Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaring met Thomson TWG850-4 van UPC

Pagina: 1
Acties:

• Hendry Scholing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
Onlangs ben ik overgestapt naar een UPC op maat pakket. Hierbij wordt momenteel een draadloos modem geleverd: de Thomson TWG850-4. Wie heeft ervaring met dit apparaat? De volgende problemen loop ik tegenaan:
  • DHCP lijkt niet goed te werken gezien het feit dat een adres niet wordt vrijgegeven
  • Internetverbinding lijkt heel traag. Pagina's doen er erg lang over om te laden. Ondanks dat deze 10 MB verbinding een keer zo snel moet zijn als mijn oude Online (Orange) verbinding heb ik het gevoel er op achteruit te zijn gegaan. Als ik een test op Speedtest.net doe krijg ik wel de juiste snelheden te zien (up en down).
  • Als pagina's eenmaal laden lijkt er een knoop in de verbinding te zitten. Laatste stuk van een site lijkt geboost te worden nadat het eerste stuk heel traag opent
Suggesties zijn meer dan welkom ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kun je wat duidelijker zijn over je eerste punt - bedoel je DHCP client functie van de router (maw een goed adres van UPC krijgen) of DHCP server (IP adressen uitdelen aan clients), en hoezo wordt een adres niet vrijgegeven?

Verder lijkt wat je erna beschrijft typisch trage DNS te zijn. Werk je met DNS forwarding van de router, of gebruik je op de clients de DNS instellingen van UPC zelf? Probeer eens die twee en evt een derde (non-UPC) DNS server zoals OpenDNS en kijk wat er gebeurt - dan weet je snel genoeg waar het probleem zit.

Oslik blyat! Oslik!

• Hendry Scholing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
dion_b schreef op maandag 01 september 2008 @ 17:49:
Kun je wat duidelijker zijn over je eerste punt - bedoel je DHCP client functie van de router (maw een goed adres van UPC krijgen) of DHCP server (IP adressen uitdelen aan clients), en hoezo wordt een adres niet vrijgegeven?
Het gaat om de onboard DHCP server. Het uitdelen van IP adressen lijkt niet te werken. Ik krijg geen nieuw IP adres van het modem waardoor er dus geen verbinding mogelijk is. Als er toevallig toch een IP adres wordt toegekend heb ik iig een verbinding. Vast IP adres lijkt wel te werken vwb een verbinding met het modem, maar dan de problemen zoals hieronder beschreven.
Verder lijkt wat je erna beschrijft typisch trage DNS te zijn. Werk je met DNS forwarding van de router, of gebruik je op de clients de DNS instellingen van UPC zelf? Probeer eens die twee en evt een derde (non-UPC) DNS server zoals OpenDNS en kijk wat er gebeurt - dan weet je snel genoeg waar het probleem zit.
Zowel bij de DNS servers van UPC als die van OpenDNS hou ik dezelfde problemen. Het opvragen van pagina's blijft gewoon hakkelen en lijkt niet vooruit te branden.

Verwijderd

Heeft ook iemand hier problemen om vanaf wlan zijn/haar lan pc's te bereiken?

Geen fwalls, geen gekke toestanden. pc's zijn wel te bereiken via een sitecom wlan router. (zowel wlan als lan).

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:50:
Heeft ook iemand hier problemen om vanaf wlan zijn/haar lan pc's te bereiken?

Geen fwalls, geen gekke toestanden. pc's zijn wel te bereiken via een sitecom wlan router. (zowel wlan als lan).
Yep, heeft iedereen, bekend, nog niet opgelost, probleem....

http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=25636.0

Verwijderd

" 23 September is er nieuwe firmware uitgekomen voor de Thomson TWG850, namelijk versie ST9D.01.01.

Vannacht hebben alle Thomson modems deze upgrade ontvangen en nu zou dit probleem opgelost moeten zijn."

Volgens een medewerker van UPC. Klopt dit? Heeft iemand al getest?
Pagina: 1