Nieuw moederbord advies.

Pagina: 1
Acties:
  • 615 views

• Red hot
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-12-2025
Even een korte inleiding.
Afgelopen tijd een nieuw systeem samengesteld wat mij een een super systeempje leek qua prijs prestatie:

Asus Terminator T3-P5G31A
Asus My Cinema-P7131
Intel Core 2 Duo E8400
Lite-On DH-20A4P
OCZ Reaper HPC 4GB PC2-8500,1066 MHz
Sapphire HD 4850
Zalman VF1000 LED
Seagate Barracuda 500gb
Hanns.G HG281DJ
Creative Inspire T6100
Vista Home Premium

Tijdens het opbouwen kom ik erachter dat de grafische kaart te groot is. (Nu staat ook op de site van asus een maximum afmeting welke er eerst niet stond...)
Voor mij was de keus op de Asus barbone gevallen vanwege een paar redenen.
Mijn huidige T2 barbone bevalt me goed.
Erg mooie prijs perstatie verhouden. Voor 131 euro een mooie behuizing, met voeding en moederbord.
Goede onboard audio
effectieve BTX koeler meegeleverd (bleek achteraf niet zo te zijn)
Volgens de Asus site goed over te clocken.

Op dit moment de barbone dus maar weer doorverkocht en op zoek naar een mid tower, voeding en moederbord. Ik heb hier alleen (nog) geen verstand van, en ben dus op zoek naar advies.

Eisen voor het nieuwe moederbord
max. budget van 100 euro.
Onboard audio van goede kwaliteit
goed over te clocken (wil me daar nu toch is in gaan verdiepen.)
Standaard ATX formaat.
goede prestaties i.c.m. de rest van het systeem. (dus geen DDR3 en geen SLi?)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://tweakers.net/pricewatch/reviews/cat/476 Dit is alvast een mooi punt om te beginnen wil je weten welke moederborden goed werken.

Verwijderd

SLI met een 4850 ? Dat is niet mogelijk, sli is van nvidia dus niet van ati/amd. En vergeleken de rest van je configuratie kan je gewoon ddr2 nemen. Ik raad je dit bord aan van msi
Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/html/product/prodPicPopup.html?cmd=next&artno=GPEM64&view=0

Het is een sli bord maar je kan gewoon crossfire draaien.

"The Good

+ Awesome overclocking
+ Decent all-round performance
+ Amazing value for money
+ Decent bundle (especially the Zilent Edition)

The Mediocre

* Slightly "Fisher price"-esque looks

The Bad

- IO performance (although this is more an Nvidia problem)"

Er staat een goede review over op DEZE link

Het bord blijkt heel 'overklokbaar' te zijn.

Je moet alleen een 10tje extra neerleggen, dit bord is namelijk 110 euro bij alternate en dan heb ik het nog niet over de verzendkosten. Maar het bord is denk wel ergens anders verkrijgbaar voor -100 Euro. Maar die zoekopdracht laat ik aan jou over

Verwijderd

Neem een P45-DS3 van gigabyte. Goeie prestaties, beste onboard geluid.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-05 21:18

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 09:43:
Neem een P45-DS3 van gigabyte. Goeie prestaties, beste onboard geluid.
en rip dat super overklok geheugen uit je lijst. Vervang het door PC6400 geheugen, al is het value ram. Tenzij je je processor meer dan 3.6 GHz gaat klokken is PC(hoger dan 6400) van belang. En staar je ook niet blind op timings, met een beetje extra prik en een casefan zijn geheugenreepjes strakker te stellen dan normaal.

wil je toch die hard gaan overklokken, neem dan eens een kijkje in het overklokkers gedeelte van GOT, en baseer je keuze voor cpu-koeler op de daar behaalde resultaten.

[ Voor 14% gewijzigd door M2M op 01-09-2008 12:58 ]

-_-

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:41

Thandor

SilverStreak

Dit is een kwestie van kijken wat het aanbod is en reviews zoeken :). Iets wat de Tweaker eigenlijk zelf wel uit kan zoeken. Voor enige informatie verwijs ik je even door naar CSL FAQ - Ik wil een nieuwe PC kopen, welke?. Daar staat een link naar een howto waar ook moederborden in behandeld worden. Op dit moment staan de allernieuwste chipsets er nog niet in maar dat zal op zich nog niet zo'n probleem zijn.

Ga in ieder geval even kijken naar het aanbod en vergelijk de specificaties. Streep alles weg wat niet binnen jouw eisenpakket valt en maak een keus :). Uiteraard doe je er goed aan om voor de aanschaf even op fora te zoeken naar hands-on ervaringen van het moederbord :).

Dit topic gaat in ieder geval op slot. Het is eigenlijk iets wat zelf wel uit te zoeken is.

[ Voor 5% gewijzigd door Thandor op 01-09-2008 18:24 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.