 08.

strava

• ViNyL
  • Niet online
Ok, en dat is dus ook makkelijk op DVD te krijgen? Ga ik daar toch eens even wat beter naar kijken :)

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
ViNyL schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:14:
Ok, en dat is dus ook makkelijk op DVD te krijgen? Ga ik daar toch eens even wat beter naar kijken :)
Daar is iDVD dan weer voor. Eerst mooi project maken, dan naar iDVD exporten en branden maar. Even verder kijken dan je neus lang is, de grap van iLife is juist dat alles in en met elkaar werkt en geintegreerd is.

• ViNyL
  • Niet online
Heb een betere combo gevonden:

Foto Magico samen met Burn. iLife is toch niet helemaal geschikt, Foto Magico werkt net wat makkelijker eigenlijk en is wat overzichtelijker. Je kan vervolgens direct naar .dv exporteren en dit met Burn op DVD zetten.

In iDVD moet je altijd een theme etc kiezen, dat wil ik helemaal niet. Heb zeker wel verder gekeken dan mijn (vrij korte) neus lang is.. :)
Pagina: 1