[HD] Seagate barracuda 7200.11 500Gb Reageert niet meer

Pagina: 1
Acties:

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Probleem:

De harde schijf word niet meer herkent in bios en dus start windows ook niet meer op.
De schijf aan een andere pc gekoppelt en ook hier kan je de schijf niet meer uitlezen en word ook niet meer in de bios herkent.

De schijf maakt ook een zeurend geluid. (geen tik)

?Oplossingen?

Heb met een UBCD de pc opgestart en daar een filecopy programma geprobeerd om de schijf te benaderen maar zoals verwacht herkende de programma's de hd niet.

Ik heb de seagate tool gebruikt en deze gaf aan de schijf te herkennen en gaf als melding dat hij Overheated is geweest. Verder kon ik met de tool niets. Daarna was wel het zeurend geluid verdwenen.

Wat kan ik nu nog doen, want ik denk dat de schijf zich zelf gewoon softwarematig uitgeschakeld heeft maar eigenlijk nog wel bruikbaar is.

Is er nog hoop of moet ik naar een duur recovery bedrijf?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als er nog garantie op zit zou ik het op een RMA gooien.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• andreict
Outerspace schreef op maandag 01 september 2008 @ 09:51:
Als er nog garantie op zit zou ik het op een RMA gooien.
Ja het is geen probleem als ik een nieuwe schijf moet kopen, maar wel dat ik de bestanden kwijt ben.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:58

lier

MikroTik nerd

Neem even contact op met of je leverancier of direct met Seagate.

Voor de data kan je het beste een van de vele recovery topics lezen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• andreict
lier schreef op maandag 01 september 2008 @ 10:43:
Neem even contact op met of je leverancier of direct met Seagate.

Voor de data kan je het beste een van de vele recovery topics lezen.
Ja recovery dat gaat wel lukken. Alleen de schijf is niet meer te benaderen, en dat wil ik dus voor elkaar krijgen.

Verwijderd

Maakt dat ding nog rare geluiden? Spint hij uberhaubt nog op?

Als dit laatste niet het geval is kun je nog proberen om hem in te vriezen (24 uur), dat is sowieso een optie als hij het niet meer doet (wel alle kabels 3x nagekeken neem ik aan, ander SATA-kanaal geprobeerd?). Pak hem wel goed in, in een luchtdichte zak, en probeer hem in de vriezer te houden ook als je hem aansluit ivm condensvorming (daar komen vreemde constucties van geloof me :P ).

• andreict
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 11:11:
Maakt dat ding nog rare geluiden? Spint hij uberhaubt nog op?

Als dit laatste niet het geval is kun je nog proberen om hem in te vriezen (24 uur), dat is sowieso een optie als hij het niet meer doet (wel alle kabels 3x nagekeken neem ik aan, ander SATA-kanaal geprobeerd?). Pak hem wel goed in, in een luchtdichte zak, en probeer hem in de vriezer te houden ook als je hem aansluit ivm condensvorming (daar komen vreemde constucties van geloof me :P ).
Hij draait nog wel, maar dat hij opspint durf ik niet te zeggen.

Ik wil deze methode beste proberen, alleen ga ik even uitzoeken hoe het zit met het vocht wat een vriezer produceerd. En een lucht dichte zak is ook niet zo 1 2 3 te maken.

• andreict
Zo ik had er geen vertrouwen meer in eigenlijk, maar ik heb de schijf net een half uur in de vriezer gelegd en ik kan hem nu weer benaderen. even kijken of het lukt. thnx voor de tips

* update*

Ik heb de schijf nog kunnen clonen. De vries techniek werkt dus toch wel :) (iig nu wel)

[ Voor 22% gewijzigd door andreict op 01-09-2008 13:41 ]

Pagina: 1