Toon posts:

Backup Exec 12 mailstore terug zetten; Access is denied

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop met BackupExec 12 op een SBS2003 machine tegen een vervelend probleem aan waardoor ik een mailstore uit een backup niet kan restoren.

Er is op een SBS2000 machine een backup van een exchange store gemaakt tevens met BE12. Ik wil deze backup terug zetten op een SBS2003 machine wat niet werken wil.

Zodra ik de mailstore uit de backup aanvink en de tests wil gaan draaien krijg ik op de user welke de backup job moet draaien "Access is denied".

Het blijkt dat dit een bug is, dit is al voorgekomen in 9.1, 11 en 12.

Een voorbeeld is:

https://forums.symantec.c...d.id=101&message.id=47878

Ik heb al geprobeerd mailboxen apart te restoren waarbij de mailbox in de 2003 information store bestond aangezien ik bang was dat wanneer de mailbox niet bestond maar al wel aangemaakt was (ja dit kan, mailbox is al bekend in ldap alleen nog niet in de information store). Alleen werkt dit ook niet, zelfde "Access is denied".

Administrator heeft al een mailbox, dus daar kan het niet aan liggen. Het zou zo moeten zijn dat de user welke de mailbox restored een mailbox moet hebben waar hij op in kan loggen, echter lijkt me dit vreemd omdat hij dan geen rechten heeft op de andere mailboxen.

Sowieso restore ik als administrator, lijkt me meer dan voldoende, alleen kom ik nog steeds geen steek verder met een restore.

Het mounten of unmounten van de store in exchange biedt ook geen oplossing zo ver.

Verwijderd

een access denied is nooit een bug, maar altijd een feature :). Alleen het kan wel eens lastig zijn om te achterhalen waar je nu precies een access denied krijgt.

edit: jouw probleem omschrijving is wel een poepie anders dan op het symantec forum. Daar gaat het over 1 mailbox, niet een hele store. En zijn backup ging goed, 1 mailtje in een mailbox restoren ging goed, alleen heel de mailbox restoren niet (gekoppelde mailgebruiker vast niet aanwezig en een of andere ldap error)
Een hele store hoef je ook niet via een special account te doen. De exacte rechten zal je wel kunnen vinden op ms, maar ik neem aan dat het system account dat prima kan.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2008 14:57 ]

Verwijderd

Als wat voor administrator doe je de restore? Heeft die wel de nodige Exchange rechten? (niet dat ik backup exec verder ken trouwens...)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 14:58:
Als wat voor administrator doe je de restore? Heeft die wel de nodige Exchange rechten? (niet dat ik backup exec verder ken trouwens...)
volgens mij heb je een special account nodig dat kan inloggen op de mailboxen. een exchange admin kan dat default ook niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:10:
[...]

volgens mij heb je een special account nodig dat kan inloggen op de mailboxen. een exchange admin kan dat default ook niet.
Daarom vraag ik het ook :) Default heeft Exchange admin deny op send as/receive as staan, dus `ik ben administrator dus zou het moeten werken' gaat niet op :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik weet eigenlijk sowieso niet of dat dat wel kan - een 2000 backup restoren in een 2003 server? In ieder geval - welke manier van backup heb je gebruikt eigenlijk?

Die GRT technologie zou volgens mij niet zo zeer een mailbox account gebruiken, daar waar de 'oude' manier dat wel doet :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Volgens mij kan het wel, maar ik gok dat je dan wel eerst met eseutil /p moet zorgen dat deze in een (voor Exchange 2003) consistente staat terecht komt :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Als alternatief misschien ex- en importeren met exmerge?

Verwijderd

Topicstarter
RolfLobker schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 20:15:
Als alternatief misschien ex- en importeren met exmerge?
Dank jullie voor alle reacties. Dit had ik inderdaad ook al gedaan en ook al eerder gedaan.

Exmerge is zeer fijne, maar toch gaat dit niet helemaal geweldig, Ontrack heeft er een hele goede tool voor om gewoon mailboxen uit te lezen en om te zetten naar PST.

Ik ga binnenkort eens testen om een mailstore op 2003 terug te zetten, dit kan niet anders dan goed gaan.

Ik hou jullie op de hoogte.
Pagina: 1